    Subject: Re: BlablaCar
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Mon, 20 May 2019 11:54:59 +0200

    > Ściemniasz. Fryzjer oferuje trwałą choć nieregularną usługę, bo raz do
    > niego przyjdziesz a kiedy indziej nie.

    A fryzjerka, która nie ma swojego zakładu, tylko strzyże u klientów?

    > Kierowca blabla oferuje "usługę"
    > która nie ma cech trwałości, bo kiedy do niego przyjdziesz to się okaże
    > że akurat nie jedzie i nie wiadomo kiedy pojedzie. Jeśli tego nie
    > rozróżniasz, to tym gorzej dla ciebie :)

    Ja to rozróżniam, tylko że to nie ma znaczenia. No bo jeśli jestem
    fryzjerem, i strzygę ludzi za pieniądze na ulicy Marymonckiej tylko
    wtedy, jak akurat pojadę na ulicę Marymoncką do mojej mamy, to wykonuję
    jakieś odpłatne usługi, czy nie? Czy sprzedawca, który cały dzień stał w
    sklepie i nic nie sprzedał, to jest sprzedawcą, i musi mieć kasę
    fiskalną i zarejestrowaną działalność, czy nie? Czy blablacarowiec,
    który nie jeździ okazjonalnie, tylko specjalnie zbiera grupy, aby
    jeździć zarobkowo - to jest już usługodawcą, czy nie? A jeśli tak, to
    gdzie miałaby być granica? Czy jeśli nie chcę jechać nad morze, ale w
    końcu pojadę, bo przekona mnie to tego grupa blablacarowców?

    > A propos, masz gdzieś definicję usługi w sensie prawno-skarbowym?

    O, widzisz, dobrze by było zacząć od pomyślenia nad tym. Definicji nie
    ma. To znaczy jest - w 20 ustawach na tysiącach stron oraz w
    orzecznictwie, w zależności od tego, co cię dokładnie interesuje. Na tym
    właśnie polega paradoks przeregulowania i pułapka "chłopskiego rozumu",
    na który się próbujesz powoływać.

    --
    Liwiusz