  • 11. Data: 2022-04-07 16:23:17
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Żeby jeszcze szybciej zeżarło akumulator?

    Tak, jednym z powodów tego zjadania jest chyba tracker :-) Kiedyś
    częściej jeździłem i nie miało to znaczenia a teraz nie ma dokąd jeździć
    i głównie prąd mi zużywa.

    > Mam taką chińską lampę kempingową, z panelem słonecznym na wierzchu.
    > Prąd ładowania z panela jest mniejszy niż prąd pobierany przez układ
    > sygnalizujący poziom naładowania (3 LED). W efekcie, gdy jest jasno,
    > to zamiast doładowywać - rozładowuje akumulator.

    Ale to wypaczenie jest.

  • 12. Data: 2022-04-07 16:26:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 12:39, K pisze:

    > Moze miec jakis swoj akumlator a do tego sie wylaczyc jak poziom
    > naladowania spadnie ponizej X. Taka logika jest stosowana w kamerkach.

    No ale po co w ogóle ma się wyłączać jak na małej baterii da się zrobić
    urządzenie raportujące napięcie latami. To jest właśnie kwestia doboru
    właściwego rozwiązania do konkretnego zagadnienia. Ja przecież nie chcę
    żadnego CarPC a proste raportowanie napięcia.

  • 13. Data: 2022-04-07 16:29:04
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 12:55, J.F pisze:

    > Normalnie nie ma potrzeby.
    > Ale Ty widac masz :-)
    >
    > Tylko ... 10.5V ... czy to nie jest zwarcie w jednej celi?
    > Monitor na to nie pomoze :-(

    Weź nie wymyślaj. Po prostu rozładował się akumulator.

  • 14. Data: 2022-04-07 16:32:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 16:29:04 +0200, ii wrote:

    > Weź nie wymyślaj. Po prostu rozładował się akumulator.

    10.5V pasuje do zwartej celi.

    J.

  • 15. Data: 2022-04-07 16:33:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 15:15, ii wrote:

    > Ale ... mój RS ma 4..5 lat :-)
    >
    > Nieważne, ale myślałem jednak o nieco czym innym.
    >
    > Przede wszystkim celem jest udostępnienie takiej informacji względnie
    > lokalnie więc nie ma potrzeby wystawiania się na inwigilację. Akurat
    > dłubię w takich lokalnych połączeniach radiowych, więc sieci komórkowe
    > nie są konieczne. Oczywiście nie wykluczam użycia do innych celów.
    >
    > Także samo raspebery nie wydaje mi się konieczne. Ja tylko napięcie chcę
    > mierzyć. Do tego dowolny procek wystarczy. Moduł radiowy i koniec tematu.
    >
    > A o którym projekcie carpc w ogóle myślisz? Może zmienię zdanie...

    Nie mialem na mysli zadnego konkretnego ale jak sie tym interesowalem
    lata temu to widzialem cos w tym stylu:
    https://www.autopi.io/blog/build-a-raspberry-pi-touc
    h-screen-car-computer/
    cala reszte typu powiadomienie o niskim stanie akumulatora czy
    automatyczne zamkniecie systemu gdy stan naladowania spadnie ponizej X
    wartosci. Pewnie jest jakis gotowiec w Pythonie, a jak nie to bym to
    sobie zapetlil w Bashu :)

    https://projects-raspberry.com/raspberry-pi-car-hud/
    bardziej ogolnie:
    https://magpi.raspberrypi.com/articles/build-car-com
    puter-raspberry-pi

    jest tez brakujacy element do Twizy ;) https://github.com/dctian/DeepPiCar

  • 16. Data: 2022-04-07 16:34:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 14:13, Collie pisze:

    > Mój śp. szef powiadał w sytuacji, gdy ktoś wymyśla pierdoły, z braku
    > zajęcia: *pies jak nie ma co robić, to sobie jaja liże*. Takoj i ty:
    > kup akumulator, naładuj, raz w miesiąc podładuj, gdy samochodem nie
    > jeździsz i zapomnij o pierdołach. No i poszukaj sobie jakiejś roboty.

