  • 31. Data: 2013-05-21 11:42:34
    Temat: Re: Bacon tetris - algorytmika
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-21 08:39, Wojciech "Spook" Sura wrote:

    > Tu nie chodzi o poziom komplikacji algorytmu, tylko o problem z formalną
    > definicją - nie określiłem, w jaki sposób usuwane są kawałki pizzy.
    > Gdybym to zrobił, to pewnie nie trzeba byłoby do tego nawet algorytmu,
    > zrobiłby się z tego prosty problem geometryczny.

    I miedzy innymi dlatego zabawa jest niezla... Szczegolnie, ze problem
    jest niewatpliwie bardzo istotny. Ja zrozumialem problem tak, ze chcemy
    jak najmniej pizzy zjesc zeby warunek koncowy byl spelniony.

    --
    Michal

  • 32. Data: 2013-05-21 11:46:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.05.2013 11:38, Michal Kleczek wrote:

    > No ale to przy zalozeniu ze wycinasz pasek - czyli ciec jest dwa, a nie
    > jedno.

    Ale pasek wycinasz tylko punktów, więc raczej jest samo "cięcie nożem" -
    magia liczb rzeczywistych.

    Przykład na osi liczbowej - z przedziału <0-2> wycinasz 1. Masz <0,1) i
    (1,2> - kawałki nie docierają do 1 (nie mają kresu) ale są dowolnie blisko.

    Michoo

  • 33. Data: 2013-05-21 11:55:18
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-21 11:46, Michoo wrote:

> [...]
    > (1,2> - kawałki nie docierają do 1 (nie mają kresu) ale są dowolnie blisko.

    No to jest pytanie o to, co to znaczy "dotykac". Czy przedział (1, 2>
    "dotyka" jedynki?
    Wg mnie "dotyka". Zdefiniuje "niedotykanie":
    Istnieje takie eps, ze dowolny punkt pizzy jest w odleglosci > eps od
    brzegu talerza.

    --
    Michal

  • 34. Data: 2013-05-21 12:00:59
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Mon, 20 May 2013 16:13:45 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > Nie. Cięcie po średnicy. Raz wystarczy.

    Ja pizza ma dwa razy większą średnicę niż talerz to nie ma prawa działać,
    chyba że źle rozumiem opis.

    --
    Edek

  • 35. Data: 2013-05-21 12:06:35
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-21 11:55, Michal Kleczek wrote:

> [...]
    > Wg mnie "dotyka". Zdefiniuje "niedotykanie":
    > Istnieje takie eps, ze dowolny punkt pizzy jest w odleglosci > eps od

    W przeciwnym wypadku mozna sie spierac, czy w ogole cokolwiek trzeba
    ciac... Magia liczb rzeczywistych.

    --
    Michal

  • 36. Data: 2013-05-21 16:45:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-21 12:00, Edek pisze:
    > Dnia Mon, 20 May 2013 16:13:45 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > Ja pizza ma dwa razy większą średnicę niż talerz to nie ma prawa działać,
    > chyba że źle rozumiem opis.

    "pizzę, której rozmiar pokrywa się z rozmiarem talerza"

    Ja to rozumiem, jako dokładnie taki sam rozmiar.

    Zaakceptowanie przez autora rozwiązania z wygryzieniem
    minimalnej szerokośći po ponad polowie obwodu sugeruje,
    że rozumiem dobrze.

    pzdr
    bartekltg

  • 37. Data: 2013-05-21 16:52:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-21 12:06, Michal Kleczek pisze:
    > On 2013-05-21 11:55, Michal Kleczek wrote:

    > W przeciwnym wypadku mozna sie spierac, czy w ogole cokolwiek trzeba
    > ciac... Magia liczb rzeczywistych.

    Całe zadanie jest czymś takim od początku.
    Dla jednowymiarowej pizzy byś powiedział:
    Co wyciąć z jednostkowego domkniętego odcinka, by mieścił
    się w przedziale [0,1]
    ;)

    pzdr
    bartekltg

  • 38. Data: 2013-05-21 16:53:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-21 11:38, Michal Kleczek pisze:

    > No ale to przy zalozeniu ze wycinasz pasek - czyli ciec jest dwa, a nie
    > jedno.

