  • Data: 2013-01-16 11:30:36
    Temat: Re: Bedzie lepiej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał

    >Na PiS nigdy nie glosowalem, ale mimo to nie rozumiem. Zarobilem
    >1000zl, wydalem 1100. Ile mam dlugu?
    >Zarobilem 1000zl, wydalem 900, ile mam nadwyzki?
    >Zadania na podobnym poziomie trudnosci dzieci rozwiazuja w zerowce.
    >Jakas inna matematyka obowiazuje w finansach? Oswiec mnie
    >wszechwiedzacy z czego wynika nadwyzka i z czego wynika brak tejze
    >jak nie z wydawania wiecej niz sie zarabia. Jesli sie nieracjonalnie
    >wydaje pieniadze w sytuacji niepewnych dochodow, to sie robi
    >zadluzenie. Wykaz, ze sie myle, czekam niecierpliwie, mozesz do
    >swojej kompromitacji dolozyc jakis

    Prawda jest taka ze od 1989, a moze nawet od 1919 kazdy polski rzad
    wydaje wiecej niz zarabia ... przeprzaszam, niz otrzymuje.
    A dlaczego ? A bo nie ma co obciac. Gornikom daj (juz chyba nie,
    ewentualnie posrednio), lekarzom daj, nauczycielom daj, policjantom
    daj, drogi zbuduj, kolej utrzymaj, kultura, nauka, wojsko, emeryci,
    szpitale, no i w koncu urzednikom daj i nagrody sobie wyplac.

    Wiec bardzo istotne jest to ile panstwo otrzymuje.
    Jesli jest hossa, wszyscy pracuja, podatki placa, zarabiaja coraz
    wiecej, wydaja coraz wiecej, vatu placa coraz wiecej - to i budzet
    udaje sie domknac, jeszcze z rok takiej hossy i moze by sie udalo.
    Ale przyszedl kryzys, podatki spadaja, zatrudnienie spada, bezrobotni
    nie dosc ze nie placa podatku to jeszcze pobieraja zasilek, i skladke
    na ZUS i zdrowotna. A inne wydatki spasc nie chca.

    Akurat hossa nie byla zasluga PIS, jesli juz to wynikiem naszego
    wejscia do Unii, a co na ten temat pan prezes mowil w 2003 i 2004 to
    mozesz sobie przypomniec lub odszukac.
    Kryzys tez nie byl wina PO,ani PIS, ot po prostu trzeba sie dostosowac
    do sytuacji, najlepiej miec zasoby/rezerwe kredytowa, i korzystajac z
    nizszych cen robic inwestycje publiczne.

    I tylko w tym pieknym opisie jedna rzecz wypadaloby sprawdzic -
    przeleciec budzety i rok po roku spisac przychody i rozchody.

    >nietrafiony komentaz o PiSie, bedzie glupio, ale przynajmniej
    >zabawnie.
    >Tylko blagam, nie pisz, ze kryzys swiatowy (tzn obowiazujacy w tych
    >krajach swiata, ktore o kryzysie wiedza, bo np. Chiny, Korea, Indie
    >nic o tym nie wiedza)

    Jestes pewien ze nie wiedza ?

    >ze on, ten kryzys to panie tak znienacka, nagle, jak grom z jasnego
    >nieba. Jesli ja, geolog z wyksztalcenia, a elektronik z zawodu o tym,
    >ze ida ciezkie czasy wiedzialem,

    Ale kiedy wiedziales ? Bo ten kryzys to dosc wyjatkowo spadl z
    nienacka.
    My na szczescie bylismy od niego dosc daleko, zlotowka tez pomogla i z
    nami sie obszedl dosc lagodnie ..

    J.