  • 31. Data: 2009-07-23 13:56:10
    Temat: Re: Binarna kopia karty CF
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Pszemol pisze:
    > Jak zrobić binarną kopię bootowalnej karty CompactFlash??
    >
    > Mam system embedded który ma na karcie CF bootloader do
    > Windows XP, karta jest bootowalna pod XP w urządzeniu -
    > chcę zrobić kopię karty kopiując sektor po sektorze...
    >
    > Najlepiej w Windows :-)

    W Windows tez sie da - jeśli potrafisz napisać program kopiujący.
    "CreateFile" z "\\.\PhysicalDriveXXX" (gdzie XXX to numer dysku) jako
    nazwą pliku. I "ssać" aż zgłosi błąd odczytu :). Do zapisu tak samo -
    uwaga - jak pomylisz dyski (co nie jest trudne) przy zapisie - żegnaj
    systemie, tablico partycji itp.
    Pozdrawiam
    GRG

  • 32. Data: 2009-07-23 14:58:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "grg12" <g...@c...at> wrote in message

> [...]
    > nazwą pliku. I "ssać" aż zgłosi błąd odczytu :). Do zapisu tak samo -
    > uwaga - jak pomylisz dyski (co nie jest trudne) przy zapisie - żegnaj

    To mi się bardzo podoba!!! Zaraz się zabieram za robotę :-)
    Czy można jakoś równie łatwo wyświetlić listę dysków \\.\PhysicalDriveXXX?

  • 33. Data: 2009-07-23 15:38:53
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > Windows XP, karta jest bootowalna pod XP w urządzeniu -
    > chcę zrobić kopię karty kopiując sektor po sektorze...

    Jest taki programik CardWare co to ma własne sterowniki pod PCMCIA i
    pięknie kopiuje.

    Ale ja swojego WinXP E po prostu skopiowałem na kartę uprzednio podłaczoną
    pod przejściówkę IDE-PCMCIA i potraktowana formatem.
    Potem MBRFix i sterownik pieknie wstaje
    http://www.sysint.no/Download/tabid/162/language/nb-
    NO/Default.aspx

    Pozdrofka

    --
    Irokez

  • 34. Data: 2009-07-23 15:57:04
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 13:11:06 +0200, Przemek napisał(a):

    > A próbowałeś Norton Ghostem z opcją kopii sektor po sektorze?

    Boot It Next Generation też powinien się nadać - OIDP obsługuje pamięci
    USB. Utworzyć obraz karty i potem wrzucić go na drugą. Wersja bootowalna
    z CD jest darmowa.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 35. Data: 2009-07-23 17:16:33
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Najlepiej w Windows :-)

    Jesteś typowy niemyślącym przykładem windziarza.

    > Jak to zrobić?

    Jak najszybciej!
    rawrite-win

    zyga

  • 36. Data: 2009-07-23 17:30:59
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > Windows XP, karta jest bootowalna pod XP w urządzeniu -
    > chcę zrobić kopię karty kopiując sektor po sektorze...

    A nie zadziala Symantec Ghost? Ja tak kopiuje bootowalne pendrive'y...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 37. Data: 2009-07-23 18:25:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote in message

    > Jesteś typowy niemyślącym przykładem windziarza.

    Czy według Ciebie myślenie objawia się robieniem wszystkiego
    samemu i dochodzeniem do wszystkiego od początku ?

    Bo dla mnie spryt i myślenie polega na tym, aby zanim stracę
    czas i energię na niepotrzebne dochodzenie zapytam się czy
    ktoś przypadkiem czegoś takiego już nie rozgryzł przede mną.

    > Jak najszybciej!
    > rawrite-win

    Sprawdzałeś że działa z dyskami usb?
    Bo na stronie producenta mowa jest tylko o dyskietkach 1.44 Mb.

  • 38. Data: 2009-07-23 18:36:55
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Pszemol pisze:

    > To mi się bardzo podoba!!! Zaraz się zabieram za robotę :-)
    > Czy można jakoś równie łatwo wyświetlić listę dysków \\.\PhysicalDriveXXX?

    Po prostu próbujesz wykonać "CreateFile" dla PhysicalDrive0 1 2 itd. aż
    zwróci kod błędu. Jako rozsądne zabezpieczenie przed przypadkowym
    nadpisaniem dysku (żeby otworzyć PhysicalDrive - niezależnie które -
    trzeba mieć uprawnienia wystarczające do zdemolowania systemu) mogę
    zaproponować odpytanie struktury dysku przez DeviceIoControl
    "DISK_GEOMETRY_EX" żeby sprawdzić rozmiar i czy jest to dysk wymienny.
    Powyższe z własnych doświadczeń - paru użytkowników programu który
    napisałem "zamalowało" sobie pendrive śmieciami (rozmiar się zgadzał,
    dysk wymienny, user zignorował ostrzeżenie że dysk jest FAT a nie
    NWNFS*) ale przynajmniej dyski systemowe ocalały :)
    Pozdrawiam
    GRG

    NWNFS - Nasz Własny Niestandardowy File System :)

  • 39. Data: 2009-07-23 18:46:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > Czy według Ciebie myślenie objawia się robieniem wszystkiego
    > samemu i dochodzeniem do wszystkiego od początku ?

    Postawileś raczej warunek typu: musze najprościej jak sie da wykopać
    dół, ale chce użyć wideł, bo lopata za skomplikowana. Windows się do
    tego nie nadaje z prostej przyczyny: nie ma tam narzedzia do tego i albo
    trzeba rekodziełko programistyczne, albo ssanie jakiś programow z sieci.
    To dlatego 95% wypowiedzi w tym watku dotyczy Linuxa. Windows po prostu
    to żenada do takich zastosowań.

    > Bo dla mnie spryt i myślenie polega na tym, aby zanim stracę
    > czas i energię na niepotrzebne dochodzenie zapytam się czy
    > ktoś przypadkiem czegoś takiego już nie rozgryzł przede mną.

    Tracisz czas i energię uzywając windowsa do zadań które go przerastaią
    marketoidalnie (czyli: można by, ale po co to sekretarce, sekretarka
    potrzebuje działające nk i gg).

    Po prostu użyj linuxa i nie trać czasu na obchodzenie niepełnosprawności
    dziwnego systemu operacyjnego dla sekretarek.

  • 40. Data: 2009-07-23 18:49:37
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > czas i energię na niepotrzebne dochodzenie zapytam się czy
    > ktoś przypadkiem czegoś takiego już nie rozgryzł przede mną.

    I do tego właśnie służy google!

    > Sprawdzałeś że działa z dyskami usb?
    > Bo na stronie producenta mowa jest tylko o dyskietkach 1.44 Mb.

    Oczywiście!
    Obrazy livecd tak przerzucam.
    To jest po prostu kopiowanie sektor po sektorze.
    BTW, czy przypadkiem nie ma natywnego dd.exe?

    zyga