  • Data: 2009-07-18 15:34:23
    Temat: Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Niby w dziale tranzystor, ale AC, "Do not use this product on the
    > primary side of commercial power supplies. Arcs that result after
    > cutoff may damage the molding".
    > Ch-ka jakby termiczna, nawet nie wiadomo czy to jest wielorazowe ..
    >
    > Rohm sie do tego juz nie przyznaje .. czeski film. Zwykly bezpiecznik
    > topikowy ?

    Wydaje mi sie, że polyswitche, czyli te popularne polimerowe też nie
    mogą być w części sieciowej. Było podane maksymalne napięcie - nie
    pamiętam wartości ale chyba kilkadziesiąt woltów.
    Nie wiem czym się różni polimerowy od półprzewodnikowego.
    Nie wiem też co jest wklejane na uzwojeniu pierwotnym transformatora ale
    to jest coś termicznego. Przez niego przechodzi szeregowo uzwojenie
    pierwotne. Chodzi mi o bezpiecznik, dostający po paru razach trwałej
    przerwy. Przynajmniej zwykle tak sie dzieje w tanich chińskich zabawkach.
    Maciek