  • 1. Data: 2012-04-03 22:19:54
    Temat: Błąd soczewek
    Od: "Barcio" <y...@N...pl>

    Przy wyłączaniu aparatu PowerShot A490 w lewym dolnym rogu wyświetla
    informację o błędzie soczewek oraz konieczności ponownego uruchomienia.
    Obiektyw nie chowa się całkowicie i wydaje dość głosny dźwięk. Co to moze
    być i jak to naprawić?

    Pzdr

  • 2. Data: 2012-04-04 01:41:42
    Temat: Re: Błąd soczewek
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.04.2012 22:19, Barcio pisze:
> [...]
    > informację o błędzie soczewek oraz konieczności ponownego uruchomienia.
    > Obiektyw nie chowa się całkowicie i wydaje dość głosny dźwięk. Co to

    Zapewne coś nawaliło w mechanizmie rozsuwania obiektywu (duh! wielkie
    odkrycie!) - może to być jakiś blokujący śmieć czy np. uszkodzone albo
    przestawione zębatki (po np. upadku).

    A jak naprawić? Biorąc pod uwagę twoje pytanie wątpię, żebyś sobie
    samodzielnie poradził z rozebraniem, wyczyszczeniem i ewentualną wymianą
    mechanizmu, więc może oddaj do serwisu, hmm?

    No, zawsze można też próbować sztuczek szamańskich - opukanie,
    przedmuchanie, potrząsanie... Ale to będzie jak "naprawianie" TV przy
    pomocy walenia w obudowę ;)

  • 3. Data: 2012-04-04 08:06:27
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    > No, zawsze można też próbować sztuczek szamańskich - opukanie,
    > przedmuchanie, potrząsanie... Ale to będzie jak "naprawianie" TV przy
    > pomocy walenia w obudowę ;)

    Ale jakie to było skuteczne - najlepiej w prawy góry róg obudowy :), a
    jak nie pomoże to z boku.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-04-04 18:02:22
    Od: Adameck <a...@o...pl>

    On 3 Kwi, 22:19, "Barcio" <y...@N...pl> wrote:
> [...]
    > informację o błędzie soczewek oraz konieczności ponownego uruchomienia.
    > Obiektyw nie chowa się całkowicie i wydaje dość głosny dźwięk. Co to moze

    Mialem to samo przy SD900. Dmuchalem, stukalem i nic. W koncu w
    desperacji zaczalem zdecydowanie krecic obiektywem i jednoczesnie
    pchac go do srodka, aby na sile sie schowal. Oczywiscie znow wywalal
    sie blad ale po n-tej takiej probie w koncu udalo sie - aparat nie
    meldowal juz usterki i prawidlowo chowal obiektyw! Od tamtej chwili
    zrobil kilkaset fotek i wszystko dziala jak nalezy. Wiadomo, ze mozesz
    nie miec tyle szczescia, u mnie w mechanizmie zdrowo cos "chrupalo",
    sam sie dziwie, ze aparat tak latwo zniosl takie brutalne traktowanie!
    Wczesniej mialem tez IXUSa i przezyl kilkanascie upadkow na ziemie,
    tak wiec o Canonach mam dobre zdanie.

    Zobacz jeszcze tutaj, temat jest obszernie komentowany:
    http://www.e18error.com/repair.html

    Pozdrawiam!

    Adameck

  • 5. Data: 2012-04-07 10:46:16
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > informację o błędzie soczewek oraz konieczności ponownego uruchomienia.
    > Obiektyw nie chowa się całkowicie i wydaje dość głosny dźwięk. Co to moze

    Jeśli nie zadziałają metody "domowe" lub "na siłę", to do serwisu raczej nie
    opłaca się oddawać. Nowy A490 kosztuje 199zł, a używane działające na
    Allegro ustrzelisz za 100-120zł.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2012-04-07 15:20:44
    Od: "Barcio" <y...@N...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:jloupk$6pv$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli nie zadziałają metody "domowe" lub "na siłę", to do serwisu raczej
    > nie opłaca się oddawać. Nowy A490 kosztuje 199zł, a używane działające na
    > Allegro ustrzelisz za 100-120zł.

    Z fizyczną pomocą obiektyw się chowa, ale taka sytuacja mnie nie
    satysfakcjonuje. Niestety nie wiem jak to wygląda od wewnątrz, jak jest
    skonstruowany mechanizm wysuwu obiektywu. Mam wrażenie, że jakby to była
    wina przesunietych kółek zębatych.

    Jaka jest obecnie alternatywa dla A490? Gdybym kupował to już coś nowszego,
    a przed wszystkim cieńszego (fizycznie). Nie oczekuję super jakości zdjeć,
    bo do tego mam lustrzankę, ale aparat który mieści się w kieszeni, który
    zawsze ma się przy sobie aby coś uwiecznić.

  • 7. Data: 2012-04-07 17:06:56
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.04.2012 Ariusz <a...@g...pl> napisał/a:

    > Ale jakie to było skuteczne - najlepiej w prawy góry róg obudowy :), a
    > jak nie pomoże to z boku.

    Ja tak naprawiam do dziś mój biurowy lcd! :) znika mi czerwony - i walnięcie
    pomaga :D