eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Data: 2010-05-02 12:00:26
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kierowca pisze:
    > Witam!

    Witaj.

    >
    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.

    A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-)
    Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście.
    Nie jest przeznaczony do ścigania się i bardzo dynamicznej jazdy.
    0-50 km/h przyspieszy przyzwoicie, w mieście więcej nie wolno ;-),
    a i na podwyższeniu prędkości do 90 km/h poradzi sobie.

    Jeździłem kiedyś słabszą, wypożyczoną fabią 1.1. Do miasta się nadaje,
    właśnie do spokojnej jazdy. W trasie, Wawa-Wilno-Wawa brakowało mocy do
    wyprzedzania. No ale przynajmniej paliwo dziwnie wolno się kończyło ;-)

    Oczywiście dużo bardziej podobała mi się jada Sonatą 2.0 z rasowanym
    silnikiem 150 km czy nawet zwykłym rodzinnym Focusem 1.8 115 km.
    Nawet espero 1,6 90km dało się popędzić, no ale obroty wyższe musiały być.

    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań.

    Tak jak pisali przedpiścy, biegi zmieniaj tak w okolicach 3 - 3,5
    tys obrotów. A najlepiej posłuchaj silnika, zaobserwuj kiedy samochód
    "chce" abyś zmienił bieg na wyższy. Zapewne zauważysz, że powyżej 2 tys
    obrotów samochód lepiej przyspiesza, koło 3 tys przyspieszanie najlepiej
    mu idzie, a powyżej 4 tys przyspieszanie staje się mniej efektywne.

    Może zerknij tez w instrukcję, tam się czasem da znaleźć proponowane
    przez producenta zakresy obrotów.

    Oczywiście zakresy obrotów które podałem są moimi przypuszczeniami akich
    bym się spodziewał po takim silniku. Ale pewność można uzyskać po
    własnoręcznym prowadzeniu takiego autka. Może poproś jakiegoś znajomego
    doświadczonego kierowcę o wspólną jazdę?

    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.

    No to masz dobre autko do spokojnej jazdy, głównie w mieście.
    Poza miastem też się da, ale do wyprzedzenia np. ciężarówki jadącej
    70/90 warto by było mieć nieco większy silnik. Ale, że nie masz, liczy
    się technika i wcześniejsze nabranie prędkości :-)

    >
    > W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    > rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    > zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    > Nie o to mi chodzi.

    Jako zwolennik spokojnej jazdy, nie musisz brać pod uwagę "rajdowców"
    w 130 konnych samochodach rodziców ;-)

    >
    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
    >

    Mam nadzieję, ze trochę pomogłem

    Seco

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: