  • 151. Data: 2010-06-16 12:50:08
    Temat: Re: Benzyna po 1,2 zł?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No to widać, że znasz nauczycieli...
    >
    > To, że kilka godzin jest społecznie to już nie wiesz, to że lekcje
    > trzeba przygotować także pewnie nie wiesz, oceny pisze się w czasie
    > wolnym, ale co tam, przecież nauczyciel pracuje kilka godzin dziennie...
    > większość wydruków na swój koszt jak i czasem jakaś pomoc dydaktyczna,
    > plus literatura, żeby się rozwijać, tez nie jest tania. zadania
    > sprawdzać też trzeba i myslisz, że w godzinach pracy? :)
    >
    > Ty siedzisz _tylko_ 40h w tygodniu, a nauczyciel od rana do wieczora.

    taaaaa. Juz ja widze nauczycieli siedzacych tyle czasu.

    moze nie znam tych z podstawowki ale znam akademickich. Wiem jak jest.

    Poza tym jak masz swoje 3 przedmioty i jedziesz generalnie caly czas to samo
    to chyba nie musisz sie douczac.

    I na bank nie poswiecaja 40h tygodniowo bo to ja zawsze nie mam czasu a jak
    ktos z nas chce sie z nauczycielami spotkac to padaja tak absurdalne godziny
    jak np. 14 czy 15 bo o tej juz sa po pracy.

    Icek

  • 152. Data: 2010-06-16 12:53:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie zniknie, ale nie bedzie paradowac dumnie na ulicach :-)

    ale oni jak paraduja to wszystkie przymioty maja schowane w spodniach. Nie
    widzialem tam nawet lasek z uwidocznionym biustem.

    Ida sobie ludzie, ktorzy chca wolnosci. Gdyby taka parada byla w moim
    miescie to bym sie przylaczyl. Popieram wolnosc i co kto sobie w domu robi
    to jego biznes. A czemu chca paradowac? Bo wtedy robi sie najwiecej krzyku i
    reklamy. Gdyby nikt sie tym nie interesowal i nie byl to temat przewodni w
    TV przez 6 dni (3 dni przed i 3 dni po) to by nie bylo takich manewrow.

    > No, akurat towarzystwo wzajemnego kolesiostwa to chyba w PO wieksze.
    > Pozwol im to caly ten kraj rozkradna.

    nie ocenialbym tak radykalnie. Na bazie doswiadczen jak Jarek K. sterowal
    sledztwami w prokuraturze oraz jak dzialalo biuro antykorupcyjne wnioskuje,
    ze reczne sterowanie to domena Kaczynskich.

    Rozkradanie i kolesiostwo to cos innego i w kazdym srodowisku znajduja sie
    czarne owce

    Icek

  • 153. Data: 2010-06-16 15:18:42
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > A to już nie do końca prawda.
    > Kiedyś w prasie znalazło się wyliczenie ile na co idzie kasy z litra
    > benzyny i okazało się, że marża jest równie wysoka co podatki.

    Nie ma szans chyba że liczysz wartość ropy w ziemi do wartości benzyny
    na stacji. Tylko że ten kto wierci w ziemi, przywozi ropę czy sprzedaje
    na stacji pracuje, urzędnik nie.

    Ludzie nie wiedzą jaki jest ogrom podatków bo w np nie wiedzą że jednym
    ze składnikiem benzyny (jak i z 50% produktów) jest VAT od akcyzy np.
    Tzn. VAT-em objęta jest całą cena, już zawierająca akcyzę, składki ZUS
    pracowników stacji i inne opłaty.

    Pozdrawiam

  • 154. Data: 2010-06-16 17:03:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał
    > Ale o co Ci chodzi, 97% ludzi (jesli wierzyc sondazom) koniecznie
    > chce placic za paliwo jak najwiecej. Na poczatku rzadow PiSu
    > benzyna byla po ok. 4.10 - 4.20 zl, pod koniec po 3.90 - 4zl. W
    > calej historii po '89 jeszcze tylko 1 rzad nie podniosl ceny
    > paliw (Olszewski), Buzek, Bielecki to rekordzisci, za ich rzadow
    > benzyna zdrozala ponad dwukrotnie.

