-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!border2.nntp.ams1.giganews
.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-s
po-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <kgusspophw08$.dlg@myjk.org> <5dc54429$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
<artah4gbgl5p$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<1ndcpecci2nvl$.dlg@myjk.org>
<7...@g...com>
<1...@m...org>
<2...@g...com>
Date: Wed, 13 Nov 2019 09:52:23 +0100
Message-ID: <1oedp27osihqv$.dlg@myjk.org>
Lines: 117
NNTP-Posting-Host: 95.49.78.198
X-Trace: 1573635142 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 525 95.49.78.198:63178
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665893
[ ukryj nagłówki ]Tue, 12 Nov 2019 11:02:54 -0800 (PST), s...@g...com
> Znaczy sie sugerujesz ze zrobili akumulatory na 100% zasieg, i w
> sterowniku zaszyli zeby po jakims czasie ten zasieg miekko ograniczal do
> 70-80% bo to sprawi ze na papierze zasieg jest spory ale po uzyciu nie
> bedzie klientow ktorzy przyjda z roszczeniem gwarancyjnym ze aku padlo
> (zasieg jest kiepski). I dzieki temu zasieg co prawda sie uszczupli ale
> cykli ladowania przybedzie?
> Dobrze rozumiem?
Po pierwze nie ja sugeruję, ale ci którzy lepiej się na tym znają i sprawę
"odkryli". Po drugie sterownik kombinuje po swojemu, u każdego ten zasięg
inaczej spada. Nie wiadomo jak wygląda program BMU. Trudno zatem stwierdzić
co tam się dzieje DOKŁADNIE a producent nie chce udzielić informacji po za
lakonicznymi "tak było zaprogramowane i tak ma być".
> No jak nie wyjasnieasz o co ci chodzi. Liczysz ze ja siade i bede sie
> doktoryzowal bo ty juz sprawe zbadales? No besensu...
Ale przecież ja wszystko już napisałem co wiadomo na tę chwilę. Ale coś nie
chcesz tego pojąć i kombinujesz jak koń pod górę teorie spiskowe tworząc.
> Jesli odpowiedz na moje pytania powyzej ejst twierdzaca to odpowiedz na
> to jest prosta: Marketing i malowanie trawy na zielono. Sprzedajemy auto
> o zasiegu 130% normy. Pierwszy klient kupi, zasieg mu przybijemy powyzej
> 70% wiec na gwarancje nie wroci a kolejny klient juz pyszczyc nie
> bedzie. Kasa sie zgadza, aku nie padna ale zasieg spadnie to 100% normy,
> tyle ze napisane bedzie ze teraz jest 70%.
> Dobrze kombinuje?
Źle. Nikt nie sprzedaje auta z zasięgiem 130% normy. Zasięg spada każdemu
inaczej, pomimo że nijak się to ma do stanu faktycznego akumulatorów. Nie
wiem czego tu jeszcze nie rozumiesz.
> Ale ten watek dodaje nieco mocy wszystkim zmierzluchom, aluczapkom i
> takim tam sceptykom. Jeszcze sie dobrze era elektrykow nie zaczela a juz
> sie oszukuje i klient musi sie doktoryzowac na temat tego jak sie go
> oszukuje.
> Niedobrze.
No, za to przy spaliniakach to jest cud, miód i orzeszki. Przypomnieć ci co
zrobili aby spaliniaki przez ponad 50 lat mogły jeździć po ulicach i
wyparły tym samym pierwsze elektryki?
> I jezdzilem
I co, nie byłeś w stanie się tym autem poruszać? Dlaczego?
> I nawet ignorujac cene wstepna (zalozmy ze aku sa drogie i miedzi duzo
> wiec drogo na wstepie) to potem powinno byc tanio i raczej bezawaryjnie.
> Rajt? RAJT?
Rajt. U mnie jest bezawaryjnie. Bo w mojej hybrydzie w zasadzie nie ma się
co psuć. Nie ma skrzyni biegów dla przykładu, tylko sprzęgła. Gdyby tylko
nie dali dupy z tym sterowaniem BMU i dali jednak więcej tych baterii, to
byłoby auto idealne na tę chwilę. Klocków hamulcowych wymieniać nie muszę,
gdy w spaliniaku lecą już po 20 tys. km jazdy po mieście. Ja mam nabite 100
i starczy na kolejne 60.
> A nie jest. Co chwila ktos narzeka a to na aku, a to na silniki, ich
> lozyskowanie, sterownik, i takie tam.
No tak, bo na spaliniaki to nikt nie narzeka, wszystkie jeżdżą bezawaryjnie
od wyjazdu z salonu aż do zezłomowania. Eh...
> To pozwala mi na spokojnie patrzec na rynek i sytuacje,
> bez fanbojowania czy aluczapkowania czy hejterstwa.
Nie masz niestety za grosz obiektywizmu vide elektryki/hybrydy to gówno bo
się psują, zaś spaliniaki były i są bezobsługowe, każdy je sobie w domu
naprawi itd. Może jak się jeździ rowerem zamiast samochodem to tak właśnie
jest.
> Ja to samo widze pomiedzy manualem a automatem.
> Mialem 115konnego dizla z manualem. Jezdzil fajnie.
> Teraz mam 170konna benzyne z automatem (hydro),
> ciezsza o jakies 200kg, a jedzie jakby nie moglo...
Znaczy ten 115 konny diesel szybciej przyśpieszał niż 170 konna hybryda?
Ja dla odmiany wczoraj wsiadłem do mojego klekota (Mazda6) i do dzisiaj się
drapię w głowę czy to auto tak zawsze kujowo jeździło, czy od stania w
kącie się jej coś popieprzyło... Ale raczej ten typ tak ma, bo zmierzyłem
przyspieszenie do setki i jeździ jak kiedyś. Pomijam już hałas w klekocie
-- to jest jakaś masakra.
> Wkladasz mi w tekst cos czego nie napisalem. Wroc i doczytaj. Pisalem o
> samodzielnej wymianie i dostepnosci czesci standardowych.
No przecież piszę że można to zrobić samodzielnie.
Części są dostępne POWSZECHNIE.
> Dzis mozesz kupic czesci do auta kilku producentow, i sa auta ktore
> naprawia sie latwo. A sa tez takie do ktorych zamiennikow nie ma a
> naprawia sie kiepsko bo albo trza byc ginekologiem albo rozbierac pol
> auta zeby cos tam wymienic.
Bzdura, naprawa silnika spalinowego nie jest łatwa. Nikt bez
specjalistycznej wiedzy i narzędzi nie naprawi uszkodzonego silnika czy
skrzyni biegów (pomijam że bez dźwigu/podnośnika nie wydłubie).
> Temat znasz wiec nie ma sensu tlumaczyc.
> Mozesz to samo uczynic z elektrykiem? Ile masz zamiennikow?
> Ile masz kitow ktore pozwalaja na to co ten jutuber uczynil?
Użył bateri które można kupić w naszych skepach (drożej) albo na Ali
(taniej).
> Jak beda dostepne to nie bedzie sztucznego nabijania ceny. Bedzie wybor.
> Bedzie latwiej uniknac takich sytuacji jak opisujesz, bo bedzie wiadomo
> co sie dzieje w sprzecie.
Wiadomo co się dzieje w SPRZĘCIE.
Nie wiadomo co się dzieje w OPROGRAMOWANIU.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 13.11.19 10:08 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:17 cyklista
- 13.11.19 10:18 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:22 Myjk
- 13.11.19 11:32 cyklista
- 13.11.19 11:59 Budzik
- 13.11.19 11:59 Budzik
- 13.11.19 12:32 Myjk
- 13.11.19 12:49 Myjk
- 13.11.19 18:29 kk
- 13.11.19 19:59 Budzik
- 13.11.19 20:50 Myjk
- 13.11.19 22:59 Budzik
- 14.11.19 08:43 Myjk
- 14.11.19 12:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa