  • 1. Data: 2010-12-10 19:19:21
    Temat: Bootowalny Pendriv,e
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    Czy każdy pendriv,e można zrobić jako bootowalny czy tylko niektórych
    firm i niektóre modele, bo na oku mam ten model, [
    www.abcpc.pl/wyswietl_produkt_szczegoly.php?action=s
    zczegoly&kod=135828
    ] i nie wiem czy zrobię go tak jak w tytule ??

  • 2. Data: 2010-12-10 19:24:18
    Temat: Re: Bootowalny Pendriv,e
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Czy ka&#191;dy pendriv,e mo&#191;na zrobi&#230; jako bootowalny czy tylko
    niektórych
    > firm i niektóre modele, bo na oku mam ten model, [
    > www.abcpc.pl/wyswietl_produkt_szczegoly.php?action=s
    zczegoly&kod=135828
    > ] i nie wiem czy zrobi&#234; go tak jak w tytule ??

    To zależy od programu którego użyjesz.
    Niektóre wymagają numeru pendrajwa i są problemy aby zobić to np. na karcie SD w
    czytniku.

  • 3. Data: 2010-12-11 02:32:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gupik" idtufu$geu$...@u...news.interia.pl

> [...]
    > www.abcpc.pl/wyswietl_produkt_szczegoly.php?action=s
    zczegoly&kod=135828 ] i nie wiem czy zrobię go tak jak w tytule ??

    Każdy - na pewno nie! Zawsze się znajdzie jakiś wyjątek. :)
    (choćby zepsuty pendrajw) Ale generalnie -- każdy i każdą kartę SD.

    Natomiast zdecydowanie nie każdy komputer zbutujesz z flaszki.

    Są programy do obucia flaszek, ale można tak po prostu -- partycjonerem.
    Są także programy dzięki którym flaszka zachowuje się jak czytnik
    CD -- trzeba tylko wrzucić na flaszkę obrazki CD w ISO.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-12-11 07:34:57
    Od: zyli <z...@p...pl>

    W dniu 11.12.2010 03:32, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    [...]
    > Natomiast zdecydowanie nie każdy komputer zbutujesz z flaszki.

    [...]

    Prawda.
    Zauważyłem, że zależy to od biosu.
    Z wszystkich pamięci Flash będzie komputer startował, a z tej jednej nie!
    Wtedy ratunkiem jest Plop:
    http://www.plop.at/
    a konkretnie Plop Boot Manager:
    http://www.plop.at/en/bootmanager.html
    http://download.plop.at/files/bootmngr/plpbt-5.0.11.
    zip
    Z ściągniętego pliki wypakowujemy plpbt.iso (ok. 320KB) i wypalamy na
    płycie CD.
    Uruchamiamy PC-ta z płytą CD i wetkniętą do gniazda USB pamięcią Flash.
    Nie ma siły, żeby system z opornej flaszki nie ruszył.
    Opisano to tu:
    http://zyli.republika.pl/linux/usb.html w pkt.11.

  • 5. Data: 2010-12-11 10:20:38
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    to że takie programy są to ja wiem, i można nawet zainstalować Windowsa
    [ z opisów na necie znalazłem tylko i Win w angielskiej wersji , tak
    więc czy da się w wersji PL to nie wiem, ] a co do tych Pendrajwów, to
    jaki polecacie kupić [ 4 - 8 GB ] żeby się nadawał do takich rzeszy ??

  • 6. Data: 2010-12-11 11:33:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gupik" napisał w wiadomości grup
[...]

    Wersja językowa nie ma znaczenia. Jak Vista/Seven to nawet nie trzeba używać
    specjalnych programów. Wystarczy utworzyć partycję na pendrive i ustawić ją jako
    aktywną. Kopiujemy pliki z płyty na pendrive i gotowe.

  • 7. Data: 2010-12-11 11:38:19
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-11 11:20, Gupik pisze:
    > to że takie programy są to ja wiem, i można nawet zainstalować Windowsa
    > [ z opisów na necie znalazłem tylko i Win w angielskiej wersji , tak
    > więc czy da się w wersji PL to nie wiem, ]

    a czemu miałaby się polska wersja nie bootować ?

    > a co do tych Pendrajwów, to
    > jaki polecacie kupić [ 4 - 8 GB ] żeby się nadawał do takich rzeszy ??

    jakich rzeszy ? chcesz faszyzującego pendrajwa stworzyć co bootuje ?

  • 8. Data: 2010-12-11 11:57:04
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    no, jaki model wybrać, czy do tego żeby zrobić go bootowalny to
    wystarczy nawet ta A-DATA którą podałem w linku, a jeśli nie to jakie
    inny, np. OCZ ATV czy może Patriot Pamięć USB XT BOOST 200X ??

  • 9. Data: 2010-12-11 16:27:52
    Od: zyli <z...@p...pl>

    W dniu 11.12.2010 12:57, Gupik pisze:
    > no, jaki model wybrać, czy do tego żeby zrobić go bootowalny to
    > wystarczy nawet ta A-DATA którą podałem w linku, a jeśli nie to jakie
    > inny, np. OCZ ATV czy może Patriot Pamięć USB XT BOOST 200X ??
    Przecież to nieistotne.
    Powinien być jak największy - czyli taki na jaki cię stać.
    A jeżeli w tych zabawach nie masz doświadczenia to najtańszy 4 GiB za 30 zł.
    Na pendrivach twórz tylko systemy "Persistent" tzn. takie które
    pamiętają ustawienia, instalacje etc.
    Unetbootin się do tego nie nadaje.
    Pamiętaj, że te wszystkie programiki LiliUSB, Universal USB Installer
    etc umieją korzystać tylko z FAT32.
    A na FAT32 nie utworzysz pliku większego niż 4GiB trzeba robić pewien myk.

  • 10. Data: 2010-12-11 16:31:06
    Od: zyli <z...@p...pl>

    W dniu 11.12.2010 17:27, zyli pisze:
    > Przecież to nieistotne.
    [...]
    Sorry.
    Errata.
    Powinien to być pendrive USB 3.0.
    Jednak system na pendriwie USB 2 to czasami się trochę zatyka.
    Oczywiście do tego kontroler USB 3.0, kabel 3.0 i jądro minimum 2.6.31.