  • 1. Data: 2002-05-15 18:35:07
    Temat: Bezprzewodowy Ipartners
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    Witam,

    Internet Partners rozpoczal na terenie Warszawy swiadczenie uslug
    dostepowych radiem w pasmie 5.8GHz. Na swojej stronie pisza, ze jest to
    pasmo licencjonowane.

    W grudniu prezes URT oglosil przystapienie do planu zagospodarowania
    czest. ktory przewiduje m.in. pasmo 5.8GHz zwolnione od pozwolen
    radiowych. Tak samo przewiduje projekt rozporzadzenia dostepny na
    stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury.

    URTiP twierdzi, ze pozwolen w tym pasmie sie nie wydaje i wydawac sie
    nie bedzie a w niedalekiej przyszlosci bedzie mogl uzywac go kazdy z
    moca do 14dBm EIRP (troche za malo na LMDS wiekszy niz 1-2 km).

    Jak to wiec jest?

    Leszek

  • 2. Data: 2002-05-18 21:41:36
    Temat: Re: Bezprzewodowy Ipartners
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

> [...]
    > nie bedzie a w niedalekiej przyszlosci bedzie mogl uzywac go kazdy z
    > moca do 14dBm EIRP (troche za malo na LMDS wiekszy niz 1-2 km).

    Z tego co widzialem nie podali dokladnego zakresu a wyglada tak

    Pasmo które ma byc uwolnione
    5725 - 5875MHz - dla wykorzystania, bez konieczności uzyskiwania pozwolenia
    radiowego, przez urządzenia radiowe stosowane w przemyśle, nauce i medycynie
    (ISM - Industry, Science, Medicine), urządzenia radiowe o krótkim zasięgu
    (SRD - Short Range Devices).

    Pasmo objete koncesja
    5875 - 5925MHz - dla wykorzystania przez urządzenia radiowego dostępu
    abonenckiego.

    Oba pracuja w zakresie 5,8 aczkolwiek nie do konca. Zgadzam sie z jednym
    stwierdzeniem ze napisali o zakresie 5,8 wiec zgodnie z wyjasnieniem powinno
    dotyczyc to pierwszego zakresu i w tym przypadku IPartners ladowalby sie w
    cos z czego nie moglby nikomu nic zagwarantowac bo bedzie to pasmo
    publiczne.

    To drugie pasmo okreslane jest jako 5,9. Wiec moze to blad w opisie
    IPartnersow albo poprostu laduja sie w bagno.

    jezeli chodzi o wydane zezwolenia to ze stanu na dzien 4 kwiecien 2002 r.
    zezwolenia takie uzyskali operatorzy:

    Telekomunikacja Polska S.A.

    Tele2 Polska Sp. z o.o.

    SM-Media S.A.

    Telefonia Dialog S.A.

    wszystkie zezwolenia wydane na okres 25 lat.

    Teraz przyznam ze zastanawiajace jest jak oni to realizuja. A dokladnej
    podstawy prawnej czyli numeru koncesji nie podali.

  • 3. Data: 2002-05-20 08:54:27
    Od: Zeus <m...@w...pl>

    "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> wrote in

    > To drugie pasmo okreslane jest jako 5,9. Wiec moze to blad w opisie
    > IPartnersow albo poprostu laduja sie w bagno.

    Blad w opisie, IPartnersi uzywaja 5.875 - 5.925

    > jezeli chodzi o wydane zezwolenia to ze stanu na dzien 4 kwiecien 2002
    > r. zezwolenia takie uzyskali operatorzy:

    Zezwolenia na co ???

    > wszystkie zezwolenia wydane na okres 25 lat.
    > Teraz przyznam ze zastanawiajace jest jak oni to realizuja. A
    > dokladnej podstawy prawnej czyli numeru koncesji nie podali.

    Przyznam, ze nie rozumiem o czym piszesz: o przydziale czestotliwosci
    czy o jakims innym dokumencie ?

    Zeus

  • 4. Data: 2002-05-20 18:37:33
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Blad w opisie, IPartnersi uzywaja 5.875 - 5.925

    Jesli takiego pasma uzywaja oznacza to ze sa profesjonalistami i nie
    nastawiaja sie na pasmo publiczne

    > Zezwolenia na co ???

    Zazwolenie na uzywanie danego zakresu pasma.

    > Przyznam, ze nie rozumiem o czym piszesz: o przydziale czestotliwosci
    > czy o jakims innym dokumencie ?

