    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Binarna kopia karty CF
    Date: Thu, 23 Jul 2009 09:07:42 +0000 (UTC)

    Pan Pszemol napisał:

    > Właśnie... może dodam że obie karty mają jednakowo 2GB i filesystem NTFS.
    >
    > Jaka dystrybucja linuksa to "gryźnie"?

    Jak już wspomniałem, gryźnie każda. Ale ja bym radził nie używać żadnej.
    Najprościej będzie zbootować komputer z płyty instalacyjnej Slackware.
    Żaden instalator się sam nieproszony nie uruchomi, dostajemy po prostu
    prompt. Dyski na USB też są na tym etapie wykrywane. Nie trzeba błąkać
    się po logach systemowych czy innych procach, tak jak to było tu opisane
    w niewątpliwie światłych poradach. W chwilę po podłączeniu obu adapterów
    CF sieknie Pan po prostu zaklęcie "fdisk -l", a wszystkie dyski i ich
    partycje zostaną wypisane. Ja bym radził ten czysty CF jakoś wcześniej
    oznaczyć. Na przykład usuwając z niego (pod windows) partycję. Albo
    tworząc dwie. A jak już będzie wiadomo co jest CF, a co HD, oraz który CF
    jest "Source", a który "Target", to już tylko "dd if=/dev/sdX of=/dev/sdY".
    Filesystem NTFS nie ma tu żadnego znaczenia. Tak samo tablica partycji na
    docelowym CF. Wszystko zostanie dokładnie skserowane co do bajta.

    A, jeszcze jedna uwaga. Są w sieci dostępne obrazy ISO płyt CD i DVD
    ze Slackware. Ale nawet nie trzeba ciągnąć całości. Wystarczy zacząć,
    a po kilku czy kilkunastu MB przerwać. Taki *uszkodzony* obraz ISO po
    wypaleniu na płycie wystarczy do zbootowania i zrobienia wyżej opisanych
    czynności. (Natomiast nie mam pojęcia, czy Windows nie będzie się bronił
    przed wypaleniem czegoś takiego.)

    --
    Jarek