  • 1. Data: 2013-10-10 18:20:47
    Temat: BlackBerry Q10
    Od: "Ben" <i...@g...pl>

    Witam.
    Podzielcie się spostrzeżeniami.
    Jak dla mnie ma szereg wad a totalna zmiana oprogramowania w zasadzie
    spowodowała, że to jest zupełnie inny telefon niż z OS 6.
    Ben

  • 2. Data: 2013-10-10 22:55:42
    Temat: Re: BlackBerry Q10
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 10 października 2013 18:20:47 UTC+2 użytkownik Ben napisał:
    > Witam.
    > Podzielcie się spostrzeżeniami.

    Mnie wkurza ekran dotykowy.
    W tablecie jestem w stanie zapanować nad systemem. W Q10 ni cholery

  • 3. Data: 2013-10-10 23:29:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 10 Oct 2013 18:20:47 +0200, Ben napisał(a):

    > Witam.
    > Podzielcie się spostrzeżeniami.
    > Jak dla mnie ma szereg wad a totalna zmiana oprogramowania w zasadzie
    > spowodowała, że to jest zupełnie inny telefon niż z OS 6.

    Q10 nie widziałem, na podstawie spotkania z Z10:
    - QNX to genialny system, tak samo jak Linux. I tak samo jak linuxa zarzyna
    Dalvik w Androidzie, tak samo jest zarżnięty wirtualną maszyną Javy.
    Podobnie niedorobioną jak stare androidy
    - softu śladowe ilości, w dodatku 70% tego softu jest przetłumaczone
    translatorem z Androida (obydwie maszyny Javy są do siebie dosyć podobne,
    RIM aka Blackberry udostępnił automatyczny translator, po którym soft z
    Androida jakoś działa na OS10. Jakoś...) Zostaje te 30% z nędznej ilości,
    które jest napisane natywnie na OS10. Nie ma podstawowych apek jak Google
    Maps, Skype, żadnej nawigacji (nawet Sygic, który był na tak egzotyczne
    platformy jak Bada ich olał)
    - kamerka w cyferkach wygląda fajnie, w świecie realnym, w szczególności w
    fotkach - nędznie. Już chińczyki z Huawei czy ZTE potrafią robić lepsze
    fotki. W szczególności jest nędzie w słabym świetle.
    i do tego jeszcze parę rzeczy, jak nędzna bateria itp. W Q10 dużo nie
    zmienili ZTCW, pewnie też część oprogramowania nie poradzi sobie z
    mniejszym ekranem, więc będzie mały fragment z 30% z nędznej ilości.

    Ogólnie wychodzi z tego świetny prezent dla kogoś, kogo bardzo nie lubisz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.