  • 1. Data: 2015-12-08 08:21:49
    Temat: Kaganiec
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zaczyna sie
    http://www.motofakty.pl/artykul/obowiazkowe-wyposaze
    nie-auta-koniec-z-szybka-jazda.html

    Obowiązkowe wyposażenie samochodu wzbogaci się o kolejne systemy. To
    wytyczne Komisji Europejskiej, która chce, aby producenci stale
    poprawiali bezpieczeństwo.

    Teraz do wyposażenia miałby zostać dołączony m.in. inteligentny
    ogranicznik prędkości - Intelligent Speed Assistance (ISA).

    ISA to połączenie m.in. komputera pokładowego, nawigacji oraz GPS i
    systemu rozpoznawania znaków drogowych. ISA wie jaka jest dozwolona
    prędkość i zwalnia samochód, jeśli ten porusza się zbyt szybko

    Istotne jest to, że kierowca decyduje, czy chce korzystać z systemu
    czy nie - można go wyłączyć za pomocą przycisku.

    Oczywiscie to ostatnie to tylko na poczatku :-)
    Choc w Szwajczarii czy Szwecji moga sobie cenic taki system.

    J.

  • 2. Data: 2015-12-08 08:36:12
    Temat: Re: Kaganiec
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    >

    > Oczywiscie to ostatnie to tylko na poczatku :-)
    > Choc w Szwajczarii czy Szwecji moga sobie cenic taki system.

    Przecież system nie może hamować auta podczas wyprzedzania, gorzej jak
    taki dziadek dla którego rzeczywiście to może być przydatne będzie
    jednak chciał wyprzedzić i zapomni system wyłączyć :)

  • 3. Data: 2015-12-08 08:42:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 08:36, Czesław Wiśniak pisze:
    > Przecież system nie może hamować auta podczas wyprzedzania, gorzej jak
    > taki dziadek dla którego rzeczywiście to może być przydatne będzie
    > jednak chciał wyprzedzić i zapomni system wyłączyć :)

    Debilizm biurw brukselskich już sięgnął zenitu czy jeszcze na tym
    odcinku można spodziewać się jakichś atrakcji? :-)

  • 4. Data: 2015-12-08 09:37:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Debilizm biurw brukselskich już sięgnął zenitu czy jeszcze na tym
    > odcinku można spodziewać się jakichś atrakcji? :-)

    z rok temu debatowali nad pojemnością spłuczek w kiblach (!!!!), a
    całkiem niedawno słyszałem w radiu, że zajęli się długością płomienia
    świec.....

  • 5. Data: 2015-12-08 10:11:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-08 o 09:37, sirapacz pisze:

    > z rok temu debatowali nad pojemnością spłuczek w kiblach (!!!!), a
    > całkiem niedawno słyszałem w radiu, że zajęli się długością płomienia
    > świec.....

    No patrz, a maksymalna siła ładunku wybuchowego terrorysty nadal
    pozostaje nieuregulowana.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-12-08 10:19:48
    Od: "Zenowtek" <d...@s...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Debilizm brukselskich już sięgnął zenitu czy jeszcze na tym odcinku można
    > spodziewać się jakichś atrakcji? :-)

    Debilizm wielu kierowców jest grubo powyżej zenitu.
    Ilość zabitych i rannych na drogach jest porażająca.
    Najszybciej, najtaniej jest założyć kaganiec debilom.
    Normalnych kierowców to nie będzie ograniczać.
    Brawo Komisja Europejska.

  • 7. Data: 2015-12-08 10:31:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-08 o 10:19, Zenowtek pisze:
    > Najszybciej, najtaniej jest założyć kaganiec debilom.
    Problem w tym, jak takiego debila znaleźć.
    Od lat wiadomo, że najsprawiedliwiej rozdzieloną rzeczą w świecie jest
    rozum - każdy uważa, że ma go w wystarczającej ilości.
    Nikt się dobrowolnie nie przyzna, że ma rozmiar buta taki sam, jak IQ.
    Jacek

  • 8. Data: 2015-12-08 13:54:13
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > Najszybciej, najtaniej jest założyć kaganiec debilom.
    > Normalnych kierowców to nie będzie ograniczać.

    Na prawdę tak myślisz czy sobie jaja robisz?

    Każdy myślący kierowca z marszu sobie coś takiego wyłączy.
    A gdyby było przymusowe to mam nadzieję na wielomilionowe odszkodowania
    za wypadki przez to urządzenie spowodowane albo przez uniemożliwienia
    ratowania się przed wypadkiem.

    Ja pier... kto jeszcze tutaj coś takiego poprze. Dużo Was? :-)

  • 9. Data: 2015-12-08 13:54:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wyprzedzac? Wszyscy maja jechac z predkoscia maksymalna jaka w danym momencie
    obowiazuje. Kazde wyprzedzanie to wykroczenie i podlega ukaraniu.

  • 10. Data: 2015-12-08 14:02:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak wyprzedzac? Wszyscy maja jechac z predkoscia maksymalna
    >jaka w danym momencie obowiazuje. Kazde wyprzedzanie
    >to wykroczenie i podlega ukaraniu.

    W zasadzie masz racje, ale:
    -tu nie USA, tu mozna jechac wolniej ... choc nie calkiem,
    -mamy ciezarowki, mamy przyczepy, mamy autobusy - i jedni moga
    legalnie jechac szybciej niz drudzy.
    Ale grupa inicjatywna "70" chyba juz jest ...

    J.