  • Data: 2009-07-19 19:19:12
    Temat: Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:h3sqkk$qel$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Wydaje mi sie, że polyswitche, czyli te popularne polimerowe też nie mogą
    > być w części sieciowej. Było podane maksymalne napięcie - nie pamiętam
    > wartości ale chyba kilkadziesiąt woltów.

    Dokładnie

    > Nie wiem czym się różni polimerowy od półprzewodnikowego.

    "półprzewodnikowy" to on tylko z nazwy bo ma charakterystyke działania
    dobrana do zabezpieczania drobnej elektroniki. A że przy okazji wygląda jak
    tranzystor a nie rurka szklana...
    Jednorazówka w porównaniu do polimerowego

    > Nie wiem też co jest wklejane na uzwojeniu pierwotnym transformatora ale
    > to jest coś termicznego. Przez niego przechodzi szeregowo uzwojenie
    > pierwotne. Chodzi mi o bezpiecznik, dostający po paru razach trwałej
    > przerwy. Przynajmniej zwykle tak sie dzieje w tanich chińskich zabawkach.

    Bezpiecznik termiczny, ma podaną temperaturę zadziałania na obudowie. Bez
    powodu żadko się pali, najczęściej zwarcia międzyzwojowe prowadzące do
    przegrzewania się (przynajmniej z własnej praktyki)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez