  • 1. Data: 2024-06-03 18:18:54
    Temat: Bo konie to ...
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    http://niusy.pl/@nczas.info/au2

    "Elektryczne problemy. Koniec testów busa na trasie do Morskiego Oka"

    Tak, problemy .... ale z klepkami.

    "Auto sprawdziło się dość dobrze, jeżeli chodzi o akumulatory, bo pełne
    ładowanie wystarczyło nawet na sześć kursów."

    Co za pech :-)

    "
    Dobrze się nim jeździ pod górę, ale ponieważ jest to silnik w pełni
    elektryczny, nie wydaje żadnego dźwięku i tu jest pewien mankament, bo
    turyści idący szlakiem nie słyszą nadjeżdżającego z tyłu samochodu"

    A konie jakoś słyszą.

    "podczas jazdy w dół odzyskuje energię. Jak wyjaśnił kierowca, na tym
    dystansie można odzyskać do około 4 proc. baterii"

    Rekuperacja w praktyce, jakby ktoś miał złudzenia ile to można odzyskać.

    "badań poziomu kinazy kreatyninowej (CK) we krwi koni. CK to enzym
    określający stopień ,,zmęczenia" mięśni szkieletowych i mięśnia sercowego
    u koni. Wyniki badań przeprowadzanych u 1/3 koni pracujących na tej
    trasie nie wykazały jednak przekroczenia norm tego enzymu w krwi."

    Kolejny pech :-)

    " Fundacja Viva! oraz inne fundacje prozwierzęce w ciągu minionych
    dziesięciu lat wykupiły od wozaków z Morskiego Oka tylko 17 kon"

    Aaa to tyle ile ma Twizy :-)

    Jak dla mnie ten bus jest bez sensu o tyle, że ... powinien być
    półotwarty latem i taki na dwie strony.

  • 2. Data: 2024-06-03 18:42:27
    Temat: Re: Bo konie to ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 18:18:54 +0200, io wrote:
> [...]
    > elektryczny, nie wydaje żadnego dźwięku i tu jest pewien mankament, bo
    > turyści idący szlakiem nie słyszą nadjeżdżającego z tyłu samochodu"

    Doda sie stukające podkowy lub mp3 z rżeniem :-)

    > "podczas jazdy w dół odzyskuje energię. Jak wyjaśnił kierowca, na tym
    > dystansie można odzyskać do około 4 proc. baterii"
    >
    > Rekuperacja w praktyce, jakby ktoś miał złudzenia ile to można odzyskać.

    pod góre 16%, z góry 4%, to 25%. Z25% to zawsze lepiej niż zero :-)

    Poza tym opory zawsze jakies są.
    No i ... zjezdzali z pasażerami, czy bez ?

    J.

  • 3. Data: 2024-06-03 19:31:27
    Temat: Re: kretynek reklamuje portal
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 18:18, io pisze:

    > http://niusy.pl/@nczas.info/au2

    Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2024-06-03 19:49:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Jun 2024 18:42:27 +0200, J.F napisał(a):

    > pod góre 16%, z góry 4%, to 25%. Z25% to zawsze lepiej niż zero :-)

    Ze co? Niby pod górkę to rekuperacja działa?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2024-06-03 20:28:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 19:49:06 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ze co? Niby pod górkę to rekuperacja działa?

    Nie, bateria starcza na 6 kursów, więc jeden wjazd pod góre kosztuje
    ~16% baterii.
    Choc to moze 6 kursów z rekuperacją, wiec moze jeden wjazd zuzywa 20%
    baterii.

    A przy zjeżdzie odzyskuje sie 4% pojemnosci baterii.

    Troche mało, jak na taką zmianę wysokości.

    Ale czy koń sie nie męczy dodatkowo przy hamowaniu zjazdu?

    J.

  • 6. Data: 2024-06-03 21:08:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Jun 2024 20:28:37 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Troche mało, jak na taką zmianę wysokości.
    >
    > Ale czy koń sie nie męczy dodatkowo przy hamowaniu zjazdu?

    Aaaa, to raczej tak: Pod górke zużywamy 16% baterii, odzyskujemy 4 %
    więc na kurs zużywamy 12 %. I całe obliczenie do dupy, bo w tych 16 %
    rekuperacja była już uwzgledniona :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2024-06-03 22:30:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v3kqdn$s0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    user io pisze tak:

> [...]
    > pełni elektryczny, nie wydaje żadnego dźwięku i tu jest pewien
    > mankament, bo turyści idący szlakiem nie słyszą nadjeżdżającego z

    zawsze słychać przetwornice
    2024r czas się tego dźwięku nauczyć

    niech przyczepią krowi dzwonek

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 8. Data: 2024-06-03 22:30:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.06.2024 o 18:42, J.F pisze:

    > Doda sie stukające podkowy lub mp3 z rżeniem :-)

    Kiedy nie wolno :-)

    > pod góre 16%, z góry 4%, to 25%. Z25% to zawsze lepiej niż zero :-)

    Tak by wychodziło.

    > Poza tym opory zawsze jakies są.
    > No i ... zjezdzali z pasażerami, czy bez ?

    Niepełnosprawni byli wożeni, więc pewnie byli i zwożeni. Ale może nie.
    Kiedyś właziłem do schroniska to widziałem gościa o kulach i jak z
    powrotem lazłem to też go widziałem. Następnego dnia leczyłem się :-)

  • 9. Data: 2024-06-03 22:58:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.06.2024 o 22:30, PiteR pisze:
    > in <news:v3kqdn$s0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    > zawsze słychać przetwornice
    > 2024r czas się tego dźwięku nauczyć

    W Twizy nie słychać. Silnik słychać.

    > niech przyczepią krowi dzwonek

    Zdroworozsądkowo sygnalizator dla pieszych.

  • 10. Data: 2024-06-03 23:25:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 Jun 2024 23:35:36 +0200, PiteR wrote:
    > in <news:ceu21y9cc4vn$.ae04wfnij9mt$.dlg@40tude.net>

    > z tyłu juhas będzie wyrzucał kulki.
    > te nygusy wzięłyby się do uczciwej roboty w końcu.

    Tzn wóz ciągnęły?

    Bo woźnica czy kierowca to chyba uczciwą pracę robi,
    choc jak popatrzeć na tego wyzyskiwanego konia ... :-)

    J.