  • Data: 2014-09-05 20:38:24
    Temat: Re: Bezpieczne 12V - pytanie do elektryków
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Friday, September 5, 2014, 6:06:47 PM, you wrote:

    > W 2004 roku ktoś mi mówił, że jak zaczęli kilka lat wcześniej eksportować
    > centralki alarmowe do Niemiec to musieli zastąpić trafo toroidalne jakimś
    > specjalnym, odpowiednio obudowanym transformatorem. Wtedy nie wiedziałem o
    > co dokładnie chodzi. Na tej podstawie podejrzewam (tylko podejrzewam), że
    > takie zwykłe toroidalne trafo nie jest trafem ochronnym, a w tych
    > zasilaczach które wskazywałem właśnie takie trafo jest.

    Nie spotkałem na naszym rynku seryjnego transformatora toroidalnego na
    50Hz, który nie byłby oznaczony symbolem izolacji
    podwójnej/wzmocnionej...

    Natomiast pozostają jeszcze inne wymagania a Niemcy są znani ze
    szczególnych dziwactw. Na przykład może chodzić o hermetyzację
    transformatora. Być może ich interpretacja przepisów wymaga
    transformatora zalewanego bo centralka może znajdować się w miejscu,
    gdzie jest spora wilgotność i możliwość kondensacji pary wodnej.

    --
    Best regards,
    RoMan