  • Data: 2012-05-14 13:13:17
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-14 08:35, J.F. pisze:

    > Jak ma nastawianie z kierownicy, na autostradzie - owszem,

    a ktory tempomat nie ma nastawy przy/na kierownicy?

    > troche sie
    > przydaje. Aczkolwiek nie wiem czy nie przyczynia do zasniecia :-)

    latwo zauwazyc, ktory kierowca jedzie z wlaczonym tempomatem - zazwyczaj
    jedzie rowno (gorka/plaskie), swoim tempem.

    zaobserwowane wielokrotnie z trasy:
    Osoby bez tempomatu jada bardzo nierownym tempem - ale czy to ma
    zapobiec zasnieciu z kierownica w reku?
    Przykladowo: zapinam tempomat na 120km/h i sobie spokojnie podrozuje.
    Mijaja mnie auta -po roznicy szybkosci wnioskuje, ze jada predkoscia
    chwilowa ok 140-150km/h. Za parenascie/dziesiat kilometrow czesto sie
    zdarza, ze doganiamy te samochody jadac swoim stalym tempem (120km/h) -
    z tych obserwacji mozna wysnuc wniosek, ze jadac w dluga trase czesto
    jedziemy szybciej, a niezadko znacznie wolniej czyli nierowno.
    W sluzbowej megance nie ma tempomatu - podczas wyjazdu na delegacje
    lapie sie na tym, ze zamysliwszy sie czesto zwalniam niekontrolowanie.

    Dlatego podczas dlugich wyjazdow - bardzo lubie jazde z wlaczonym
    tempomatem - ulga dla nog oraz zapewnia mi to stala predkosc bez
    patrzenia ciagle na 'budzik'.

    --
    pozdr
    Adam (AL)