  • 11. Data: 2012-05-08 18:39:58
    Temat: Re: Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 07 May 2012 21:36:22 +0200, Rafal Lukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Cały handel elektroniką opiera się na przesyłkach kurierskich. Począwszy
    >od Chin aż do sklepu. A tu ludziki maja jakies uprzedzenia.

    kurierskimi? to takie kolosy jak UPS, FedEex, DHL juz wymarly, ze z
    Chin trzeba kurierami slac? <rs>

  • 12. Data: 2012-05-08 23:43:49
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Maciek Babcia Dobosz" ...

    > Na bazarze na Wolumenie masz 2 sklepy z akumulatorami - jeden to Batpol
    > a drugi Avant.

    Wielkie dzieki.
    Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :-)

    --
    T.F.

  • 13. Data: 2012-05-09 08:54:46
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-05-08, o godz. 23:43:49
    "T.F." <t...@U...wp.pl> napisał(a):

    > "Maciek Babcia Dobosz" ...

    > Wielkie dzieki.
    > Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :-)

    HaSzem już z góry wynagrodził :-P

    Zdrówko

  • 14. Data: 2012-05-11 22:20:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.05.2012 11:12, T.F. pisze:
    > Czy mozecie polecic firme,

    Ja kupuję w byle sklepie handlującym elektroniką (takie same
    akumulatory żelowe są w centralkach alarmowych i różnych in-
    nych urządzeniach elektronicznych). Można też pytać w skle-
    pach z bezprzewodowymi kosiarkami elektrycznymi, czasem są
    wyraźnie tańsze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 15. Data: 2012-05-11 22:35:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-05-11, o godz. 22:20:45
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > nych urządzeniach elektronicznych). Można też pytać w skle-
    > pach z bezprzewodowymi kosiarkami elektrycznymi, czasem są

    Nie takie same. Maja taka sama pojemność i wymiary ale trwałość całkiem
    inną. Po roku są do wyrzucenia.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2012-05-11 23:06:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.05.2012 22:35, Maciek Babcia Dobosz pisze:
    > Nie takie same. Maja taka sama pojemność i wymiary ale trwałość całkiem
    > inną. Po roku są do wyrzucenia.

    Fabryczny też był po jakichś 18 miesiącach do wymiany, więc
    różnica chyba niewielka. Trzeba by porównać koszty -- może
    się okazać, że te mniej trwałe i tak wyjdą taniej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 17. Data: 2012-05-12 10:26:49
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    > Nie takie same. Maja taka sama pojemność i wymiary ale trwałość całkiem
    > inną. Po roku są do wyrzucenia.

    Masz rację, że nie takie same, ale nie chodzi tu o pojemność i trwałość.
    Pojemność jednych i drugich jest podawana dla prądu 20-to godzinnego.
    Centralka alarmowa pobiera znikomy prąd (względem UPS-a) i pojemność
    akumulatora wystarcza jej na długie godziny.
    UPS się nie "cacka" tylko w razie potrzeby szarpie z akumulatora ile mu
    potrzeba i wtedy akumulator "centralkowy" klęka na oba kolana i leży, a
    UPS melduje brak napięcia/mocy i mamy reset.
    Akumulator dedykowany do UPS-a musi mieć odpowiednią chwilową wydajność
    prądową jak np. ten http://www.wamtechnik.pl/files/specs/321.pdf
    który potrafi oddać 250-300W mocy w 10 minut utrzymując jednocześnie
    napięcie na poziomie zapewniającym poprawna pracę UPS-a.

    Leo

  • 18. Data: 2012-05-12 12:59:42
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-05 11:12, T.F. wrote:
    > Witam
    >
    > Czy mozecie polecic firme,
    > ktora handluje bateriami (zamiennikami) do UPSow (APC)
    > i MA towar na stanie ?
    > Najlepiej z W-wy.

    Sprawdziłem teraz maile z CSS Beskidy (serwis APC), jedna baterial do
    Smart-Pro 750 w 2010 kosztowała 64zł netto, do tego UPS'a wchodzą dwie
    (oryginalny zestaw APC z kabelkami wówczas kosztował ok 270zł netto).

    Jak wspomniałem w innym poście Firma która sprzedaje taki towar dostaje
    go kurierem, ja także zamawiam go kurierem pomimo tego, że jest w tym
    samym mieście.

    UPS APC już mi świeci na czerwono potrzebe wymiany aku, oczywiście
    zamówie kuriera.

  • 19. Data: 2012-05-14 10:45:58
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-05-11, o godz. 23:06:09
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > Fabryczny też był po jakichś 18 miesiącach do wymiany, więc
    > różnica chyba niewielka. Trzeba by porównać koszty -- może
    > się okazać, że te mniej trwałe i tak wyjdą taniej.

    Fabryczne akumulatory w UPS-ach APC tracą akceptowalne parametry po ~3
    latach. Dodatkowo zdarza się często że z najtańszymi akumulatorami UPC
    w ogóle nie chce zadziałać bo mają inne charakterystyki
    ładowania/rozładowania. Warunki w jakich działają to serwerownia z
    automatyką przełączająca zasilanie między źródłem podstawowym i
    awaryjnym przy zaniku na pierwotnym. Czyli stosunkowo rzadkie przerwy
    maksymalnie kilkudziesięcio sekundowe.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2012-05-14 10:48:16
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-05-12, o godz. 10:26:49
    "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com> napisał(a):

> [...]
    > http://www.wamtechnik.pl/files/specs/321.pdf który potrafi oddać
    > 250-300W mocy w 10 minut utrzymując jednocześnie napięcie na poziomie

    Trwałość także. Nawet te tanie na których UPS działa w miarę prawidłowo
    padają zdecydowanie szybciej niż dedykowane. To oczywiście dlatego że
    pracują zwykle na granicy parametrów dla nich przewidzianych albo wręcz
    poza tymi parametrami.