  • 1. Data: 2011-10-24 12:10:23
    Temat: Będzie bezpieczniej
    Od: Arek <a...@a...pl>

    Zastanawiam się dlaczego Artur M. jeszcze o tym nie pisze. Państwo w
    trosce o bezpieczeństwo kierowców postanowiło zmniejszyć opłaty za
    przejazd autostradami - dwukrotnie. Jeżeli ten wspaniały projekt wejdzie
    w życie, kierowcy będą mogli przejechać taniej całe 103km. Czy to nie
    jest powód do radości?

    http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Dwukrotnie-taniej-
    autostradami,wid,13921003,wiadomosc.html

    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2011-10-24 12:29:00
    Temat: Re: Będzie bezpieczniej
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Zastanawiam się dlaczego Artur M. jeszcze o tym nie pisze.

    bo inni już napisali.

  • 3. Data: 2011-10-24 12:53:00
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 12:29, PM pisze:

    > bo inni już napisali.

    Doprawdy:)

    A.

  • 4. Data: 2011-10-24 12:53:03
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 24-10-2011 12:10, Arek pisze:

> [...]
    > jest powód do radości?
    >
    > http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Dwukrotnie-taniej-
    autostradami,wid,13921003,wiadomosc.html

    kolejny raz nagle okazuje się że:

    "Dzięki obniżeniu stawek ministerstwo chce zwiększyć bezpieczeństwo na
    polskich drogach. "Promocja" ma sprawić, że większa liczba kierowców
    wybierze autostradę zamiast drogi krajowej. Różnica w bezpieczeństwie
    pomiędzy tymi rodzajami tras są miażdżące. Policyjny raport
    podsumowujący wypadki, które miały miejsce w 2010 r. stwierdza, że na
    autostradach doszło jedynie do 0,7 proc. spośród wszystkich zdarzeń
    drogowych, w wyniku których poszkodowani są uczestnicy ruchu. Tymczasem
    tylko na drogach krajowych poza terenem zabudowanym miało miejsce około
    20 proc. wypadków. Warto przy tym zaznaczyć, że drogi krajowe, również
    te na terenie zabudowanym, stanowią jedynie 5 proc. polskich dróg. "

  • 5. Data: 2011-10-24 13:35:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-24 12:53, K pisze:
> [...]
    > 20 proc. wypadków. Warto przy tym zaznaczyć, że drogi krajowe, również
    > te na terenie zabudowanym, stanowią jedynie 5 proc. polskich dróg. "
    Eeeee .. no to może wprowadzić opłaty na drogach krajowych, a autostrady
    zrobić darmowe. Co ja mówię! Na autostradach zrobić dopłaty - ludzie
    wtedy tylko autostradami będą jeździć! Bezpiecznie! :->

    Maciek

  • 6. Data: 2011-10-24 14:14:40
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 12:53, K pisze:

> [...]
    > 20 proc. wypadków. Warto przy tym zaznaczyć, że drogi krajowe, również
    > te na terenie zabudowanym, stanowią jedynie 5 proc. polskich dróg. "

    Ciekawe ile było wypadków na tym 103km odcinku gdzie zmniejszą opłaty.
    Gdyby wszyscy tam jeździli to liczba wypadków mogła by spaść
    drastycznie. Artur zaraz Ci to może policzyć. Przecież on od dawna
    twierdzi, że narodowy program budowaniu paru kilometrów najdroższych
    autostrad na świecie, zmieni kompletnie statystyki wypadków:)

    A.

  • 7. Data: 2011-10-24 14:26:33
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 24-10-2011 14:14, Arek pisze:

> [...]
    > twierdzi, że narodowy program budowaniu paru kilometrów najdroższych
    > autostrad na świecie, zmieni kompletnie statystyki wypadków:)

    patrzac na A1 to z tego co pamietam, to w ciagu dwoch albo trzech lat
    byl jeden wypadek smiertelny i kilka kolizji.

  • 8. Data: 2011-10-24 14:36:21
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 14:26, K pisze:

    autostradami,wid,13921003,wiadomosc.html

    > patrzac na A1 to z tego co pamietam, to w ciagu dwoch albo trzech lat
    > byl jeden wypadek smiertelny i kilka kolizji.

    Wszystko fajnie, tylko pozostaje pewien problem. To wielkość tej sieci
    bezpiecznych dróg. Państwo daje do dyspozycji 103km odcinek z w miarę
    sensownymi opłatami, reszta (zresztą również niewielka) jest na tyle
    droga, że zbyt dużego ruchu na siebie nie przejmą.

    Więc jak te statystyki mają spaść?

    A.

  • 9. Data: 2011-10-24 15:07:58
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 24-10-2011 14:36, Arek pisze:

> [...]
    > sensownymi opłatami, reszta (zresztą również niewielka) jest na tyle
    > droga, że zbyt dużego ruchu na siebie nie przejmą.

    zgadzam sie. w maju 2012 ma byc oddany kolejny odcinek A1 od torunia do
    strykowa i ten tez bedzie we wladaniu GDDKiA.

  • 10. Data: 2011-10-24 15:12:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Użytkownik "K" <g...@z...gov.pl> napisał w wiadomości

    autostradami,wid,13921003,wiadomosc.html

    > zgadzam sie. w maju 2012 ma byc oddany kolejny odcinek A1 od torunia do
    > strykowa i ten tez bedzie we wladaniu GDDKiA.

    Ale każda akcja "obniżka" wymaga kolejnego rozporządzenia.
    Podejrzewam, że taka "promocja" będzie polegać na tym - 100 km tańsze, a
    kolejne 300 - znacznie droższe. Średnia sie wyrówna, bo kto będzie chciał
    jechać z Łodzi do Konina tylko...
    T.