  • 11. Data: 2010-12-11 17:15:20
    Temat: Re: Bootowalny Pendriv,e
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    > To zależy od programu którego użyjesz.
    > Niektóre wymagają numeru pendrajwa
    o co dokładniej tu chodzi ??

  • 12. Data: 2010-12-11 17:21:24
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    jeśli chodzi o Pendrajvy 3.0 to one są troszkę za drogie od swoich
    odpowiedników na 2.0.

    czy takie urządzenia na USB 3.0 da się podłączyć do kompa który ma tylko
    USB 2.0, jeśli tak to jak, czy bezpośrednio czy przez przejściówkę, i ja
    z tym jest odwrotnie 2.0 do 3.0 ??

  • 13. Data: 2010-12-11 19:26:05
    Od: zyli <z...@p...pl>

    W dniu 11.12.2010 18:21, Gupik pisze:
> [...]
    >
    > czy takie urządzenia na USB 3.0 da się podłączyć do kompa który ma tylko
    > USB 2.0, jeśli tak to jak, czy bezpośrednio czy przez przejściówkę, i ja
    Da się, z jednym wyjątkiem:
    gdy do kontrolera USB3 podłączymy kabel USB3 a do tego kabla urządzenie
    (np. pamięć Flash) USB 2 to to działać nie będzie.
    Pozostałe kombinacje działają bez zastrzeżeń.
    Oczywiście jeżeli jeden element jest USB2 to transmisja zwalnia do
    wymogów USB 2.0
    Zerknij:
    http://www.sunix.com.tw/product/d_manual.php?s=771-U
    SB230000-001_O.pdf
    obrazki - strona pierwsza środkowa szpalta na dole.
    U mnie się to sprawdziło.

    Oczywiście PCI-Express musi być ver. 2.0. (ver. lub rev. ale nie
    mnożniki - nie mylić!)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express
    W starszych płytach (rok 2007) jest PCI-Express rev. 1.0, a wtedy
    teoretyczna prędkość USB 3.0 spada w dół o połowę!

  • 14. Data: 2010-12-11 20:15:24
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

    to co ty napisałeś i podałeś w tym linku to się odnosi do portów USB
    3.0 na oddzielnym [ w postaci karty rozszerzeń ] którą można dokupić, a
    jak wygląda sprawa jak ktoś kupuje nową płytę główną i na niej jest
    kilka [ 4 - 6 ] portów USB 3.0 no i w czy te porty można podłączyć z
    przodu obudowy, i jak wtedy wygląda sprawa z podpinaniem urządzeń USB
    2.0 do przednich portów USB 3.0 ??

  • 15. Data: 2010-12-11 20:51:49
    Od: zyli <z...@p...pl>

    W dniu 11.12.2010 21:15, Gupik pisze:
> [...]
    > 4 - 6 ] portów USB 3.0 no i w czy te porty można podłączyć z przodu
    > obudowy, i jak wtedy wygląda sprawa z podpinaniem urządzeń USB 2.0 do
    Obecnie na świecie jest tylko jeden układ scalony obsługujący USB 3.0 -
    NEC uPD720200 (na razie).
    Czy jest on wlutowany w karcie którą wtykasz do PCI Express czy jest on
    wlutowany na płycie głównej to "wsio ryba".
    Sprawdź w specyfikacji płyty głównej - na pewno będzie tam NEC uPD720200.

  • 16. Data: 2010-12-11 21:42:56
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "zyli" napisał:

    > Obecnie na świecie jest tylko jeden układ scalony obsługujący
    > USB 3.0 - NEC uPD720200 (na razie).
    > Czy jest on wlutowany w karcie którą wtykasz do PCI Express
    > czy jest on wlutowany na płycie głównej to "wsio ryba".

    Biorąc pod uwagę temat wątku - absolutnie nie.

    JoteR.

  • 17. Data: 2010-12-12 09:48:03
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl>

> [...]
    > wlutowany na płycie głównej to "wsio ryba".
    > Sprawdź w specyfikacji płyty głównej - na pewno będzie tam NEC uPD720200.

    czyli jak to w końcu z tym jest, czy do nowych płyt głównych np [
    http://cokupic.pl/produkt/Gigabyte-GA-790XTA-UD4 ] jest dołączany taki
    kontroler który instaluje się w porcie PCI Express ??, bo to co ty
    napisałeć to odnosi się do tego kontrolera, a ja pytałem o porty USB 3.0
    które są na płycie głównej i są wyprowadzone na front obudowy bo tu
    chodzi o możliwość podpięcia Pendrajva 2.0 do portów które obsługują 3.0
    da się tak podpiąć czy nie ?? [ zgodność fizyczna ze sobą ].

  • 18. Data: 2010-12-12 09:59:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-12 10:48, Użytkownik Gupik napisał:

> [...]
    > chodzi o możliwość podpięcia Pendrajva 2.0 do portów które obsługują 3.0
    > da się tak podpiąć czy nie ?? [ zgodność fizyczna ze sobą ].

    Nie widziałem jeszcze kontrolera USB3 na płycie który miał by
    szpilki do wyprowadzenia na jakiś panel.
    Ale kto wie może jest taka.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-12-12 11:53:31
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.12.2010, Gupik napisał(a):

    > no, jaki model wybrać, czy do tego żeby zrobić go bootowalny to
    > wystarczy nawet ta A-DATA którą podałem w linku, a jeśli nie to jakie
    > inny, np. OCZ ATV czy może Patriot Pamięć USB XT BOOST 200X ??

    Kup jakikolwiek w obudowie 'pico' - wygoda.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 20. Data: 2010-12-12 22:04:35
    Od: zyli <z...@p...pl>

    W dniu 11.12.2010 22:42, JoteR pisze:

    > Biorąc pod uwagę temat wątku - absolutnie nie.
    >
    > JoteR.
    Dokonałem próby.
    PC z końca 2008 roku.
    Płyta główna Gigabyte na Intelu G45.
    Karta USB 3.0 wetknięta do PCI-Express.
    Pendrive USB 2.0 ze startującym Ubuntu (Persistent).
    Po włożeniu do gniazda USB 3.0, w boot menu (u mnie klawisz F12) PC-ta
    niestety nie odnalazłem mego Pendriva.
    Plop też nie pomógł.

    W gniazdach USB 2.0 w tym komputerze system z Pendriva staruje normalnie.

    Po załadowaniu systemu z dysku twardego (Mint ver 9 - jadro 2.6.32)
    Pendrive się automatycznie zainstalował i wszystkie pliki były dostępne
    (oczywiście był włożony do gniazda USB 3.0).

    Odnośnie niemożliwości startowania z karty PCI-Ex USB3 przypuszczam, że
    jest to wina Biosu.