    From: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Mon, 5 Mar 2012 09:43:38 +0000 (UTC)

    g...@n...invalid (Adam Wysocki) napisał(a):

    > Co też jest dziwne - zdrowy rozsądek podpowiada, że hamulce szynowe powinny
    > być zaprojektowane tak, żeby zasilanie trzymało je nad szyną, a brak zasilania
    > powodował dociśnięcie ich do szyny. Ciekawe dlaczego tak nie jest.

    Pneumatyczne, przynajmniej te z ktorymi ja mialem do czynienia, wlasnie
    tak dzialaly, ze powietrze nie zaciskalo szczeki hamulcowej, ale
    dociskalo sprezyne. Gdy wszystkie inne systemy zawiodly, to mozna bylo
    na chama szarpnac linka. Dzialalo to dobrze, ale coz... linka tez moze
    przerdzewiec, raczka tez moze sie urwac, a serwisant moze olac
    sprawdzanie, bo to taki prosty mechanizm i wypadek gotowy. Nic nie
    zastapi czujnosci?