    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Betroska?
    Date: Thu, 17 Oct 2013 21:10:56 +0200

    wiadomości news:l3o1fr$bto$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak pisali inni - zapewne jest to izolacja ze starej instalacji, a miedź
    > poszła do skupu.

    Być może, ale... biała izolacja świeżusieńka, ochronna tym bardziej, nie
    sądze, aby ktoś kupował kabel po to, aby go rozczłonkować i opierdzielić na
    złomie. Chyba, że jumany... To zdecydowanie nie był stary kabel, to była
    nówka sztuka. Dużo sztuki. Ale za mało na sensowną cenę na złomie.

    > Jak ktoś regularnie złomu nie oddaje to mógłby się mocno zdziwić, ile
    > można na złomie zarobić ;)

    Nie zarzekam się, że nie! Ale cuś mi to za świeżo wygląda na wyrwaną używkę.
    Poza tym sam budynek ma ok. 10 lat zaledwie.

    > Kiedyś wywiozłem kilkanaście starych akumulatorów z UPSów i zostałem tak
    > właśnie zaskoczony - ponad 200zł wyszło.

    Widzę, że dobrze po fajansach się gapić, kilka akusów zebrać, by kupić sobie
    jedną świeżynkę :) (ja więcej nie potrzebuję)
    Tylko, czy oni to powyrywają, czy wziąć młota i to porozpieprzać, a do złomu
    pojechać z samym ołowiem?

    > Miedź też jest zaskakująco droga. Dlatego kradną (kiedyś w okolicy jakiś
    > matoł chciał ukraść kawałek podziemnego ze średnim napięciem).

    Nie dziwota. Co zobaczę jakiś telewizor na fajansie, to jest wykastrowany z
    cewek odchylających. Empirycznie stwierdziłem, że nie wytrzyma dłużej, niż
    6-12 godzin, potem na pewno ktoś go wykastruje. Raz udało mi się przechwycić
    jednego malucha przed takim zdarzeniem, umyłem go ciepłą wodą spod
    prysznica, skoro i tak miał pójść na rozwał, to nie miałem nic do stracenia.
    Po osuszeniu nadal źle. Ale go nie złożyłem i po kilku dniach... ożył,
    sprawdzony, działa pięknie.
    Kable... kolega z jednej centrali opowiadał mi, że gdzieś kradziono
    notorycznie kabel do któregoś miasta, podchodzacego pod dawny CWW, to
    wreszcie firma się wkurzyła i postawiła radiolinię. W jakiejś wsi podobna
    sytuacja, tym razem ofiarą padał światłowód, po kilku daremnych naprawach
    zwrócono się do lokalnego proboszcza, ten na kazaniu niedzielnym pokazał
    kawałek takiego kabla, powiedział, że miedzi nie zawiera i nie ma sensu
    kraść, bo się na złomie nie sprzeda, czy jakoś tak. Po kazaniu kradzieże
    ustały...
    Znajomy podesłał mi kiedyś fotkę, gdzie 2 gości jumało kabel podziemny przy
    wyjściu na słup i skończyło się to dla nich staniem się pieczenią, w pełnym
    tego słowa znaczeniu, zdjęcia (dwie sztuki) dla bardzo odpornych - widok był
    bardzo wyraźny i szczegółowy. Udało mi sie ustalić, którędy płynął prąd i
    chyba, jak "spłonęli". Szkoda mi było chyba tylko ich rodzin. A mnie nawet
    nie zrobiło się słabo, choć lekko nie było, byłem w stanie spokojnie
    przyjrzeć się sytuacji i sporo wylukać.
    Zastanawiam się, jak to jest w KRLD, bo wiem, że w krajach muzułmańskich
    prawa dłoń lewa stopa, czy jakoś tak...
    Zastanawiam się też, jak to jest z tymi skupami, czy tego naprawdę nie da
    się kontrolować, czy tylko się "nie chce", władzom, czy komu tam ta
    powinność jest przypisana... Czy może sądom, co to policaj się natrudzi,
    prokurator się natrudzi, a sąd fiut - wypuszcza "z wolnej stopy" (tu
    pacnięcie ręką o rękę w geście "tumikaktus").
    Za to do pierdla trzeba posadzić babinę, co zajumała bułeczkę za niecałą
    złotówkę, bo głodna...
    Ale dyskusję o priorytetach zostawię na później.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.