    A nie tak ustaliliśmy? Zjadamy jakąś figurę, pasek, o ustalonej
    szerokości dx.

    Jeśli obchodzi nas minimalna długość trasy noża, rozwiązanie
    pewnie będzie inne (wspominane już objechanie ciut ponad polowy
    obwodu?)

    pzdr
    bartekltg

  • 39. Data: 2013-05-21 17:04:53
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 21:52, Edek pisze:
    > Dnia Mon, 20 May 2013 01:55:16 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    cle
    ts

    > Dobre. Nie wszystkie kolumny rozumiem, ale gęstość rośnie, czego można się
    > było spodziewać.

    I będzie rosnąć aż do maksymalnego upakowania na płaszczyźnie.
    Zwróć uwagę, że definicja tam wymusza monotoniczność gęstości.
    Jakby się zapytać, ile jednostkowych kół mieści się na patelnii
    o promieniu r, i zrobić wykres gęstości, byłby on ząbkowany
    (z maksimamy odpowiadającymi punktom z tabelki).

    > O przepraszam bardzo. Podobno jestem dresem a nie boczkiem ;) No

    Ech, tak to jest, jak człowiek pisze jedno zdanie, a w polowie
    uznaje, że jakby je napisał inaczej, byłoby lepiej.
    Na pocieszenie, skutki tego widać i w poważnych interentowych gazetach;)

    > ale dzięki, nie wiedziałem, że koła w kole są warte takiej ilości
    > zachodu i mają bibliografię - najważniejsze jest wiedzieć gdzie
    > szukać, podobno.

    Proste problemy często mają skomplikowane rozwiązania;)

    > Zakręcony ogon?
    >
    > Chyba najlepiej zacząć od bąbelków w wodzie, kulek w naczyniu
    > czy struktury kryształów. Oidp kulki i tym podobne szukają stanu
    > o najniższej energii - jeżeli znajdą minimum lokalne może

    No właśnie, tylko lokalnie. Fizycznie mamy tak duże układy,
    że coś się zaraz zaburzy i uklad przeleci do niższego minimum,
    ale i tak obserwuje się przechłodzone czy przegrzane substancje.

    > nastąpić gwałtowna konwersja do niżej położonego układu, co
    > zawsze wiąże się z różnymi nieregularnościami w strukturze.
    > Najlepsze jest to, że kulki w naczyniu tak mają, stabilizuje
    > się układ z paroma nieregularnościami, jeżeli cała reszta może
    > przez to zmieścić się "niżej". Potem wystarczy poszukać nie
    > kulek a cząsteczek i ma się taki boczek...

    Wsypując klocki do pudła ukłądają się one choćby
    w przybliżeniu minimalnie? Nie do końca.

    Na bazie takiej analogii z fizyką powstała metoda wyżarzania,
    na pewno znasz
    http://en.wikipedia.org/wiki/Simulated_annealing
    Ale jak ono sobie poradzi z problemem boczku, trudno zgadnąć.
    Cudów bym nie oczekiwał, ukłąd mały, lokalnych minimów rozsianych
    wszędzie dużo.

    > Tyle o kulkach, pamiętam że to się bardzo ciężko liczy, ale
    > też pytanie jest w jakiej objętości się zmieszczą i czy na pewno.

    ?

    pzdr
    bartekltg

  • 40. Data: 2013-05-21 17:13:36
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Tue, 21 May 2013 16:45:59 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

> [...]
    >
    > Zaakceptowanie przez autora rozwiązania z wygryzieniem minimalnej
    > szerokośći po ponad polowie obwodu sugeruje, że rozumiem dobrze.

    Ooops. Faktycznie nie zrozumiałem założeń, nie wiem dlaczego myślałem,
    że pizza jest "za duża" czyli większa niż talerz.

    --
    Edek