  • 11. Data: 2009-07-31 16:47:15
    Temat: Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Marcin Kocur pisze:

    > Pewnie zablokują na amen. W "trosce o klientów". Zamiast indywidualnie
    > poblokować spamerów i wysłać im info, zablokują wszystkim smtp. Kolejny
    > argument do przejścia na BSA.

    I myślisz że u innych nie będzie takiej blokady ? Efekt skali u każdego
    większego operatora się to pojawi.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 12. Data: 2009-07-31 16:55:58
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Przemysław Gubernat napisał:

    > I myślisz że u innych nie będzie takiej blokady ? Efekt skali u każdego
    > większego operatora się to pojawi.

    Mysle, ze u innych nawet jesli sie pojawi by default, to bedzie
    mozliwosc jej zdjecia na zyczenie. Inni jeszcze mysla, ze maja takze
    myslacych klientow ;)

    pozdr.

  • 13. Data: 2009-07-31 18:38:23
    Od: Marek Marczykowski <m...@s...nie>

    On 2009-07-31, DK <c...@W...wroclaw.pl> wrote:

    > Nie czytalem od dawna regulaminu neostrady, ale czy nie ma tam zapisu o
    > stalym, _nieograniczonym_ dostepie do internetu? Dla mnie nieograniczony
    > oznacza dostep do wszystkich portow (wszystkich uslug), a przynajmniej
    > mozliwosc odblokowania tychze na zyczenie.

    Ta nieograniczoność zniknęła już przy wprowadzaniu blackholingu i jakoś
    z tego powodu nie zmieniali regulaminu, więc i teraz sobie z tym
    poradzą.

    > Wiadomo, ze po 1. grudnia
    > nadal w sieci beda istniec serwery przyjmujace poczte jedynie na porcie
    > 25, ich zywot nie skonczy sie wedlug zyczenia TP z dniem 31. listopada.

    587/465 to nie jest polski pomysł i jak najbardziej istnieje za granicą też.
    Problem serwerów przyjmujących tylko na 25 istnieje tak samo na
    krajowych serwerach jak i zagranicznych. Taki ruch ze strony TP tylko
    przyspieszy włączenie dodatkowych portów (choć oczywiście nie od razu i
    nie "bez strat").

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Marczykowski | gg:2873965 | RLU #390519

  • 14. Data: 2009-07-31 19:01:25
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Marek Marczykowski napisał:

    > Ta nieograniczoność zniknęła już przy wprowadzaniu blackholingu i jakoś
    > z tego powodu nie zmieniali regulaminu, więc i teraz sobie z tym
    > poradzą.

    No tak, niewielu klientow bedzie protestowac i nikt nie pojdzie z tego
    powodu do sadu, wiec moze jakos to sie przepcha. W najgorszym (dla TP)
    razie maruderzy dostana znizke na abonamencie za wadliwie dzialajaca
    usluge (usterka).

    pozdr.

  • 15. Data: 2009-07-31 21:10:03
    Od: Marek Kierdelewicz <m...@p...pl>

    >I myślisz że u innych nie będzie takiej blokady ? Efekt skali u każdego
    >większego operatora się to pojawi.

    Zawsze są alternatywne rozwiązania, np. w postaci transparentnego
    smtp-proxy z kontrolą antyspamową.

    pozdrawiam,
    Marek Kierdelewicz

  • 16. Data: 2009-07-31 21:59:46
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Przemysław Gubernat napisała na pl.internet.polip:

    > I myślisz że u innych nie będzie takiej blokady ? Efekt skali u
    > każdego większego operatora się to pojawi.

    W ogóle jaki to ma sens? Co przeszkodzi opiekunom botnetów i trojanów
    pozmieniać porty?

    Marcin Kocur

  • 17. Data: 2009-07-31 22:14:02
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Fri, 31 Jul 2009 23:59:46 +0200, Marcin Kocur wrote:

    > W ogóle jaki to ma sens? Co przeszkodzi opiekunom botnetów i trojanów
    > pozmieniać porty?

    A co im da zmiana portu z 25 na 567, skoro żaden poprawnie skonfigurowany
    serwer nie przyjmie na tym porcie poczty od nieuwierzytelnionego
    użytkownika? A na porcie 25 *musi*...

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 18. Data: 2009-07-31 22:16:59
    Od: Piotr Lewandowski <p...@g...com>

    * Marek Kierdelewicz <m...@p...pl>, 2009-07-31 23:10:
    >Zawsze są alternatywne rozwiązania, np. w postaci transparentnego
    >smtp-proxy z kontrolą antyspamową.
    Niezwykle skalowalne rozwiązanie dla dużego ISP.

    --
    Piotr Lewandowski

  • 19. Data: 2009-07-31 22:43:48
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Marcin Kocur wrote:

    > W ogóle jaki to ma sens? Co przeszkodzi opiekunom botnetów i trojanów
    > pozmieniać porty?

    Musieliby w końcu odpalić boty kradnące loginy i hasła do serwerów
    pocztowych lub boty rejestrujące konta na publicznych serwerach poczty.
    Da się to zrobić ale pomimo tego, że kilku poważnych ISP stosuje blokady
    portu 25 już od lat to takie boty to "produkt niszowy". Ponadto taki bot
    musiałby pokonać zarówno system antyspamowy odbiorcy jak i nadawcy wliczając
    w to obu postmasterów. No i wydajność rozwiązania byłaby o rząd wielkości
    niższa.

    Lemat

  • 20. Data: 2009-08-01 06:34:50
    Od: Daniel <d...@d...poczta.onet.delete.pl>

    DK pisze:

> [...]
    > powodu do sadu, wiec moze jakos to sie przepcha. W najgorszym (dla TP)
    > razie maruderzy dostana znizke na abonamencie za wadliwie dzialajaca

    Zauważ, że większość prywatnych osób i tak korzysta z webmaila.

    Pozdrawiam
    Daniel