  • 1. Data: 2015-12-09 09:31:33
    Temat: Boczna szyba odkleiła się od prowadnic - czym to przykleić?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Poradźcie, jaki klej służy do przyklejenia bocznej szyby do prowadnic?

    Na szybie w punkcie mocowań jest przyklejona czarna podkładka z jakiegoś
    cienkiego tworzywa. To miejsce ma wchodzić w plastikową bardzo sztywną
    prowadnicę (rodzaj zaczepu). Dwa takie zaczepy długości 5 cm każdy
    trzymają szybę od dołu. Niestety szyba zaczęła z nich wychodzić i
    chciałbym to jakoś naprawić.

    Pomożecie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-12-09 10:51:04
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 9 Dec 2015 09:31:33 +0100 Marcin N <m...@o...pl>
    napisał:

    >Pomożecie?

    Dobrze przemyj elementy acetonem i spróbuj przykleić epoksydem
    (najlepiej wolnowiążącym - np. Distal). Niestety, bez wiedzy jakie to
    tworzywa, nie można dać stuprocentowo pewnej porady. Jeżeli to
    polipropylen lub polietylen, to efekt klejenia będzie niestety marny,
    chociaż na bazie opisu funkcji i kształtu elementu, obstawiam że to
    może być nylon, lub nylon wzmacniany włóknem szklanym (PA-GF).
    W przypadku PE lub PP, potrzebny jest specjalny klej do tych tworzyw.

  • 3. Data: 2015-12-09 13:36:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pomożecie?
    klejem do szyb samochodowych. takim czarnym "silikonem" np z firmy boll,
    za 25zł. ale 50% klejenia to dobrze przygotowana, czysta powierzchnia
    klejona.

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-12-09 16:21:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 13:36, ToMasz pisze:
    > klejem do szyb samochodowych. takim czarnym "silikonem" np z firmy boll,
    > za 25zł. ale 50% klejenia to dobrze przygotowana, czysta powierzchnia
    > klejona.

    No i nie udało się.
    W sklepach nie mieli klejów tego typu.

    Ostatecznie podjechałem do warsztatu od szyb i mi skleili... za 30 zł.
    W dodatku specjalnie do tego przygotowanymi składnikami. Najpierw jakiś
    bardzo agresywny podkład na szybę i trochę w zatrzask, a po 15 minutach
    czarnym klejem do szyb.

    Cena była niska, bo podjechałem do nich z całkowicie roznegliżowanymi
    drzwiami - na wierzchu były wszystkie mechanizmy.

    --
    MN