    Akurat nie bardzo, czyli czysta demagogia. Owszem - mielismy za
    komuny stosunkowo tania wache i wiadomo bylo ze bedzie musiala
    zdrozec.

    Zrob wykres wysokosci akcyzy dzielonej przez srednie zarobki, to
    zobaczysz kto podnosil a kto opuszczal cene.
    Trudno zeby rzad odpowiadal za gieldowa cene ropy i kurs dolara.

    J.

  • 155. Data: 2010-06-16 17:05:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > A słyszałeś, żeby państwowa podstawówka tego dokonała?

    No nie, ale nie jestem przekonany czy 8-latka wiecej nauczy native
    speaker :-)

    J.

  • 156. Data: 2010-06-16 17:17:15
    Temat: Re: Benzyna po 1,2 z??
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał
    > A co masz do dumnej prezentacji?

    Mnie to w zasadzie ani gziebi ani zieje, ale kazdy kij ma dwa konce
    :-)

    > Ze szczególnym wskazaniem na "chyba".
    > O słodka naiwności - w czyje obietnice uwierzyłeś?

    Akurat w zadne - pokladam wiare w ich przedsiebiorczosc - beda
    mogli, to rozkradna.
    Juz zapomniales Sawicka ?

    J.

  • 157. Data: 2010-06-16 17:56:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No nie, ale nie jestem przekonany czy 8-latka wiecej nauczy native speaker
    > :-)

    Musi.
    Choćby z tego powodu, że państwowa podstawówka nie nauczy ni w ząb.

  • 158. Data: 2010-06-16 18:04:06
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    A, akademickich :) Tosz to praktycznie nie nauczyciele ;)

    Jest mała różnica jak uczysz jednego, a nie wszystkiego.

    Dla mnie w podstawówce nauczyciel naprawdę musi sie narobić jak wół. Im
    wyżej tym większe lenie.

  • 159. Data: 2010-06-16 18:04:55
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-06-16 09:57, Cavallino pisze:

    > Taaa, bo nikt oprócz nauczycieli publicznych szkół nie czyta nic
    > związanego z zawodem, ani nie musi się do roboty przygotowywać....
    > Daj sobie siana z tą demagogią.

    Siana w promieniu kilkunastu km nie ma :( Dam sobie po prostu spokój ;-)
    Howgh.

  • 160. Data: 2010-06-16 18:40:26
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Jest mała różnica jak uczysz jednego, a nie wszystkiego.
    >
    > Dla mnie w podstawówce nauczyciel naprawdę musi sie narobić jak wół. Im

    ale emerytura to nie zaplata za ciezka prace ;)

    emerytura to zasilek na zycie. Tylko, zeby to bylo godne zycie to niestety
    musisz sam zbierac bo jakos trudno mi sobie wyobrazic godne zycie nawet za
    1500 zlotych a juz nie mowie o 600 zl

    mieszkanie, abonament TV, internet, rata za komputer, remont raz na 10 lat,
    rata za najtanszy samochod, prad, gaz, woda, ogrzewanie, smieci, czynsz (bo
    zakladam, ze masz swoje mieszkanie juz na emeryturze), lekarz od czasu do
    czasu, leki od czasu do czasu, czasami jakis zabieg, sanatorium raz do roku,
    utrzymanie roweru a na samym koncu jedzenie.

    Przydaloby sie raz do roku isc do teatru i kina, czasami do knajpki (chocby
    raz w roku), pojechac na wycieczke.

    Czy z 1500 zlotych starczy na w/w ? Nawet gdy 2 osoby sa na emeryturze to za
    3000 zlotych trudno na wszystko powyzsze uzbierac, zeby to bylo godne zycie.
    A co z ubieraniem sie, meblami, sprzetami domowymi?

    Icek