-
Data: 2019-10-27 16:21:31
Temat: Re: Bezpieczenstwo pieszych wg Amerykanów
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 27.10.2019 o 15:11, wowa pisze:
>> www.nhtsa.gov/document/advancing-pedestrian-and-bicy
clist-safety
>> polecam np. stronę 22 - bardzo dobry pomysł na dodatkowe oznakowanie
>> poziome dodane kilka-kilkanaście metrów przed przejściem dla pieszych.
>
> Znaczy że polecasz te rozwiązania? Cały problem wziął sie od tego idioty
> co wymyślił że piesi, bicykle, madki z bombelkiem i inne takie są
> równoprawnymi użytkownikami infrastruktury przeznaczonej dla samochodów.
A raczej są równouprawnionymi użytkownikami infrastruktury. Kropka.
Cały problem wziął się od tego idioty, co wymyślił, że samochody i inne
takie muszą mieć w miastach jakąś bardziej szczególnie uprzywilejowaną
infrastrukturę niż mieszkańcy tego miasta.
Może powinno być tak, że to samochody mają przejazdy dla samochodów, a
nie piesi przejścia dla pieszych?
I na szczęście to się już dzieje. W wielu dużych miastach i częściej w
mniejszych (w mniejszych łatwiej to zaobserwować, bo pewnie łatwiej to
zrealizować) państw cywilizowanych, w centrach, jak jedziesz samochodem,
to często musisz się zastanowić, czy możesz w jakimś miejscu przejechać.
Nawigacja pokazuje żeby skręcić, a tu deptak... zakazu wjazdu/skrętu nie
ma, ludzie łażą jak chcą, wzdłuż, środkiem, w szerz. I się nie spieszą,
jakby bardziej spodziewali się okrętu niż samochodu.
Dopiero widok samochodów z lokalnymi blachami swobodnie wjeżdżających na
ten deptak upewnia cię, że możesz jechać.
Zenkowi ręka by zdrętwiała od trzymania klaksonu, a po przejechaniu
takiego deptaka, to by chyba musiał poddać się jakiejś terapii.
> Ja rozumiem że czasem trzeba przejść przez jezdnie ale wkraczasz do
> obcego środowiska gdzie nie masz szans na przeżycie jeśli sam się o to
> nie zatroszczysz.
Ale dlaczego wyjście na miasto ma być równoznaczne z wkraczaniem do
obcego środowiska? Tylko dlatego, że kierowca MUSI po mieście zapierdalać?
A nie prościej byłoby zrobić tak, żeby nie było obce ani pieszemu ani
kierowcy? Tak, żeby pieszy mógł chodzić i kierowca przejechać.
> Kilkadziesiąt lat temu uczyli że możesz wejść na pasy
> po UPEWNIENIU się że nic nie jedzie. Przy większym ruchu należało
> przechodzić grupami coby nie tamować ruchu pojazdów. Tak, tego uczyli
> milicjanci w szkołach podstawowych.
No i przyszedł wiek XXI i okazało się, że uspokojenie ruchu w miastach
powoduje ożywienie dzielnic, wzrost dochodów sklepów, mniejsze
zanieczyszczenie, mniej wypadków i zwiększenie bezpieczeństwa.
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.19 16:45 Jacek Maciejewski
- 27.10.19 17:31 nadir
- 27.10.19 17:40 nadir
- 27.10.19 18:10 Kviat
- 27.10.19 19:02 Bolko
- 27.10.19 19:06 Bolko
- 27.10.19 19:07 kk
- 27.10.19 19:12 TomN
- 27.10.19 19:51 nadir
- 27.10.19 20:01 Kviat
- 27.10.19 20:35 Kviat
- 27.10.19 21:21 nadir
- 27.10.19 21:23 Jacek Maciejewski
- 27.10.19 22:13 Zenek Kapelinder
- 27.10.19 22:41 wowa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-19 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-19 Wow...
- 2025-02-17 EPS12V
- 2025-02-18 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł
- 2025-02-18 Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=