  • 41. Data: 2012-01-17 12:52:10
    Temat: Re: Blokowanie lewego pasa
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-17 08:41:28 +0100, "bma" <a@a> said:

    > Czyli jazda lewym pasem w tym przypadku była uzasadniona. A to że Ty
    > byś chciał w tym momencie szybciej to sory. Możesz pojechać sobie
    > szybciej jak ten przed Tobą skończy wyprzedzać i zjedzie na prawo

    I tu mamy problem, gdyż w Polsce obowiązuje żelazna zasada: "zjadę na
    prawo, gdy na horyzoncie nie będzie już żadnej ciężarówki, gdyż nie
    zjadę pomiędzy nie, by puścić kogoś, komu się spieszy, gdyż jestem
    Polak i katolika, a powozić nie umiem i między ciężarówkami się boję!".

    Gdyby nie ona, to ci spieszący się (nieważne dlaczego!) pojechaliby
    sobie dalej, ci jadący powoli, jechaliby sobie powoli dalej, nikt nie
    denerwowałby się, panowałaby miła atmosfera na drodze...
    ;>>>

    > , a mruganie w tym przypadku i siedzenie na zderzaku to buractwo.

    Sygnalizowanie światłami nie - po to jest ta dźwignia, by jej używać,
    gdy napotyka się kogoś, kto stwarza zagrożenie.
    (używać, nie nadużywać).

    A siedzenie na zderzaku to bandytyzm, ale dający się łatwo wyleczyć...

    --
    Bydlę

  • 42. Data: 2012-01-17 13:08:32
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 16-01-2012 o 21:33:07 Lew2 <w...@h...com> napisał(a):

    > Problem w tym,
    > że cały prawy pas był zajęty przez jadące (a właściwie wlokące się)
    > kolumnami TIR-y.

    Znaczy ci wyprzedzający powinni zwolnić i wpasować się między tiry, żeby
    jaśnie pan nie musiał zwalniać...

    --
    SW3
    ----

  • 43. Data: 2012-01-17 13:14:40
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-17, Bydlę <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > zjadę pomiędzy nie, by puścić kogoś, komu się spieszy, gdyż jestem
    > Polak i katolika, a powozić nie umiem i między ciężarówkami się boję!".

    Oczywiście pomijasz fakt, że za spieszącym się jedzie następny, a
    odległości między ciężarówkami zmuszają do zwolnienia do 90km/h?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2012-01-17 13:21:28
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Lew2 <w...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > poni=BFej karalnej!!!) na widok fotoradaru. Nie musz=EA wspomina=E6 jak
    > niebezpieczne jest takie hamowanie zw=B3aszcza jak jedzie si=EA szybko.
    > Ale dzisiaj rano policjant z KG zapowiada=B3 w TVP Info, =BFe b=EAd=B1 suro=
    > wo
    > kara=E6 blokuj=B1cych lewy pas.
    >
    > Taryfikator mandat=F3w:
    > Rozdzia=B3 E pkt. 07 "Jazda z pr=EAdko=B6ci=B1 utrudniaj=B1c=B1 ruch innym
    > kieruj=B1cym", 2 pkt. karne.
    > Rozdzia=B3 H pkt. 08 "Naruszenie obowi=B1zku "jazdy prawostronnej", 2 pkt.
    Drogi wielojezdniowe buduje się w celu zwiększenia przepustowości.
    Ograniczenie prędkości na drodze wielojezdniowej dotyczy wszystkich pasów,
    chyba że oznakowanie to zmienia. Jadąc z maksymalną dopuszczalną prędkością
    skrajnym lewym pasem, gdy niemożliwe jest jechania pasami znajdującymi się
    bliżej prawej strony drogi nie narusza obowiązku jazdy prawostronnej i nie
    może być uznawane za utrudnianie ruchu innym użytkownikom. Jedynym przypadkiem
    w którym w takiej sytuacji jest obowiązek odblokowania pasa jest
    przepuszczenie pojazdu uprzywilejowanego. Każdy kierujący na mocy konstytucji
    ma możliwość zrobienia pojazdu którym się porusza pojazdem uprzywilejowanym,
    jeśli tego będzie wymagało ratowanie życia. W przypadku ujawnienia wykroczeń
    jakie popełnił zostanie zwolniony przez sąd z odpowiedzialności za popełnione
    wykroczenia. Oczywiście pod warunkiem że przedstawi stosowne dokumenty. I
    niech nikt nie pierdoli że tak nie jest bo przerabiałem taką sytuację. Wiozłem
    rannego z wypadku. Przez połowę drogi zrobiłem się uprzywilejowanym przez
    drugą byłem eskortowany przez Policję. Spisali mnie na okoliczność zdjęcia z
    fotoradaru na który się załapałem. Po to spisali żeby zdjęcie trafiło do
    kosza. Do przewozu osób poważnie chorych są specjalizowane środki transportu i
    nie wolno wozić ich samochodami do tego nie przystosowanymi, chyba że katar to
    można. Gadki że jechali lewym pasem 90 jak było ograniczenie do
    siedemdziesięciu i nie chcieli przepuścić buraka co chciał jechać 140 to
    pieniactwo. Generalnie mam w dupie innych użytkowników. Na drodze liczę się
    tylko ja i przepisy. Całe szczęście że w końcu biorą się za debili. Jeszcze
    więcej radarów, jeszcze wyższe mandaty i więcej punktów za wykroczenia. Cieszę
    się że nie żałują pieniędzy na środki techniczne którymi ucywilizują ruch w
    Polsce. Ze swoimi poglądami jesteś w czołówce do odstrzelenia. Na razie dałeś
    informacje że jechałeś. Wychodzi że za szybko. Ciekawe co z tego będzie dalej.
    Bo jak miałeś pecha to nie wykluczone że dostaniesz informację o wygaśnięciu
    uprawnień w związku z przekroczonym limitem punktów. Historia zna takie
    przypadki.

