  • 1. Data: 2010-02-11 16:08:51
    Temat: Bios update - kłopoty
    Od: Jacek <j...@i...pl>

    Witam!
    dotyczy płyty Gigabyte GA-MA69G-S3H.
    Od zakupu tej płyty ukazały się 4 nowe wersje Biosu. Każdy z tych Biosów
    aktualizowałem programikiem z CD tej płyty. Wszystko Ok.
    I ostatnio popełniłem błąd. Zawierzyłem kilku opiniom na temat ostatniej
    wersji Biosu (F8E) i postanowiłem powrócić do wersji poprzedniej czyli
    F7. Przeczytałem jeszcze raz instrukcję na temat update Biosu, nie
    znalazłem przeciwskazań do takiej zmiany i wio.
    Wszystko ładnie poszło, restart i ... klops. Zadnego odzewu : cisza i
    czarność. Z innego kompa rozpocząłem buszowanie po różnych forach i
    gdzieś na niemieckojęzycznym znalazłem opinię /kilka/, że Bios na
    płytach Gigabyta strasznie nie lubi być cofany, czyli z F& na F8 - można
    a z F8 na F7 - nie, bo Bios urządzi strajk. I niestety tak się stało.
    Na całe szczęście była gwarancja więc sklep - serwis- miesiąc czekania i
    powrót. Płyta ta sama, ale Bios znowu F4, czyli jak był 2 lata temu.
    Uraz do zmiany Biosu pozostał, a ten Bios nie obsługuje procka, którego
    chciałem sobie sprawić.
    Nie zawsze lista obsługiwanych elementów podawana przez producenta
    odpowiada rzeczywistości, np. pamięci używane przeze mnie (Pattriot 800)
    na liście są nieobecne a w kompie są i śmigają aż miło.
    Tu rodzi się moje pytanie:
    Jak zachowa się komputer po włożeniu procka, który w tej wersji Biosu
    nie jest obsługiwany. Będzie coś działać czy nic? Czy jednak znowu
    update Biosu?
    Próbował ktoś takiej instalacji procka?
    Byłbym wdzięczny za info
    Jacek

  • 2. Data: 2010-02-11 18:00:19
    Temat: Re: Bios update - kłopoty
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.2.2010, Jacek napisał(a):

    > Wszystko ładnie poszło, restart i ... klops. Zadnego odzewu : cisza i
    > czarność.

    Virtual Dual BIOS nie zadziałał?

    > Jak zachowa się komputer po włożeniu procka, który w tej wersji Biosu
    > nie jest obsługiwany. Będzie coś działać czy nic?

    Różnie bywa. Najczęściej po prostu BIOS nie ustawi sobie odpowiednich
    ustawień (FSB, mnożnik, napięcie) dla nowego CPU. Może się też zdarzyć, że
    z tego powodu nie wstanie.

    > Czy jednak znowu update Biosu?

    Ja bym zalecał update.

    > Próbował ktoś takiej instalacji procka?

    Kiedyś, ale tylko po to, by zaraz zrobić upgrade BIOSu. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 3. Data: 2010-02-11 18:22:18
    Od: Jacek <j...@i...pl>

    > Virtual Dual BIOS nie zadziałał?

    Niestety, DualBios na tej płycie nie istnieje, a szkoda.
    Za resztę uwag - dzięki.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-02-11 23:20:45
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    > Niestety, DualBios na tej płycie nie istnieje, a szkoda.

    Nie pytałem o Dual Bios a o *Virtual* Dual BIOS. To dwie całkowicie różne
    rzeczy.

    > Za resztę uwag - dzięki.

    NP
    --