  • 1. Data: 2010-02-11 11:20:53
    Temat: Mnożnik procesora sam się zmniejszył
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    Posiadam dość stary komputer z procesorem Duron 1800 i płytą główną Asrock
    K7S8X. Ostatnio zauważyłem, że z nominalnych 1,8GHz (13,5 x 133) zrobiło się
    1,13GHz (8,5 x 133). Tak przynajmniej pokazuje bios i tak procesor wykrywany
    jest w windowsie. Nic w międzyczasie nie majstrowałem, a sama płyta nie
    umożliwia zmian mnożnika. Czy macie pomysł co się stało i jak to naprawić?
    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-02-11 22:35:09
    Temat: Re: Mnożnik procesora sam się zmniejszył
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.11 12:20, Przemek pisze:
    > Posiadam dość stary komputer z procesorem Duron 1800 i płytą główną
    > Asrock K7S8X. Ostatnio zauważyłem, że z nominalnych 1,8GHz (13,5 x 133)
    > zrobiło się 1,13GHz (8,5 x 133). Tak przynajmniej pokazuje bios i tak

    Uruchom CPU-Z.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-02-11 23:27:48
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    MAR wrote:

    > Uruchom CPU-Z.

    Niestety, to samo: 1133 MHz.

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2010-02-12 01:18:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.2.2010, Przemek napisał(a):

> [...]
    > umożliwia zmian mnożnika. Czy macie pomysł co się stało i jak to naprawić?

    Zacznij od 'Clear CMOS' i zobacz czy prawidłowo wykryje CPU.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 5. Data: 2010-02-13 11:32:34
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    Michal Lukasik wrote:

    > Zacznij od 'Clear CMOS' i zobacz czy prawidłowo wykryje CPU.

    Wygląda na to, że wyczyszczenie CMOS pomogło. Dzięki!

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2010-02-15 14:39:11
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-13 12:32, Przemek pisze:
    > Wygląda na to, że wyczyszczenie CMOS pomogło. Dzięki!

    A na przyszłość ustaw FSB na płycie zworkami, a nie w biosie tylko.
    Wtedy bios nie będzie mieć nic do gadania;)