  • Data: 2009-07-23 18:36:55
    Temat: Re: Binarna kopia karty CF
    Od: grg12 <g...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:

    > To mi się bardzo podoba!!! Zaraz się zabieram za robotę :-)
    > Czy można jakoś równie łatwo wyświetlić listę dysków \\.\PhysicalDriveXXX?

    Po prostu próbujesz wykonać "CreateFile" dla PhysicalDrive0 1 2 itd. aż
    zwróci kod błędu. Jako rozsądne zabezpieczenie przed przypadkowym
    nadpisaniem dysku (żeby otworzyć PhysicalDrive - niezależnie które -
    trzeba mieć uprawnienia wystarczające do zdemolowania systemu) mogę
    zaproponować odpytanie struktury dysku przez DeviceIoControl
    "DISK_GEOMETRY_EX" żeby sprawdzić rozmiar i czy jest to dysk wymienny.
    Powyższe z własnych doświadczeń - paru użytkowników programu który
    napisałem "zamalowało" sobie pendrive śmieciami (rozmiar się zgadzał,
    dysk wymienny, user zignorował ostrzeżenie że dysk jest FAT a nie
    NWNFS*) ale przynajmniej dyski systemowe ocalały :)
    Pozdrawiam
    GRG

    NWNFS - Nasz Własny Niestandardowy File System :)