-
1. Data: 2009-07-20 18:52:41
Temat: Bęben napędzający - baryłkowatośc ?
Od: "Mariusz" <m...@w...pl>
Witam
Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety
jest przenośnik taśmowy.
Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował
Dzieki pozdrawiam
-
2. Data: 2009-07-21 08:42:10
Temat: Re: Bębennapędzający - baryłkowatośc ?
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Witam
> Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety
> jest przenośnik taśmowy.
> Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował
>
> Dzieki pozdrawiam
>
>
Sam sobie możesz podać. Weź jakiś poradnik mechanika i tam znajdziesz.
Znajdziesz w takiej książce wiele innych ciekawych informacji. Takich o które
tutaj się notorycznie pytają.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2009-07-21 17:51:49
Temat: Re: Bębennapędzający - baryłkowatośc ?
Od: "Mariusz" <m...@w...pl>
Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:12d2.00000385.4a657f62@newsgate.onet.pl...
>> Witam
>> Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety
>> jest przenośnik taśmowy.
>> Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował
>>
>> Dzieki pozdrawiam
>>
>>
> Sam sobie możesz podać. Weź jakiś poradnik mechanika i tam znajdziesz.
> Znajdziesz w takiej książce wiele innych ciekawych informacji. Takich o
> które
> tutaj się notorycznie pytają.
>
> --
Dzieki za info,
gdybym znalazł w necie lub poradnikach które mam
pewnie bym nie spytał
-
4. Data: 2009-07-22 09:10:00
Temat: Re: Bębennapędzający - baryłkowatośc ?
Od: "W.Kr." <w...@g...com>
On 21 Lip, 19:51, "Mariusz" <m...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:12d2.00000385.4a657f62@newsgate.onet.
pl...
>
> >> Witam
> >> Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety
> >> jest przenośnik taśmowy.
> >> Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował
>
> >> Dzieki pozdrawiam
>
> > Sam sobie możesz podać. Weź jakiś poradnik mechanika i tam znajdziesz.
> > Znajdziesz w takiej książce wiele innych ciekawych informacji. Takich o
> > które
> > tutaj się notorycznie pytają.
>
> > --
>
> Dzieki za info,
> gdybym znalazł w necie lub poradnikach które mam
> pewnie bym nie spytał
Bo w "powszechnie" dostępnych 'poradnikach' tego nie znajdziesz. W
sieci też nie ma. Pozostają, pytanie do producentów i sięgniecie do
ich norm zakładowych ZN; albo podręcznik, gdzie będzie wyłożona i
teoria. Bęben nie jest beczkowaty. Są to dwa stożki o małym, nawet
b.małym kącie wierzchołkowym i część walcowa w środku długości bębna.
Walec ma długość bliską , jeżeli nie równą, szerokości taśmy. Kątów i
proporcji długości nie pomnę. Lata temu zajmowałem sie takimi sprawami
ale dziś pamięć odeszła a notatki głęboko w piwnicznym archiwum.
Pozdrowienia.
W.Kr.
-
5. Data: 2009-07-23 20:30:47
Temat: Re: Bęben napędzający - baryłkowatośc ?
Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>
Mariusz <m...@w...pl> napisał(a):
> Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety
> jest przenośnik taśmowy.
> Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował
>
Mam książkę Mariana Dudziaka, Przekładnie cięgnowe.
Tam jest trochę o przekładniach pasowych, nie o przenośnikach.
Zasady centrowania pewnie, w obu przypadkach, dużo się nie różnią.
Koło napędzające jest cylindryczne, a napędzane wypukłe.
Jeżeli prędkość pasa V > 30m/s to oba koła daje się wypukłe.
Wypukłość bieżni 1mm (~ 0,01 szer. bieżni)
Koła są znormalizowane DIN 111
http://books.google.pl/books?id=FLr9XM4MnTEC&pg=PA34
2&dq=flachriemenscheiben
Pozdrawiam WM
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2009-07-24 06:01:09
Temat: Re: Bęben napędzający - baryłkowatośc ?
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Jul 23, 9:30 pm, "WM " <c...@N...gazeta.pl> wrote:
> Koło napędzające jest cylindryczne, a napędzane wypukłe.
> Jeżeli prędkość pasa V > 30m/s to oba koła daje się wypukłe.
Nie znam się, więc zadam głupie pytanie: czemu nie wklęsłe? Wydawałoby
mi się że z wypukłych będzie zjeżdżać.
Konrad
-
7. Data: 2009-07-24 11:31:39
Temat: Re: Bęben napędzający - baryłkowatośc ?
Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>
Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
> On Jul 23, 9:30=A0pm, "WM " <c...@N...gazeta.pl> wrote:
> > Ko=B3o nap=EAdzaj=B1ce jest cylindryczne, a nap=EAdzane wypuk=B3e.
> > Je=BFeli pr=EAdko=B6=E6 pasa V > 30m/s to oba ko=B3a daje si=EA wypuk=B3e=
> ..
>
> Nie znam si=EA, wi=EAc zadam g=B3upie pytanie: czemu nie wkl=EAs=B3e? Wydaw=
> a=B3oby
> mi si=EA =BFe z wypuk=B3ych b=EAdzie zje=BFd=BFa=E6.
> Konrad
Na kole wklęsłym brzegi ześlizgiwałyby się do środka,
tworząc naprężenia ściskające i wybrzuszenia w centrum, lub przesunięcia.
Lepiej by pas był rozciągany we wszystkich kierunkach (obciągany)
na wypukłym kole.
WM
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2009-07-24 14:41:08
Temat: Re: Bęben napędzający - baryłkowatośc ?
Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>
Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
> Nie znam si=EA, wi=EAc zadam g=B3upie pytanie: czemu nie wkl=EAs=B3e?
Wydaw=
> a=B3oby
> mi si=EA =BFe z wypuk=B3ych b=EAdzie zje=BFd=BFa=E6.
Tu wyjaśniono na czym polega centrowanie:
http://www.lhup.edu/~dsimanek/scenario/crowning.htm
http://www.hytrol.com/brandinfo/hcctraining/abc.html
http://www.lynx-products.com/technical/crown_styles.
html
http://findarticles.com/p/articles/mi_m3095/is_8_97/
ai_n13560303/
WM
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2009-07-27 20:55:09
Temat: Re: Bęben napędzający - baryłkowatośc ?
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Jul 24, 3:41 pm, "WM " <c...@N...gazeta.pl> wrote:
> Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
>
> > Nie znam si=EA, wi=EAc zadam g=B3upie pytanie: czemu nie wkl=EAs=B3e?
> Wydaw=
> > a=B3oby
> > mi si=EA =BFe z wypuk=B3ych b=EAdzie zje=BFd=BFa=E6.
>
> Tu wyjaśniono na czym polega centrowanie:http://www.lhup.edu/~dsimanek/scenario/c
rowning.htm
>
> http://www.hytrol.com/brandinfo/hcctraining/abc.html
http://www.lynx-products.com/technical/crown_styles.
htmlhttp://findarticles.com/p/articles/mi_m3095/is_8
_97/ai_n13560303/
>
Dzięki. Z braku czasu przeczytałem na tyle dokładnie żeby coś tam
zostało. Wniosek z tego taki, że pas musi mieć większą elastyczność w
kierunku poprzecznym niż wzdłużnym, co zresztą widać po wzorze
zbrojenia. Ale bez tego wyjaśnienia to nawet po pół litrze bym nie
doszedł czemu :-)
Konrad