    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bedzie lepiej
    Date: Thu, 17 Jan 2013 21:20:55 +0100
    <50f3dac9$0$1310$65785112@news.neostrada.pl> <kd0m3i$l78$3@dont-email.me>
    <50f3dc5f$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <ygmhdjg2xumr$.dlg@myjk.org> <kd1vqv$sbd$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f5014a$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd3qms$g6o$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f57b2a$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd4ol6$rj9$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f6814d$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd74ra$96s$1@usenet.news.interia.pl>
    <183w7ayy7w3n5$.b6xmgr0h7ujt$.dlg@40tude.net>
    <kd8eun$599$1@usenet.news.interia.pl>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 10:06:28 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

    > Oczywiscie, ze Polska nie ma wplywu na kryzys, ale z pewnoscia moze:
    > 1. Lepiej lub gorzej sie na ow kryzys przygotowac

    Radzimy sobie dobrze, wiec widac bylismy dobrze przygotowani ;-P

    > 2. Przewidziec, ze nastapi, bo przewidziec sie dalo.

    to dlaczego nastapil, skoro wszyscy madrzy przewidzieli ze nastapi ?

    > Na Swiecie jest ok. 200 panstw, do UE nalezy 27. W samej Europie do UE
    > nalezy troche ponad polowa. Szwajcaria otoczona ze wszystkich stron UE,

    Szwajcaria ma gospodarke zwiazana z zachodnia od wiekow.
    A my ? Jaki bogaty Niemiec by u nas zainwestowal, jesli obok w Czechach
    lepiej ? Kto by zaplacil zasilek tym dwom milionom bezrobotnych, ktorzy sa
    dzis w Londynie i Irlandii?

    > Malo osob ma swiadomosc, ze do swobodnego przeplywu kapitalu, ludzi,
    > towarow i uslug w zupelnosci wystarczy Europejski Obszar Gospodarczy,
    > podobnie jak wiele osob myli UE ze strefa Shengen.

    Ja tam wiem o ile sie zycie ulatwilo po maju 2004 ..

    > Akurat pamietam, prowadzilem DG, moglem legalnie lutowac stopem SnPb,

    Zalezy co - czesc nadal mozesz.
    Poza tym dla kogo to lutowales ... moze nie mogles.
    No i ... co sie z tym lutowanym sprzetem dzialo ?
    Dzis narzekasz ze nie mozesz, a pojutrze moze bys pil wode z olowiem :-P

    > nikt nie narzucal Polsce jaki minimalny VAT moze byc (tylko
    > Balcerowicz)

    A kiedys mielismy nizszy niz to unijne minimum ?

    > moglem kupic zarowke o dowolnej mocy nie z przemytu,

    Nadal chyba mozesz, tylko drogie. Ale kupowales ?
    Zarowki sie nie oplacaja.

    Za to dzieki temu sie dowiedzialem ze sa wstrzasoodporne, kiedys bym
    ozlocil :-)

    > jablko bylo jablkiem bez wzgledu na wielkosc

    Ale w sklepie maslo kupowalem 10 minut. Takie, siakie i owakie, a ja pilnie
    czytam jaka jest zawartosc masla w masle.
    Teraz przy tej samej polce trace gora 2 minuty ... maslo jest maslo,
    a sok owocowy jest sokiem ... moze i marchewka to owoc, ale sok jest z
    owocow (i marchewki) a nie z wody i chemikaliow..

    > i g* nas obchodzila dyrektywa odnosnie wielkosci siedziska na traktorze.

    Ale co - te unijne sa niewygodne ?

    > Nie wplacalismy tez 14 Gzl do budzetu UE,

    Na razie zwracaja z nawiazka..

    > moglismy produkowac tyle mleka i cukru co chcemy

    Ale sprzedac to juz nie moglismy, bo i komu.
    Chyba ze sprytny minister z PSL lub Samoobrony wymyslilby doplaty do cukru,
    i cla zaporowe, bo dopiero cukier po 4zl/kg sie oplaca rolnikom ..

    > Mowie o
    > najprostszej rzeczy: skladka RP do UE i transfer pieniedzy w druga
    > strone. Czemu sie tym nie chwala?

    Przyznaje, nie chwala sie.
    Byc moze w druga strone jest klopotliwe, bo placi budzet, a otrzymuja
    rozproszone podmioty ... ale fatycznie nie widzialem.

    > Ten faszystowski rzad znienawidzonego Kaczki jakos do tych granic
    > mozliwosci nie dobrnal, wiec nastepcy milosciwie nam panujacy maja z
    > czego. Oups, mieli z czego...

    Ale powtarzam - to nie ich zasluga. Zastali kraj zadluzony, sami zadluzali
    dalej, przyznaje - w 2007 mniej niz inni, ale sytuacja sie polepszala, GDP
    rosl, to i granica zadluzenia uciekala.

    A sytuacja sie polepszala od 2004 - to tak w kwestii tego jak sobie
    radzilismy bez unii, i to jeszcze w czasach gdy sasiednei kraje tez w unii
    nie byly.

    al_WSIiZ/Budzet%2520panstwa.pdf
    > Nie moge tego sznurka otworzyc, ale mam deficyt 1991-2010, niestety w
    > liczbach bezwzglednych:
    > http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/wszys
    cy;zaplacimy;za;ratowanie;budzetu,66,0,581698.html

    Z tym ze mnie interesuja przychody i rozchody osobno, i chetnie z podzialem
    na rodzaje.

    > Zamiast naszych politykow mialbys greckich, czy hiszpanskich. Wiesz co,
    > pocieszyles mnie, nie przypuszczalem, ze to napisze, moze ten nasz rzad
    > nie jest taki zly;-)

    Bo ja wiem ... Grecy mieli dobrze, teraz im wszyscy pomagaja - to dobry
    rzad mieli, a nie taki co najpier zaciska pasa, a potem jest za malo
    zadluzony zeby reszta poczula sie w obowiazku mu pomagac :-)

    J.