  • 51. Data: 2022-04-08 14:59:35
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 14:35:21 +0200, ii wrote:

    > A moje jest takie, że trzeba monitorować :-)

    De gustibus etc :-)

    > No to moje tylko raz.

    > Czyli monitorujesz. :-)

    Ja tego monitorowaniem nie nazwe.
    Diagnoza.

    > Dobrze, możesz być moim giermkiem. Będziesz codziennie chodził do garażu
    > i sprawdzał napięcie w moim samochodzie. :-)

    No bo ja czesciej jezdze.
    Ale jak mam wiecej samochodów, to istotnie kłopot.
    Trzeba jezdzic rotacyjnie :-)

    > Kiedyś wszystkie rdzewiały a i tak drożały.

    I mowisz, ze te czasy wrócą?

    Tak czy inaczej - rdza powoduje spadek wartosci auta.
    Nawet jesli cena rosnie.

    Wiec panel pod chmurką sie nie opłaca, a w garazu nie działa :-(

    P.S. Mialem kiedys taki panelik, 10x30cm ... nie sprawdzil sie.

    J.

  • 52. Data: 2022-04-08 15:11:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2022 13:28, ii wrote:

> [...]
    > jest do zupełnie innego celu, komunikacja energooszczędnych czujników z
    > lorowymi APkami np takie raportowanie napięcia w samochodzie, które na
    > jednej baterii chodzi sobie latami. Do komunikacji między samochodami
    > szczególnie rozgłoszeniowej (CB cyfrowe), nie potrzeba żadnych APków. A
    > problem jest w niezbyt dużej prędkości transmisji LoRa. Takie APki tylko
    > spowalniałyby transmisję. Ale tak ogólnie wydaje się realne przesłanie
    > mowy przy tak niskiej transmisji. Co z LoRa jest najbardziej
    > interesujące to to, że nie potrzebuje 1-metrowej anteny tylko

    No dlatego mozesz tego uzyc. Postaw sobie gdzies wysoko antene i
    bedziesz mial zasieg na kilkanascie km.

  • 53. Data: 2022-04-08 15:29:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 14:55, J.F pisze:

    > A to juz zalezy, jak czesto bedziesz wyjezdzal.

    Dlatego lepiej monitoring :-) będzie potrzeba doładować to się pójdzie a
    jak nie to podczas jazdy :-)

    > nie trzeba - nie wiesz, ze za pare dni wyjedziesz, to podłączasz :-)
    Nie nie, ja muszę samochód przepychać i przeciskać się by podłączyć,
    więc wolę strategię nieładowania bez potrzeby :-) Ostatecznie nie wiem
    kiedy pojadę.

    > Kiedys były ciekawe wynalazki - ladowanie przez gniazdo zapalniczki.
    > Wsadzasz wtyczke i laduje.
    >
    > Ale teraz czesto gniazdo odłaczane gdy silnik nie pracuje, albo ma
    > jakis system zabezpieczen ...

    Samochody elektryczne mają takie gniazdko w które wkłada się wtyczkę :-)
    albo wtyczkę którą wkłada się do gniazdka :-) Nie trzeba przepychać
    samochodu i przeciskać się :-)

  • 54. Data: 2022-04-08 15:53:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 15:11, K pisze:

    > No dlatego mozesz tego uzyc. Postaw sobie gdzies wysoko antene i
    > bedziesz mial zasieg na kilkanascie km.

    Rety ... ja teraz o komunikacji między użytkownikami pojazdów, gdzie nie
    ma miejsca na stawianie anteny wysoko ale też potrzebne są umiarkowanie
    duże zasięgi. W raportowaniu napięcia akumulatora jest właściwie tak
    samo. Na parkingu jakiś tam zasięg jest potrzebny biorąc pod uwagę różne
    przeszkody radiowe. A przy domu to może Wifi wystarczyć.

  • 55. Data: 2022-04-08 16:05:11
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2022 14:53, ii wrote:

> [...]
    > samo. Na parkingu jakiś tam zasięg jest potrzebny biorąc pod uwagę różne
    > przeszkody radiowe. A przy domu to może Wifi wystarczyć.

    Ale to ty wyskoczyles najpierw z duzym zasiegiem, a pozniej jeszcze
    transmisja glosu, pozniej wifi, a zaraz wyjdzie na to ze jednak
    wystarczy jak sobie pojdziesz miernikiem raz na dwa tygodnie zmierzyc.
    Nie siej zametu:

    "Mnie ciągle po głowie chodzi bezpośrednie cyfrowe komunikowanie się
    pojazdów między sobą czyli bez użycia sieci komórkowych. Takie CB ale
    trochę inteligentniejsze. Widzę, że nawet w temacie V2V cośtam się
    dzieje np https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31991935/"

  • 56. Data: 2022-04-08 16:19:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 14:59, J.F pisze:

    > De gustibus etc :-)

    Ty byś chciał naprawiać rzeczy sprawne :-)

    > Ja tego monitorowaniem nie nazwe.
    > Diagnoza.

    Źle monitorujesz. Należy wyprzedzić zepsucie akumulatora a nie je
    stwierdzić. Pewnie Ci się nie chce i dlatego właśnie ... monitorujmy
    zdalnie :-)

    > No bo ja czesciej jezdze.
    > Ale jak mam wiecej samochodów, to istotnie kłopot.
    > Trzeba jezdzic rotacyjnie :-)

    No to właśnie problem że jedne samochody są używane częściej a inne
    rzadziej. A do naładowania akumulatora potrzeba czasu. Nie ma sensu w
    ogóle odpalać samochodu z tego powodu.

    > I mowisz, ze te czasy wrócą?

    Nie widzisz że już wracają?

    > Tak czy inaczej - rdza powoduje spadek wartosci auta.
    > Nawet jesli cena rosnie.

    Pamiętam jak ojciec lepił malucha :-)

    > Wiec panel pod chmurką sie nie opłaca, a w garazu nie działa :-(
    >
    > P.S. Mialem kiedys taki panelik, 10x30cm ... nie sprawdzil sie.

    Pewnie coś Ci zjadało energię :-)

  • 57. Data: 2022-04-08 16:29:37
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 16:05, K pisze:

> [...]
    > pojazdów między sobą czyli bez użycia sieci komórkowych. Takie CB ale
    > trochę inteligentniejsze. Widzę, że nawet w temacie V2V cośtam się

    No i gdzie tu jest o dużym zasięgu?

    Z miernikiem oczywiście by wystarczyło gdyby nie było uciążliwe. W
    istocie ja dokładnie to mierzenie proponuję tyle, że zdalnie. A jak
    zdalnie to może i lepsze CB dałoby się zrobić i niekoniecznie wszędzie
    potrzeba LoRa.

  • 58. Data: 2022-04-08 16:47:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2022 15:29, ii wrote:

> [...]
    > istocie ja dokładnie to mierzenie proponuję tyle, że zdalnie. A jak
    > zdalnie to może i lepsze CB dałoby się zrobić i niekoniecznie wszędzie

    w tym linku.

  • 59. Data: 2022-04-08 16:58:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.04.2022 16:32, J.F wrote:
    > 10.5V pasuje do zwartej celi.

    Jest rozładowany.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 60. Data: 2022-04-08 17:17:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ii.
    On 08.04.2022 14:39 you wrote:

    > Mówiąc szczerze ... raz załączyć, drugi raz po miesiącu odłączyć :-)
    > No ale trzeba wiedzieć, że wymaga, czyli ... monitorować :-)

    Zamiast monitorować, kupić sobie booster i trzymać w bagażniku. On się
    będzie rozładowywał rok.
    Albo i dłużej.

    --
    Pete