  • 11. Data: 2013-05-20 14:03:59
    Temat: Re: Bacon tetris - algorytmika
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 13:47, Michal Kleczek wrote:

    > Racja - to mniej niz krzyzyk.

    A jednak sie da lepiej :-)
    Trzy bardzo cienkie wycinki kołowe plus malusienki dysk (o promieniu <
    pi - 3) w srodku?

    --
    Michal

  • 12. Data: 2013-05-20 14:54:24
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 14:03, Michal Kleczek pisze:

    > A jednak sie da lepiej :-)
    > Trzy bardzo cienkie wycinki kołowe plus malusienki dysk (o promieniu <
    > pi - 3) w srodku?

    Mógłbyś narysować?

    Twój krzyżyk można zmodyfikować:
    Wystarczy dowolnie cienki pasek ze średnicy i zsunąć obie połówki.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2013-05-20 14:56:30
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Mon, 20 May 2013 12:32:45 +0200 po głębokim namyśle Michal Kleczek
    rzekł:

    > Problem plecakowy? NP-trudny.

    Problem plecakowy nie dotyczy jednakowych przemiotów; tu mamy stały
    kształt. Rozwiązaniom geometrycznym Bartka muszę się jeszcze przyjrzeć,
    ale to mi wcale nie wygląda na problem plecakowy.

    --
    Edek

  • 14. Data: 2013-05-20 15:13:09
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Mon, 20 May 2013 14:54:24 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > Mógłbyś narysować?
    >
    > Twój krzyżyk można zmodyfikować:
    > Wystarczy dowolnie cienki pasek ze średnicy i zsunąć obie połówki.

    Jest dobre kilka pośrednich rozwiązań. Równocześnie wycina się
    element "ze środka" czyli albo dysk albo pasek pomiędzy r1 i r2
    (r1 < r2 << r) i usuwa się jednocześnie "krzyżykiem" albo trzy wycinki
    żeby dało się zsunąć.

    PS. Próbuję tylko uratować od potrzeby rysunków nic nie proponując

    --
    Edek

  • 15. Data: 2013-05-20 15:20:52
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 14:54, bartekltg wrote:

    > Mógłbyś narysować?
    >
    > Twój krzyżyk można zmodyfikować:
    > Wystarczy dowolnie cienki pasek ze średnicy i zsunąć obie połówki.

    Wystarczy.

    Ale lepiej dwa wycinki kolowe ze srednicy i kolko w srodku?

    (Lepiej w sensie - wyciac jak najmniejsza powierzchnie pizzy)

    --
    Michal

  • 16. Data: 2013-05-20 15:36:08
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 20/05/2013 13:03, Michal Kleczek wrote:
    [...]
    > A jednak sie da lepiej :-)
    > Trzy bardzo cienkie wycinki kołowe plus malusienki dysk (o promieniu <
    > pi - 3) w srodku?

    Ale jakie jest kryterium "lepszości"? Było tylko powiedziane "możliwiej
    jak najszybciej" ale w zadaniu nie ma nic o tym jak obgryzanie/wycinanie
    przebiega w czasie.

  • 17. Data: 2013-05-20 15:37:34
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 20/05/2013 14:20, Michal Kleczek wrote:

    > Ale lepiej dwa wycinki kolowe ze srednicy i kolko w srodku?
    >
    > (Lepiej w sensie - wyciac jak najmniejsza powierzchnie pizzy)

    Istnieje bardzo wiele sposobów, w których cel można osciągnąć wycinając
    dowolnie małą powierzchnię. Jak je porównasz?

  • 18. Data: 2013-05-20 15:50:47
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 15:20, Michal Kleczek pisze:

    > Wystarczy.
    >
    > Ale lepiej dwa wycinki kolowe ze srednicy i kolko w srodku?

    Nadal tego nie widzę.

    Tzn obraz, który mi się kreuje daje rozwiązanie gorsze
    (dłuższe) niż wycięcie średnicy.

    > (Lepiej w sensie - wyciac jak najmniejsza powierzchnie pizzy)

    Powierzchnia? Ale wycinamy przecież szerokość dx, tyle,
    co na nożu zostanie;)
    Każdym sposobem możemy wyciąć dowolnie mało.

    pzdr
    bartekltg

  • 19. Data: 2013-05-20 15:53:12
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 15:37, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Istnieje bardzo wiele sposobów, w których cel można osciągnąć wycinając
    > dowolnie małą powierzchnię. Jak je porównasz?

    To dobre pytanie.
    Idea jest taka, ze przyjmujemy jakis parametr i ustalamy jego wartosc.
    Porownywane metody pociecia musza byc parametryzowane tym samym parametrem.

    W przypadku paska i wycinkow mozna np przyjac za parametr szerokosc
    paska x. Wtedy wycinamy kolko o promieniu x ze srodka i odpowiednie
    wycinki kolowe.

    Moze byc?

    --
    Michal

  • 20. Data: 2013-05-20 15:56:39
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 15:50, bartekltg wrote:

> [...]
    >
    > Powierzchnia? Ale wycinamy przecież szerokość dx, tyle,
    > co na nożu zostanie;)
    > Każdym sposobem możemy wyciąć dowolnie mało.

    Dla ustalonego dx porownujemy sposoby :-)

    Ale ok - moze byc dlugosc cięcia. Wtedy ciecie z krawedzi o dlugosci min
    polowy obwodu jest najlepszym rozwiazaniem?

    --
    Michal