    No to właśnie kupiłem sobie akumulator, naładowałem, ale w 2,5 tygodnia
    samochód mi go rozładował. Więc sobie znalazłem taką robotę by mnie o
    tym jakoś uprzedzał :-)

    Fakt faktem, że samo uprzedzanie nie rozwiązuje podstawowej kwestii, że
    trzeba akumulator naładować. Ale tym, że pierdoła akurat nie muszę się
    przejmować. Jedni dłubią w samochodzie a inni w nosie :-)

  • 17. Data: 2022-04-07 16:40:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 15:26, ii wrote:

> [...]
    > właściwego rozwiązania do konkretnego zagadnienia. Ja przecież nie chcę
    > żadnego CarPC a proste raportowanie napięcia.

    No kazdemu wg potrzeb, z CarPC mozesz miec wiecej niz tylko proste
    raportowanie. Jak sie nie znasz na elektronice aby zrobic swoje wlasne
    rozwiazanie to uzywasz jakiegos gotowca.

  • 18. Data: 2022-04-07 16:57:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 16:33, K pisze:

    > Nie mialem na mysli zadnego konkretnego ale jak sie tym interesowalem
    > lata temu to widzialem cos w tym stylu:
    > https://www.autopi.io/blog/build-a-raspberry-pi-touc
    h-screen-car-computer/

    Oooo, teraz sobie przypomniałem, że wtedy chodziło mi właśnie o coś
    takiego większego, co tu pokazujesz, co potrafi nagrywać kamerką między
    innymi, może wcale nie chodziło o akumulator. I wtedy tego projektu tu
    nie podano.

> [...]
    > automatyczne zamkniecie systemu gdy stan naladowania spadnie ponizej X
    > wartosci. Pewnie jest jakis gotowiec w Pythonie, a jak nie to bym to

    Ale to mówiłem, ja w ogóle nie potrzebuję by mi to rozładowywało
    akumulator. Bez urazy, ale to naprawdę da się zrobić bardziej oszczędnie
    energetycznie. Np. OVMS jest na jakimś prostym procku.

    > https://projects-raspberry.com/raspberry-pi-car-hud/
    > bardziej ogolnie:
    > https://magpi.raspberrypi.com/articles/build-car-com
    puter-raspberry-pi

    Nakręciłeś się na RPi a to jest przerost formy nad treścią. Ja proste
    raportowanie chcę zrobić. I nawet myślę bardziej o komunikowaniu się
    samochodu z infrastrukturą. Że mój garaż chętnie przyjmie informację z
    samochodu. A także między samochodami.

    W ogólności jest to
    https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-everything

    > jest tez brakujacy element do Twizy ;) https://github.com/dctian/DeepPiCar

    Autonomiczne Twizy też już tutaj pokazywałem. :-)

  • 19. Data: 2022-04-07 16:59:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 16:32, J.F pisze:

    > 10.5V pasuje do zwartej celi.

    Ale jak się rozładuje to też zejdzie do poziomu 10,5V

  • 20. Data: 2022-04-07 17:07:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.04.2022 o 16:40, K pisze:

    > No kazdemu wg potrzeb, z CarPC mozesz miec wiecej niz tylko proste
    > raportowanie. Jak sie nie znasz na elektronice aby zrobic swoje wlasne
    > rozwiazanie to uzywasz jakiegos gotowca.

    I właśnie dlatego, że się trochę znam to nie widzę sensu realizowania
    informowania o stanie akumulatora za pomocą RPi. Ale tak, gdybym chciał
    więcej to by to RPi miało sens. Ciekawy ten projekt, który podałeś.
    Ostatnio nie interesowałem się i nie wypatrzyłem. Tyle, że nadal może
    nie miałoby sensu używanie go do raportowania.

    Mnie ciągle po głowie chodzi bezpośrednie cyfrowe komunikowanie się
    pojazdów między sobą czyli bez użycia sieci komórkowych. Takie CB ale
    trochę inteligentniejsze. Widzę, że nawet w temacie V2V cośtam się
    dzieje np https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31991935/