  • Data: 2012-09-12 08:12:41
    Temat: Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem
    > samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić.
    Niestety nie. Współczesne auta "lepiej wyposażone" mają niestety spory
    pobór prądu w spoczynku. Jak kolega pisał - 40mA, a np mój opel ma 3-5mA
    plus coś skaczące "w szpilkach" co kilka(naście)sekund, mierzyłem
    oscyloskopem i uśredniałem - wyszło mi prawie 80mA. Serwis twierdzi że
    to jest zgodne z normą, zwłaszcza że w instrukcji pisze o "odłączeniu
    akumulatora przy przewidywanym dłuższym postoju niż 2 tygodnie".
    Bo taki prąd daje rozładowanie nowego, w pełni naładowanego,
    akumulatora w 2-3 tygodnie do zera.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173