  • 45. Data: 2012-01-17 13:50:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 12:52, Bydlę pisze:

> [...]
    > zjadę pomiędzy nie, by puścić kogoś, komu się spieszy, gdyż jestem Polak
    > i katolika, a powozić nie umiem i między ciężarówkami się boję!".

    Nie mamy problemu, ponieważ taka zasada nie obowiązuje. Owszem,
    trochę takich jeżdżących lewym jest, ale gdyby policja (ta
    od VR) pogoniła ich z lewego pasa, to bardzo szybko by się
    okazało, że uporczywe trzymanie się barierki jest niezbyt
    mile widziane. Naprawdę wiele nie potrzeba.

> [...]
    > sobie dalej, ci jadący powoli, jechaliby sobie powoli dalej, nikt nie
    > denerwowałby się, panowałaby miła atmosfera na drodze...

    Na drodze panowałaby milsza atmosfera, gdyby ci "spieszący się "
    łaskawie przyjęli do wiadomości, że poza nimi są inni na drodze,
    którzy mają prawo spokojnie i zgodnie z przepisami dojechać z
    punktu a do punktu b.

    > Sygnalizowanie światłami nie - po to jest ta dźwignia, by jej używać,
    > gdy napotyka się kogoś, kto stwarza zagrożenie.
    > (używać, nie nadużywać).

    Wyprzedzanie zgodnie z przepisami wolniej jadących prawym pasem jest
    jak najbardziej zgodne z przepisami i nie wprowadza zagrożenia.
    W znakomitej większości zagrożenie stwarzają "śpieszący się",
    którzy różne numery na drodze wyczyniają.

    > A siedzenie na zderzaku to bandytyzm,

    Otóż to.

    > ale dający się łatwo wyleczyć...

    Jasne...

  • 46. Data: 2012-01-17 14:04:24
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 00:14:19 -0800 (PST), Lew2 napisał(a):

    > Nie udaj głupa, bo wiesz że 99% pojazdów jeździ znacznie powyżej
    > prędkości kodeksowej

    Mogę prosić o wyniki badań które to potwierdzą?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 47. Data: 2012-01-17 14:25:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MadMan,

    > Mogę prosić o wyniki badań które to potwierdzą?

    A na to potrzeba badań? Wsiądź za kierownicę i spróbuj pojechać
    przepisowo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2012-01-17 14:29:01
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Mogę prosić o wyniki badań które to potwierdzą?

    Wez pasazera, GPS-a i pojezdzij troche po miescie, potem udaj sie na
    trase i niech pasazer liczy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 49. Data: 2012-01-17 14:39:18
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message

    > Nie mamy problemu, ponieważ taka zasada nie obowiązuje.

    Masz racje, nie obowiazuje. Niektorym nie wystarcza nawet 2-3 km wolnego
    prawego pasa.

> [...]
    > okazało, że uporczywe trzymanie się barierki jest niezbyt
    > mile widziane. Naprawdę wiele nie potrzeba.

    100% zgody. Tak samo nagle okazaloby sie, ze prawie nikt nie lamie innych
    przepisow, jak niewlaczanie kierunkowskazow, jazda z pasa dla innego
    kierunku jazdy itp, itd.
    W obecnosci radiowozu wszyscy nagle sa tak swieci, ze jada 30km/h wolniej,
    niz

> [...]
    > łaskawie przyjęli do wiadomości, że poza nimi są inni na drodze,
    > którzy mają prawo spokojnie i zgodnie z przepisami dojechać z

    Alez moga. Prawym pasem. Zwlaszcza, jak jest pusty.

    > Wyprzedzanie zgodnie z przepisami wolniej jadących prawym pasem jest
    > jak najbardziej zgodne z przepisami i nie wprowadza zagrożenia.

    Powyzsze zdanie mozna odczytac dwojako:

    'Wyprzedzanie zgodnie z przepisami, wolniej jadacych prawym pasem jest ....
    ' - tu zgoda
    'Wyprzedzanie zgodnie z przepisami, wolniej jadacych, prawym pasem jest ....
    ' - dzis rano po raz kolejny mialem okazje sie przekonac, ze nie jest
    bezpieczne: "angol" w Mercedesie jadacy 60km/h po TL postanowil w koncu
    zjechac na prawy pas, tylko nie zauwazyl, ze z prawej bylem ja (bo do tego
    trzeba spojrzec w lusterko). Zanim zareagowal na klakson, bylem juz w
    polowie buspasa...

    --
    Axel

  • 50. Data: 2012-01-17 14:44:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-17, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Wez pasazera, GPS-a i pojezdzij troche po miescie, potem udaj sie na
    > trase i niech pasazer liczy.

    I co ten pasażer ma liczyć, tych co się poruszają z tą samą prędkością i
    są w stałej odległosci?

    Krzysiek Kiełczewski