  • Data: 2020-07-24 10:25:27
    Temat: Re: Brak przeglądu za granicą - jak reaguje policja.
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/07/2020 09:07, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > przerejestrowanie konieczne powyzej 6 miesiecy w wiekszosci krajow EU
    > podatek drogowy moze byc nawet wczesniej naliczany
    >
    > Moving for less than 6 months
    >
    > If you move to another EU country and you are going to stay for less than 6 months,
    you don't have to register your car or pay any registration taxes there. You can keep
    your car registered in your country of residence. You may, however, need to pay road
    taxes

    > https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/regis
    tration/registration-abroad/index_en.htm

    > ciekawie robi sie przy leasingu kiedy oczywiscie nie mozemy przerejestrowac auta
    :-) niektorzy kasuja wtedy podatek i przymykaja oko na przerejestrowanie inni zas
    lamia prawo EU :-)

    > w 2014 wypozyczalnie probowaly pchnac temat w Komisji EU ale chyba nie przeszlo,
    cel leasingowanie aut z jednego kraju w innym
    > (podatek tak, przerejestrowanie nie)

    Wlasnie mi sie przypomnialo, ze w Polsce jest identycznie. Wynajmowalem
    mieszkanie w Polsce rodzinie z Ukrainy i oni mi wlasnie powiedzieli, ze
    musieli jezdzic na przeglad na Ukraine bo w Polsce nie mozna zrobic
    przegladu auta zarejestrowanego za granica. Auta chyba nie mogli
    przerejestowac bo bylo w kredycie i bank mial jakies obiekcje. To bylo w
    kazdym razie 2-3 lata temu wiec moglo sie cos zmienic choc nie sadze.