  • 21. Data: 2010-11-10 21:22:07
    Temat: Re: Bardzo duża mysz
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-10-28 09:23, Jacek W. pisze:
    > Czy możecie mi polecić jakąś bardzo dużą mysz, żeby duża dłoń leżała
    > na niej całą powierzchnią?
    > Może ktoś ma takie łapy jak ja i już znalazł ;-)
    > Uwaga - Logitech MX 1100 nie jest duża

    Widzę, że koledzy już doradzili więc zadam to pytanie trochę off topic,
    którego nikt nie zadał: jakiej wielkości masz dłonie? :-D

    P.S.
    Jestem użytkownikiem MX 1100 i do przed chwilą uważałem tą mysz za
    ogromną :-D

  • 22. Data: 2010-11-10 21:34:09
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-10 22:22, Marek pisze:

> [...]
    >
    > P.S.
    > Jestem użytkownikiem MX 1100 i do przed chwilą uważałem tą mysz za

    Przecież nie trzeba całej Laty kłaść na myszy tylko operowac palcami, a
    nadgarstek i ręka niech sobie leży na blacie biurka.

    --
    animka

  • 23. Data: 2010-11-10 21:42:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-10 22:34, animka pisze:

    > Przecież nie trzeba całej Laty kłaść na myszy tylko operowac palcami, a
    > nadgarstek i ręka niech sobie leży na blacie biurka.

    Poprawka: miało być łapy czy dłoni.

    --
    animka

  • 24. Data: 2010-11-11 11:48:30
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości

    > Widzę, że koledzy już doradzili więc zadam to pytanie trochę off topic,
    > którego nikt nie zadał: jakiej wielkości masz dłonie? :-D

    Ano takiej, że kładąć opuszki palców na końce przycisków myszy i opuszczając
    swobodnie dłoń, mysz mam pod palcami, a nie pod dłonią. Taki sposób
    trzymania nie jest dla mnie zbyt
    wygodny szczególnie gdy CAD-uję przez x godzin.
    Gdy, z kolei oprę wygodnie dłoń na myszy, to muszę podkurczać palce, żeby
    swobodnie
    klikać. To podkurczenie, po kilku godzinach daje o sobie znać.
    Co do wymiarów, to od przgubu nadgarstka do końca środkowego palca ok. 22cm.

  • 25. Data: 2010-11-11 12:47:50
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-11, o godz. 12:48:30
    "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> napisał(a):

> [...]
    > żeby swobodnie
    > klikać. To podkurczenie, po kilku godzinach daje o sobie znać.

    A próbowałeś jakiegoś trackballa? Jak dużo robisz myszą to często się
    przydaje. Na początku ciężko złapać precyzję operując kursorem kciukiem
    ale po kilku dniach precyzja przychodzi. Sam używam czasami czegoś
    takiego:
    http://www.logitech.com/pl-pl/mice-pointers/trackbal
    ls/devices/4787
    Zaletą trackballa jest to że masz podparty i nieruchomy nadgarstek a
    kursorem operujesz kciukiem. No i trackballe są zdecydowanie większe od
    myszy. ;-)

    Zdrówko

  • 26. Data: 2010-11-11 16:39:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> wrote in message
> [...]
    > klikać. To podkurczenie, po kilku godzinach daje o sobie znać.
    > Co do wymiarów, to od przgubu nadgarstka do końca środkowego palca ok.

    Na zmeczenie nadgarstka i przedramienia moze takie cos bedzie rada?

    http://www.evoluent.com/vm3.html

    Klikam nia w pracy juz od roku caly dzien i jest bardzo wygodna, a przy tym
    spora.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2010-11-11 20:21:27
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Na zmeczenie nadgarstka i przedramienia moze takie cos bedzie rada?
    >
    > http://www.evoluent.com/vm3.html
    >
    > Klikam nia w pracy juz od roku caly dzien i jest bardzo wygodna, a przy
    > tym spora.

    Przypomina coś co chciałem sobie zrobić jak miałem jeszcze zacięcie do
    majsterkowania - fajna jest.
    A gdzie to kupłeś?

  • 28. Data: 2010-11-11 21:07:21
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-10 22:42, animka pisze:

    > Poprawka: miało być łapy czy dłoni.

    Mi na MX 1100 mieści się cała dłoń a koledze pewnie tylko palce więc tym
    bardziej intryguje mnie wielkość jego dłoni.

    Proponuję jako odniesienie skali - bochen chleba :-D

  • 29. Data: 2010-11-11 21:13:49
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-11 12:48, jwzw pisze:

> [...]
    > klikać. To podkurczenie, po kilku godzinach daje o sobie znać.
    > Co do wymiarów, to od przgubu nadgarstka do końca środkowego palca ok.

    Robi wrażenie :-D Zmierzyłem właśnie długość "grzbietu" myszki MX 1100 i
    wyszło mi, że ma 14 cm. Jeśli ta myszka jest mała i mieści się tylko pod
    palcami Twoimi to za pewne jesteś świetny w koszykówce ;-)

  • 30. Data: 2010-11-11 21:18:28
    Od: Marek <b...@e...com>

    P.S.

    A tak na serio, to miałem kiedyś ten sam problem z nadgarstkami i
    klawiaturą. Dużo pisałem (programowanie). Kombinowałem z kształtami
    klawiatury. Ergonomiczna trochę pomogła. Jednakże wiesz co mi
    najbardziej pomogło? Powrót do sportu :-) Chwyć regularnie jakąś sztangę
    i po 2 miesiącach prócz zakwasów nic nie będzie bolało :-D