  • 11. Data: 2016-03-23 11:18:31
    Temat: Re: Brakuje 25W - co robić?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 22 marca 2016 19:13:24 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Kabelek? Można kupić za 12zł i sprytnie wymienić. Postokroć lepsza opcja
    > niż zakup chinczyka.

    Zasilacz stanowi całość, monolit - nie ma miejsca by go rozebrać. Zagrzany cały,
    sklejony. Nie mam tez lutownicy i nigdy nie lutowałam.

    > /.../ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może
    > zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

    Nic pewnie wypasionego w nim nie ma, tylko to co dała fabryka, plus (a raczej minus)
    to, czego już nie ma - nie działa karta dzwiękowa i napęd CD.

    Majka

  • 12. Data: 2016-03-23 11:21:34
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 22 marca 2016 21:30:49 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > A skąd mogę wiedzieć? Może to jakiś wypasiony model?
    > Niech poda dokłądny model to się sprawdzi

    Już podaję:

    HP Pavilion dv 6000 (na ramce ekranu)
    P Pavilion dv 6700 na spodzie obudowy koło baterii.
    2 GB ram
    AMD 64 Athlon x2
    nvidia graphics
    Windows Vista

    Majka

  • 13. Data: 2016-03-23 16:59:19
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Mon, 21 Mar 2016 17:04:14 -0700, Majka napisał(a):

    > Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o
    > następujących danych:
    > 18,5V 3,5A 65W ?

    18,5 a 19 V mieści sie w tolerancji na pewno, ale jeśli chodzi o
    maksymalne natężenie lub moc (jedno wynika z drugiego) to sprawdź co jest
    napisane na samym laptopie. Pod spodem laptopa lub pod baterią jest
    naklejka, jakim prądem to zasilać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 14. Data: 2016-03-23 17:02:41
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Tue, 22 Mar 2016 20:58:40 +0100, qwerty napisał(a):

    > Wymiana przewodu nie jest też taka łatwa - większość zasilaczy jest
    > klejona.

    50 zł w serwisie w Poznaniu. :) Jakby co.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 15. Data: 2016-03-23 18:36:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-23 o 11:21, k...@g...com pisze:

    > Już podaję:
    >
    > HP Pavilion dv 6000 (na ramce ekranu)
    > P Pavilion dv 6700 na spodzie obudowy koło baterii.
> [...]

    No to były i takie i takie zasilacze.
    np:
    dv6700ef, dv6736nr itp z NVIDIA GeForce 7150M (pewnie zintegrowany w
    chipset) - 65W
    dv6733eg, dv6740ew itp z NVIDIA GeForce 8400M GS - 90W

    Czyli kwestia czy gramy czy nie w "Simsy" czy podobne strzelanki, bo
    grafika GF8400M potrzebuje więcej prądu.

    Przeglądać internet i grać w pasjansa spokojnie możesz na 65W.

    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2016-03-23 18:41:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > Kombinować trzeba z ułożeniem kabelka wychodzacego z zasilacza
    > wchodzącego do laptopa. Obracać nim, przesuwać, poruszać - jest
    > przerwany, i to prawdopodobnie w kilku miejscach. Wlutowanie
    > nowego nie wchodzi w grę: - zasilacz jest nierozbieralny (klejony
    > czy zgrzewany, brak jakiejkolwiek śrubki

    Nie namawiam do rozłamywania obudowy. Chodzi o ucięcie kabla 10cm od
    zasilacza.

    > - nie mam lutownicy
    > - nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam

    No to pozostaje złączka na śrubkę ;)

    http://elektrykadlakazdego.pl/zlaczki-elektryczne/

    ale zawsze można pomylić kable + z - bo nie masz miernika

    także koniec końców użyj tego słabszego zasilacza z ew małym
    wentylatorkiem jako chłodzenie ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2016-03-23 22:05:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Tak czytam o tych zmaganiach i się zastanawiam, czy jest sens się męczyć?
    Uzywany laptok "biznesowy" taki jaki mam ja, czyli Fujitsu z i5, matową
    matrycą i zewnętrzną grafiką, można dostać już za 7 stów. A sprzęt jest
    naprawdę super, męczę go 5 lat i wygląda jak nówka.
    Można jakiś skromniejszy model z tych poleasingowych, pewnie za 500 zł
    da się kupić coś co wygląda, działa i nie jest szmelcem.
    Wiem, że 5 stówek to może być duża kwota jak się ma wąski budżet,
    ale może warto się spiąć, przejść się z czapką po rodzinie,
    wysępić akonto przyszłych imienin itp. zamiast męczyć się ze starym strupem?

    L.

  • 18. Data: 2016-03-24 06:48:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-03-23 o 11:14, Majka pisze:
    > Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę:
    > - zasilacz jest nierozbieralny (klejony czy zgrzewany, brak jakiejkolwiek śrubki
    > - nie mam lutownicy
    > - nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam
    3 x się nie zgadzam. Nie dalej, jak dwa tygodnie temu miałem to samo z
    moim zasilaczem. Udało się go rozebrać bez większego uszczerbku dla
    obudowy i bez pokaleczenia palców ;-)
    Przewód po skróceniu przylutowałem i działa dalej, jak nowy.
    Na wszelki wypadek nie sklejałem obudowy z powrotem, ale ścisnąłem ją
    opaską termokurczliwą.
    Daj komuś, kto potrafi lutować i ma jakiś zmysł techniczny aby rozkleił
    obudowę bez demolki.
    Jacek
    PS a co do używania tego słabszego zasilacza, to musisz spróbować, być
    może wystarczy, ale tego zdalnie nie sposób stwierdzić. Mój laptop
    pobiera od 30 do 80 W mocy zależnie od tego, co się robi.

  • 19. Data: 2016-03-24 08:55:11
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > ale może warto się spiąć, przejść się z czapką po rodzinie,
    > wysępić akonto przyszłych imienin itp. zamiast męczyć się ze starym

    L.

    Fajnie, zepsuł się zasilacz, radzisz zmienić komputer.
    Jak rząd, prezydentowi strzeliła stara opona, będą kupować nowe samochody.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 20. Data: 2016-03-24 10:40:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 marca 2016 08:55:20 UTC+1 użytkownik Marcin G. napisał:
    > Fajnie, zepsuł się zasilacz, radzisz zmienić komputer.
    > Jak rząd, prezydentowi strzeliła stara opona, będą kupować nowe samochody.

    "I dlatego nie chcę ładować sie w koszty zasilacza do starego komputera,
    w którym coraz więcej rzeczy nie działa (nie ma dźwięku, nie działa napęd CD,
    całość żenująco powolna)."

    L.