  • Data: 2009-04-06 21:20:49
    Temat: Re: Bateria podtrzymująca pamięć
    Od: " Wmak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bogdan <w...@n...pl> napisał(a):

    > Prawdopodobnie ten
    > "duży" elektrolit stracił właściwości rozładowywał szybko wszystkie
    > ewentualne inne pojemności.

    W moim pierwszym liście napisałem:
    "Czas życia tego typu kondensatorów to 10-15 lat."
    - to z mojego wieloletniego doświadczenia serwisowego, szczególnie w
    zakresie tunerów radiowych.
    Z wiekiem maleje pojemność a upływność rośnie, w dodatku już przy napięciu
    niższym od nominalnego.
    Spotykane na początku lat 80-tych ub. stulecia w magnetowidach JVC, do
    podtrzymywania "chodu" zegara, kondensatory rzędu 3 mikroF traciły swoje
    właściwości już po 2-4 latach.
    W tamtych czasach były to elementy u nas niedostępne, więc próbowałem
    stosować ogniwa NiCd - bez długofalowego powodzenia.
    Cztery ogniwa słabo się ładowały z 5V a trzy ogniwa miały zbyt małe
    napięcie, by scalak zegara długo pracował po zaniku napięcia sieci.
    Wmak