    O wydanych przez URT pozwoleniach na uzytkowanie pasma z zakresu 5,875 -
    5925

  • 5. Data: 2002-05-20 18:54:19
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <acba6m$mqk$1@news.tpi.pl>, c...@c...net.pl says...

    > Jesli takiego pasma uzywaja oznacza to ze sa profesjonalistami i nie
    > nastawiaja sie na pasmo publiczne

    Na pasmach ISM tez mozna swiadczyc profesjonalne uslugi, jednak nie
    biurowym sprzetem 802.11b.

    > O wydanych przez URT pozwoleniach na uzytkowanie pasma z zakresu 5,875 -
    > 5925

    No cos nie do konca bo pozwolenia radiowe wydaje sie zgodnie z ustawa na
    max 10 lat a praktykuje wydawanie na 5 lat.

    Leszek

  • 6. Data: 2002-05-25 09:41:35
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Na pasmach ISM tez mozna swiadczyc profesjonalne uslugi, jednak nie
    > biurowym sprzetem 802.11b.

    Nie wiem co rozumiesz przez biurowy sprzet.
    W tej technologi sa opracowane moduly koncentrujace montowane do szafy 19" a
    odbiornukiem klienckim sa male urzadzonka zwane przez ciebie biurowymi.
    Patrzac np. na technologie Lucenta SDS: PipeLine tez mozna powiedziec ze to
    sprzet biurowy bo wyglada podobnie. No ale zamykam ten temat bo i Ty i ja
    mozemy miec rozne zdania a nie chodzi o klutnie.

    > No cos nie do konca bo pozwolenia radiowe wydaje sie zgodnie z ustawa na
    > max 10 lat a praktykuje wydawanie na 5 lat.

    Ten temat mam sprawdzony wiec jezeli chcesz sam sie przekonac zawsze mozesz
    zadzwonic do URT i sie dowiedziec to nie jest tajemica.

  • 7. Data: 2002-05-25 10:47:58
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <acnm2b$9uv$1@news.tpi.pl>, c...@c...net.pl says...

> [...]
    > sprzet biurowy bo wyglada podobnie. No ale zamykam ten temat bo i Ty i ja
    > mozemy miec rozne zdania a nie chodzi o klutnie.

    Mialem na mysli sytuacje gdy ktos kupuje sobie AP np. Planet za 1000pln
    a klientow podlacza kartami radiowymi wkladanymi do ich komputerow. Na
    czyms takim nie swiadczy sie profesjonalnych uslug. Tylko tyle.

    Leszek

  • 8. Data: 2002-05-25 22:43:32
    Od: Paweł Małachowski <p...@u...3lo.lublin.pl>

    On Sat, 25 May 2002, Leszek Olszewski wrote:

    > Mialem na mysli sytuacje gdy ktos kupuje sobie AP np. Planet za 1000pln
    > a klientow podlacza kartami radiowymi wkladanymi do ich komputerow. Na
    > czyms takim nie swiadczy sie profesjonalnych uslug. Tylko tyle.

    Patrz, a co najmniej jedna firma w Lublinie ma odmienne zdanie
    nt. Planetów 802.11b. ;) Zabawne, że URTiP jeszcze nic nie wie
    o ich działalności. Pewnie zapomnieli się zgłosić.

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }
    { ,,Unia broni, Unia radzi, Unia nigdy Cię nie zdradzi'' }

  • 9. Data: 2002-05-26 09:26:51
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Paweł Małachowski <p...@u...3lo.lublin.pl> napisał(a):

    > Patrz, a co najmniej jedna firma w Lublinie ma odmienne zdanie
    > nt. Planetów 802.11b. ;)

    Stwierdziłbym, że nawet dwie. Jedna z nich od dawna twierdzi, że
    papiery od URTiP będzie miała "lada moment". Owa firma również próbuje
    dawać CIRa na Ethernecie.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: p...@f...com ** PGP: D48684904685DF43EA93AFA13BE170BF *

  • 10. Data: 2002-05-26 22:00:54
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Mialem na mysli sytuacje gdy ktos kupuje sobie AP np. Planet za 1000pln
    > a klientow podlacza kartami radiowymi wkladanymi do ich komputerow. Na
    > czyms takim nie swiadczy sie profesjonalnych uslug. Tylko tyle.

    takie cos nadaje sie powiedzmy półprofesjonalnie tylko do połączeń
    punkt-punkt

    Punkt-wielopunkt stanowczo odpada

    Marcin