  • 11. Data: 2013-09-05 20:07:18
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na pieczątki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    HANA wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:l0a36c$7o7$1@node2.news.atman.pl...

    > Jaksa podstawa prawna?
    > Bo pierwsze slysze o czyms takim....
    > A w urzedach czasto bywam i zawsze kasuja te 17 pln

    USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

    Art. 4.
    Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia
    określa załącznik do ustawy.

    Załącznik:
    ostatni wiersz:

    Część IV Złożenie dokumentu

    Przedmiot opłaty skarbowej:
    Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego
    odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) -

    Stawka: 17 zł

    Zwolnienie:

    dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis
    lub kopia:

    3) jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu
    lub rodzeństwu

  • 12. Data: 2013-09-05 20:38:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-05 14:48, z pisze:
    > Podobno udaje się jeździć z karteczką z badaniem technicznym ale policja
    > nie zawsze się stosuje do swoich okólników i mogą zabrać DR.
    > Wyślą do urzędu i co dalej. Wyrobią nowy i sobie odbiorę?
    > Wiem że mandatu za to nie dostanę. :-)

    Albo dostanę??? :-)

    Zakładamy że mam pecha i zabiorą Dowód.
    Może mi się jednak to bardziej opłaca?
    Jeden kurs, jeden dzień????

  • 13. Data: 2013-09-05 22:18:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** HANA pisze tak:

    > To ja chyba mam pecha bo przynajmniej raz, dwa razy w miesiacu mam
    > zazwyczaj w poniedzialek halt i dmuchanie, nawet nie sprawdzaja
    > czy nie jade kradzionym tylko "pan dmuchnie - dziekuje,
    > dowidzenia"

    zbyt często jeździsz Warszawską

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 14. Data: 2013-09-06 07:30:45
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-05 15:31, Chris pisze:
    > Świstek z badania jest ważny 30 dni więc po terminie mogą dać ci mandat
    > za brak badania technicznego.

    Przerabialem:
    - ...wystawie mandat za brak dokumentu...
    - tak? a ktorego?
    - eeee...nnnoooo za brak przegladu
    - przeciez przeglad jest jeszcze wazny prawie rok, tu masz napisane
    - ale swistek niewazny
    - to wystaw za niewaznosc swistka
    - ale nie ma za taki swistek sankcji
    - wiec...?
    - prosze jechac

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 15. Data: 2013-09-06 08:19:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-06 07:30, MarcinJM pisze:
> [...]
    > - tak? a ktorego?
    > - eeee...nnnoooo za brak przegladu
    > - przeciez przeglad jest jeszcze wazny prawie rok, tu masz napisane

    Dobre :-)
    Chciałem właśnie pójść tą drogą ale znając moje szczęście trafię na
    "zatwardziałego" policjanta.
    Wydrukuję sobie stanowisko w tej sprawie Komendy Głównej i wyślę pismo
    za pokwitowaniem o zmianach w dowodzie. (takie jest podobno pouczenie na
    świstku)
    Może się uda :-)

  • 16. Data: 2013-09-06 08:43:17
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    MarcinJM nabazgrał(a):

    > Przerabialem:
    > - ...wystawie mandat za brak dokumentu...

    ROTFL ... spadłem pod biurko :)

    Dzięki za dobry humor z rana :)

  • 17. Data: 2013-09-06 09:13:02
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    W dniu 2013-09-05 20:07, witek pisze:

    > USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
    > [...]

    Dokładnie, dodam tylko - bazując na praktyce - że w upoważnieniu powinno
    być jasno zawarta relacja Ty <-> współwłaściciel, tj. np.:
    "Upoważniam _mojego męża_ Waldemara Konopkę"

  • 18. Data: 2013-09-06 11:04:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-06 07:30, Użytkownik MarcinJM napisał:

> [...]
    > - tak? a ktorego?
    > - eeee...nnnoooo za brak przegladu
    > - przeciez przeglad jest jeszcze wazny prawie rok, tu masz napisane

    Nie wiadomo czy przegląd jest ważny bo delikwent nie posiada
    ważnego dokumentu to potwierdzającego. Ja wiem że trafiają się
    policjanci idioci ale nie liczył bym na to w każdej sytuacji.
    A ta opowieść wygląda na zmyśloną.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-09-06 15:39:48
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-06 11:04, RadoslawF pisze:
    > A ta opowieść wygląda na zmyśloną.

    Niestety, w tym kraju im bardziej opowiesc nieprawdopodobna, tym
    bardziej wiarygodna.
    To sie dzialo naprawde.
    Tak samo nieprawdopodobne jest to, ze trzymalem policjantowi czapke, bo
    on koniecznie chcial pod garbusa zajrzec, czy olejem nie kapie, a
    garbus, wiadomo, caly okragly, wiec mu ta czapka spadala :)

  • 20. Data: 2013-09-06 16:23:34
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-09-05 14:48, z pisze:
    > Im więcej czytam o tym "zagadnieniu" tym mam większy mętlik w głowie.
    > Podobno udaje się jeździć z karteczką z badaniem technicznym ale policja
    > nie zawsze się stosuje do swoich okólników i mogą zabrać DR.
    > Wyślą do urzędu i co dalej. Wyrobią nowy i sobie odbiorę?
    > Wiem że mandatu za to nie dostanę. :-)
    >
    > Czy może jak nakazuje "wadza" przebrnąć przez procedurę wymiany.
    > W zasadzie trudno. Za długo mam jeden pojazd :-)
    > Gdyby tylko głupia pieczątka nie pociągała za sobą tak dużych kosztów w
    > moim przypadku:

    > - 200km dojazdu do urzędu (2 kursy bo dają dowód tymczasowy)

    Niepotrzebne. Przerejestruj na blachy miejsca, gdzie faktycznie
    przebywasz. Rejestracji pojazdu dokonujesz w miejscu ZAMIESZKANIA
    (sprawdź definicję) a nie w miejscu zameldowania. Jeśli Twój lokalny WK
    odmawia (powołując się na MELDUNEK) - wołaj kierownika WK i żądaj odmowy
    na piśmie :)

    > - 50 zł za dowód
    Nie przeskoczysz

    > - 17 zł za upoważnienie (żona jest współwłaścicielem auta)

    Współmałżonkowie nie muszą się do tego upoważniać. Niby czytasz, ale
    jakoś nieuważnie?

    > - 2 dni urlopu, strata czasu a czas to pieniądz.

    2x2h. W Poznaniu np. możesz sobie wizytę w WK umówić na konkretną
    godzinę - przez net.

    > Czy tylko ja widzę tu wielki absurd w XXI wieku? :-)

    Szukasz czegoś, czego nie ma :)
    Poza tym - nie bądź słoik: płać podatki i opłaty w miejscu, w którym
    mieszkasz!