  • 1. Data: 2012-06-12 18:25:29
    Temat: Bluray, trwalosc i sens
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Odkrylem kilka dni temu, ze nosniki BD-R staly sie calkiem niedrogie (fakt,
    ze nie sledzilem tego zbyt ambitnie). 25GB za 5PLN w pewnym okolicznosciach
    mogloby byc oplacalne. Do tego nagrywarki tez maja juz prawie ludzkie ceny.
    Zaczalem sie zastanawiac czy DB-R nie bylby dobrym nosnikiem na kopie
    danych. Zwlaszcza, ze ceny HDD sa ostatnio mniej atrakcyjne. Podstawowe
    pytanie jest jednak: jak wyglada kwestia trwalosci nosnika BD-R? Czy w tej
    dziedzinie nastapil jakis technologiczny postep/przelom? Czy jest to podobne
    do CD-R i DVD-R?
    Czy tez moze ta technologia to zywa skamielina jak latimeria i nie warto w
    niej maczac portfela?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2012-06-12 19:41:01
    Temat: Re: Bluray, trwalosc i sens
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    W dniu 2012-06-12 18:25, R.e.m.e.K pisze:
> [...]
    > do CD-R i DVD-R?
    > Czy tez moze ta technologia to zywa skamielina jak latimeria i nie warto w

    Blue chyba umrze zanim rozwinie dobrze skrzydla bo ceny pamieci SD leca
    na pysk. A kupowanie odwarzacza zeby obejrzec 4 filmy to lekka przesada.

  • 3. Data: 2012-06-12 20:37:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-12 18:25, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Czy tez moze ta technologia to zywa skamielina jak latimeria i nie warto w
    > niej maczac portfela?

    5zł za 25GB to nie wszystko, dolicz jeszcze cenę nagrywarki a to już
    będzie 300, 400 do 500zł, jak ktoś zakłada że będzie namiętnie zbierał
    wszystko z filmami włącznie to faktycznie może to być najtańsza
    opcja, dla kogoś kto ogranicza swoje zapędy zbieracza zewnętrzny
    HD będzie bardziej rozsądnym i co najważniejsze trwalszym
    rozwiązaniem.

    Ostatnio robiłem przegląd starych płytek CD, co czwarta do
    wyrzucenia, nie liczę że w przypadku gęstszego upakowania
    danych nośniki staną się bardziej odporne na upływający czas.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-06-12 21:21:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-06-12 20:37, RadoslawF pisze:

> [...]
    > wyrzucenia, nie liczę że w przypadku gęstszego upakowania
    > danych nośniki staną się bardziej odporne na upływający czas.

    Najbardziej odporną technologią na upływ czasu są płyty DVD-RAM. Tylko
    że dość drogo wychodzą, ale jako jedyne mają czym zagwarantować
    teoretyczną trwałość 10 tyś. lat.

    Natomiast te wszystkie CD-R(W), DVD+/-R(W), BD-R(E) to przecież są
    oparte o lakier. I jak widać, trwałość tego lakieru wynosi w
    ekstremalnych przypadkach krócej niż rok. Ale niektórzy nie rozumieją,
    że nagrywanie zdjęć z wakacji na płytce DVD z Tesco za 50 gr to nie jest
    sposób żeby długo tymi zdjęciami cieszyć.

  • 5. Data: 2012-06-12 21:40:28
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 21:21:06 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Najbardziej odporną technologią na upływ czasu są płyty DVD-RAM. Tylko
    > że dość drogo wychodzą, ale jako jedyne mają czym zagwarantować
    > teoretyczną trwałość 10 tyś. lat.

    Te 10k to chyba lekka przesada, niemniej uzywam takich plyt, bo rzeczywiscie
    sa trwale.

    > Natomiast te wszystkie CD-R(W), DVD+/-R(W), BD-R(E) to przecież są
    > oparte o lakier. I jak widać, trwałość tego lakieru wynosi w
    > ekstremalnych przypadkach krócej niż rok.

    No i wlasnie skoro tak jest to porazka :-/
    Liczylem na jakas cudowna technologie, ktora moze urodzila sie wraz z BD.
    Jesli nie ma takowej to chyba rzeczywiscie szkoda pradu na nagrywanie BD-R.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2012-06-13 01:01:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-06-12 21:40, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    > Jesli nie ma takowej to chyba rzeczywiscie szkoda pradu na nagrywanie BD-R.

    HD-DVD-RAM - to była ta cudowna technologia zapewniająca pojemność i
    trwałość, ale wygrało jak zwykle rozwiązanie bardziej optymalne dla
    koncernów filmowych do wyciągania kasy od ludzi. Chociaż jestem
    przekonany, że technologia HD-DVD jeszcze powróci, właśnie jako
    high-endowy nośnik do przechowywania danych. Ale to dopiero jak Blu-Ray
    umrze, gdy Internet stanie się jedynym medium dystrybucji filmów.

  • 7. Data: 2012-06-13 02:51:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Wójtowicz" jr84b9$mfk$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Natomiast te wszystkie CD-R(W), DVD+/-R(W), BD-R(E) to przecież są oparte o lakier.
    I jak widać, trwałość tego lakieru wynosi w
    > ekstremalnych przypadkach

    Łamanie kołem i rozciąganie członków? :)

    > krócej niż rok. Ale niektórzy nie rozumieją, że nagrywanie zdjęć z wakacji na
    płytce DVD z Tesco za 50 gr to nie jest sposób żeby
    > długo tymi zdjęciami cieszyć.

    Ja też wolę te z Selgrosa po zł 7.20 za 10 sztuk z plastykowym pudełkiem.
    Niby drogie ;) -- ale za to trwałe. Mam ich jeszcze sporo...
    Spisują się świetnie...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-06-13 02:59:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "R.e.m.e.K" 1...@h...heaven

    > Te 10k to chyba lekka przesada, niemniej uzywam
    > takich plyt, bo rzeczywiscie sa trwale.

    Pożywiom-uwidim, jak mawiają piłkarze...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'