  • Data: 2013-04-04 23:19:52
    Temat: Re: Bezużyteczność klucza publicznego
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 04 Apr 2013 21:04:24 +0100, Bronek Kozicki wyszeptal:

    > jest taka instrukcja, a nawet dwie. Nowy dodatek, potrwa kilka lat zanim
    > zacznie być stosowany . Rozdział 9.2 w
    > http://download-software.intel.com/sites/default/fil
    es/m/0/1/9/3/4/45207-319433-013b.pdf
    > , tutaj szczegóły
    > http://software.intel.com/en-us/blogs/2012/11/17/the
    -difference-between-rdrand-and-rdseed
    > ,
    > http://software.intel.com/en-us/articles/intel-digit
    al-random-number-generator-drng-software-implementat
    ion-guide/
    > , a tutaj artykuł zrozumiały dla wszystkich
    > http://spectrum.ieee.org/computing/hardware/behind-i
    ntels-new-randomnumber-generator/0

    Jest używany, ktokolwiek go potrzebuje to ma. Dodatkowo TPM posiada
    generator, którego można użyć i to od dawna. Połowa sprzętu z półki ma
    TPMa.

    To że nie wszyscy używają hw rng jeszcze nie znaczy, że "nie jest używany"
    i "trzeba czekać kilka lat" (bo to taka futurystyczna technologia obiecana
    przez kosmitów, dadzą nam jak pokonają kilka lat świetlnych z ich planety).

    Kilka lat trzeba poczekać żeby sprawdzić na ile on jest random.
    Jakoś mam większe zaufanie dla losowości ruchów fizycznych głowic dysku,
    o ile nie potrzeba większej ilości entropii.

    --
    Edek