eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "PM" <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bebny a tarcze
    Date: Tue, 9 Aug 2011 08:24:45 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <j1qjte$h0k$1@mx1.internetia.pl>
    References: <4e3c4908$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mtbh$s93$3@mx1.internetia.pl>
    <5...@l...institute.com> <j1mtik$s93$4@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mtoq$upd$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@l...institute.com> <j1mu3i$tn$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mv5u$6a5$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mvpe$940$1@mx1.internetia.pl>
    <1n76w1q3ruv4u$.dlg@lepper.institute.com>
    <j1n105$f30$1@mx1.internetia.pl> <elryk4qkszn5$.dlg@lepper.institute.com>
    <j1n1mr$i1k$1@mx1.internetia.pl> <3...@l...institute.com>
    <j1ojkn$bmf$1@mx1.internetia.pl> <e...@l...institute.com>
    <j1or9q$bqa$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <s...@c...net> <j1pdee$br4$1@news.net.icm.edu.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.233.157.194
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1312871150 17428 62.233.157.194 (9 Aug 2011 06:25:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Aug 2011 06:25:50 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390946
    [ ukryj nagłówki ]



    >>>> Z zasady zachowania (momentu) pędu w tym przypadku wynika tylko tyle,
    >>>> że
    >>>> część tego momentu ucieka sobie "w siną dal" wraz metalem startym przez
    >>>> okładzinę z bieżni bębna ;-) A poza tym mimo wzrostu promienia moment
    >>>> bezwładności bębna maleje, a nie rośnie (bo masy ubywa) ;-)
    >>
    >> no skąd!
    >> przybywa. materiał z klocków osadza się na bębnie a jego (wcale nie
    >> pomijalna) masa musi dodatkowo uzyskać prędkość bębna.
    >
    > Zastanów się przez chwilę nad tym, co piszesz - ile jest w stanie się
    > osadzić tego materiału z klocków, a o ile może zwiększyć się średnica
    > wewnętrzna bębna z powodu eksploatacyjnego zużycia? Widziałeś kiedyś taki
    > zużyty bęben od środka? Policz sobie ile ważył metal, który został starty
    > przez okładzinę szczęki!

    aaa to Ty na powaznie pisałeś o ubywaniu masy, to nie był żarcik?

    po pierwsze primo - to nie chodzi o zużycie podczas X hamowań tylko w
    trakcie jednego.

    po drugie primo to nie zrozumiałeś o co chodzi z zachowaniem pedu
    chodzi o taki efekt:
    siedzisz na krzesełku biurowym krecisz się w kółko i wysuwasz ręce na boki -
    prędkość kręcenia spada
    więc z bębnem bedzie podobnie podczas hamowania rozszerzy się wiec jego masa
    będzie poruszała się po okręgu o wiekszym promieniu.

    oczywiscie to jest niemierzalne, ale skoro niektórzy uważają ze tarcza
    między klockami ma ciaśniej a szczeka w bębnie luzniej to czmu sobie nie
    podywagować.

    > Nota bene, w hamulcach bębnowych nie ma klocków ;-)
    >
    oj tam oj tam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: