  • 51. Data: 2011-08-25 23:05:36
    Temat: Re: Belgijska droga
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?po piąte - jeszcze się nie zdarzyło, by samochód
    > owinął się wokół drzewa sam z siebie...

    no tak, musiał najpierw jechać.

  • 52. Data: 2011-08-26 00:53:04
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 01:21:12 +0200, Aleksander napisał(a):

> [...]
    [...]
    > Nie widzę problemu. Natężenie ruchu na takich "dróżkach" jest
    > minimalne (co widać zresztą na filmie) - a to dzięki bardzo
    > rozbudowanej sieci autostrad (bezpłatnych, oświetlonych w nocy).
    >
    > Po takich dróżkach przemieszcza się tylko ruch lokalny
    > - małe natężenie - naprawdę nie ma się czym podniecać.

    A jakby jeszcze znać języki obce, to może udało by się uniknąć pisania
    bzdetów na grupie (nie dotyczy tylko Aleksandra, ale większości osób
    wypowiadających się w tym wątku). Film pokazuje marnotrawienie pieniędzy
    publicznych w Walonii - pokazuje, że politycy to debile (prawda mało
    odkrywcza. ale cóż)

    Po pierwsze: to jest DROGA RZYMSKA. Informacja o tym 0:12. Na tym znaku
    chwalą się, że udało im się połączyć dziedzictwo historyczne i
    bezpieczeństwo (ruchu drogowego)

    Po drugie - ten film był robiony ZANIM droga była otwarta dla ruchu.

    Po trzecie - angielskie napisy są wielu miejscach rozbieżne z treścią
    napisów francuskich - widać "tłumacz" nie do końca rozumiał, więc czasem
    pominął, a czasem nazmyślał.

    Więc sytuacja jest taka: Mamy starą drogę rzymską, którą w ramach renowacji
    wyasfaltowano, stare drzewa (choć chyba już nie z czasów rzymskich)
    zostawiono i dosadzono trochę nowych - pewnie też w ramach renowacji.
    Ponieważ zachowano oryginalną szerokość, droga średnio nadaje się do ruchu
    samochodowego, ale jakiś geniusz zdecydował, że auta tam mają jeździć.
    Nałożył obecne przepisy na konstrukcję mającą 2000 lat, to i co rusz trzeba
    było nastawiać znaków i narobić wysepek.

    Największy smaczek jednak pominięto w angielskim tłumaczeniu. Po prawej
    stronie drogi ma powstać strefa przemysłowa (2:17) (w oryginale
    "artisanale", co znaczy rzemieślnicza - oznacza to przemysł mało uciążliwy
    i usługi, np logistyczne), a droga ma stanowić jedyny dojazd do tej strefy.
    Zimą droga będzie zamknięta, bo pług się nie zmieści (2:39).

    Droga nie nadaje się też dla rowerów (3:26), bo pobocza zanikają przy
    zwężeniach. Co więcej, oznakowanie zmieniono jeszcze zanim została otwarta
    (3:48). W komentarzu napisano, że pierwszego dnia po otwarciu, na tej
    drodze wydarzyło się wiele kolizji, a remont kosztował 300 tys EUR

    Owszem, można się naśmiewać, ale nie z drogowców, którzy zrobili co mogli,
    tylko z polityków, którzy zdecydowali o takim, a nie innym wykorzystaniu
    zabytku.

    W Polsce politycy już wcześniej podłapali podobne pomysły - zrobić coś na
    pokaz, nie przejmując się zdrowym rozsądkiem. Moim ulubionym przykładem
    jest peron we Włoszczowej na CMK.

    Raf :-)

  • 53. Data: 2011-08-26 08:20:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Raf,

    Friday, August 26, 2011, 12:53:04 AM, you wrote:

    [...]

    > A jakby jeszcze znaĺ jýzyki obce, to może udało by siý unikn˘ĺ pisania

    Byłbym wdzięczny, gdybyś unikał wymyślnego kodowania... To polska
    grupa dyskusyjna i na niej należy używać ISO-8859-2 lub UTF-8.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2011-08-26 13:13:46
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Tam elegancko pozwężali drogę robiąc takie fikuśne wysepki na środku
    > drogi. Oczywiście takich miejsc jest w polsce ogrom. Ot, ułańska fantazja.

    ostatnio jechałęm z A4->Nysa (zjazd Brzeg), tam ktoś miał super pomysł na
    eliminację idiotów na rowerach - jak będzie jechał w nocy nieoświetlony to
    ma pas awaryjny do jazdy, nagle pas awaryjny się kończy, pas ruchu zwęża, na
    środku wysepka i krawężniki po 15cm wysokości- jak nie zdążysz zauważyć
    nieoświetlonego rowerzystę jadąc tam z przepisową prędkością to na pewno go
    nie ominiesz bo na taki krawężnik nie wskoczysz...

    Lukasz

  • 55. Data: 2011-08-26 14:12:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lukasz,

    Friday, August 26, 2011, 1:13:46 PM, you wrote:

> [...]
    > nieoświetlonego rowerzystę jadąc tam z przepisową prędkością to na pewno go
    > nie ominiesz bo na taki krawężnik nie wskoczysz...

    Rowerzysta na A4?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 56. Data: 2011-08-28 23:24:18
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 26 Aug 2011 08:20:14 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    >
    > Byłbym wdzięczny, gdybyś unikał wymyślnego kodowania... To polska
    > grupa dyskusyjna i na niej należy używać ISO-8859-2 lub UTF-8.

    Bardzo przepraszam!

    Nie mam pojęcia, jak to się stało, mój Dialog ma domyślnie ustawione
    kodowanie ISO-8859-2. Coś musiałem źle kliknąć.

    Raf :-)

  • 57. Data: 2011-08-28 23:27:40
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Byłbym wdzięczny, gdybyś unikał wymyślnego kodowania... To polska
    > grupa dyskusyjna i na niej należy używać ISO-8859-2 lub UTF-8.

    Ojtam, marudzisz. Przynajmniej wiadomo jakiego używa :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 58. Data: 2011-08-29 18:30:00
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Aug 2011 00:42:46 +0200, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    >Czyli coś go zmusiło do wpierd.... się w drzewo?

    Może jakiś "miszcz" jadący z przeciwka?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 59. Data: 2011-08-29 18:30:45
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Aug 2011 01:04:05 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >Gdyby żył, to stanowiłby zagrożenie dla mnie. Płytka wyobraźnia
    >Przemysławie?

    Świat nie jest czarno-biały.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 60. Data: 2011-08-29 18:33:11