  • 11. Data: 2011-12-31 12:13:21
    Temat: Re: Babcia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 02:26:01 +0100, Kris_Poland napisał(a):
> [...]
    starsza_pani_w_maluchu_na_ekspresowce_.html

    > bzdura
    > jechalem maluchem 145, oczywiscie po malych przerobkach (mechanik)
    > latalismy w srodku jak kartofle w worku po naszych drogach ok 20lat temu
    > ja L jechalem 120 bez problemu i to 650

    No coz, katalogowo stary maluch mial 105km/h, potem chyba ciut moc
    podniesli.

    J.

  • 12. Data: 2011-12-31 12:16:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grejon,

    Saturday, December 31, 2011, 4:14:33 AM, you wrote:

    > A jak zmierzyliście te 2 km? Z licznika czy po słupkach? :)

    Oczywiście, że po słupkach. Dwukrotnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-12-31 19:15:05
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > A swoja droga ciekawe co tam wsadzil ... punto 1.1 ? :-)
    >
    > J.

    ...jak jej w plecy zawiało to mogła tyle polecieć. Swoim w dawnych
    czasach 125km/h osiągałem bez problemu, z tym, że tam licznik pokazywał
    bardzo przybliżoną wartość, momentami wskazówka potrafiła latać
    +-10km/h, więc jakąś średnią trzeba było wyciągać :-D

    Co ciekawe maluch dawał radę nie tylko w max speed ;-) Mój własnoręcznie
    dłubnięty, elektroniczny zapłon, rozwiercony dolot, zmieniony filtr
    powietrza, zawirowywacze, zmodyfikowany gaźnik, wydech itp. Zbierał się
    z miejsca bardzo fajnie, krótka 1 i 2, zwłaszcza na mokrym "ośki"
    zostawały w tyle :-D szkoda, że zabawa trwał do 50km/h ;-)
    Swoją drogą to był samochód, który sprawiał mi najwięcej funu. Zwłaszcza
    w zimie na wielosezonowych prawie łysych oponach ;-)
    BTW jeździło się i było dobrze, co najważniejsze bezstłuczkowo, a teraz
    to się wybrzydza... "a bo to śliskie Frigo" jak je kupisz to będziesz
    miał syfa ;-D

    Miło się babcie oglądało z łezką w oku starych czasów, trochę
    sentymentalnych ;-)

  • 14. Data: 2012-01-01 09:01:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-31 18:15:05 +0000, Maciek <k...@g...pl> said:

    > ...jak jej w plecy zawiało to mogła tyle polecieć.

    Oczywiście zaraz dasz logiczny dowód.

    > Swoim w dawnych czasach 125km/h osiągałem bez problemu

    Świetny dowód, ale bez sensnu.

    > , z tym, że tam licznik pokazywał bardzo przybliżoną wartość

    Ekhem, a jaki zespół specjalistów mierzył prędkość tej babci na
    wspomnianym filmie?
    I czym mierzyli?
    ;>

    > Co ciekawe maluch dawał radę nie tylko w max speed

    Przed chwilą twierdziłeś<= ze nie daje rady.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2012-01-01 15:53:50
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-12-30 10:42, J.F wrote:
    > Tak sie konczy jak sie pozycza wnuczkowi samochod
    > http://deser.pl/deser/1,111858,10883456,Ile_wyciaga_
    starsza_pani_w_maluchu_na_ekspresowce_.html
    > A swoja droga ciekawe co tam wsadzil ... punto 1.1 ? :-)

    Nie wiem skąd to zdziwienie, przy dobrych warunkach spokojnie sie dawało
    tyle wyciągnąć na kaszlaku, chociaż jazda przy takiej prędkości w tym
    samochodzie z pewnością dawała niezapomniane przeżycia.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 16. Data: 2012-01-01 16:01:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Jan 2012 15:53:50 +0100, dominik napisał(a):
    starsza_pani_w_maluchu_na_ekspresowce_.html

    > Nie wiem skąd to zdziwienie, przy dobrych warunkach spokojnie sie dawało
    > tyle wyciągnąć na kaszlaku,

    predkosc ofijalna 105. Tu nie bardzo wiadomo ile naprawde jechala, ale
    wiele samochodow wyprzedza.

    > chociaż jazda przy takiej prędkości w tym
    > samochodzie z pewnością dawała niezapomniane przeżycia.

    chyba tylko mlodym szczylom ("szalony tir").
    A tu widac - z babcinym spokojem sie prowadzi :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-01-01 16:43:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 30 Dec 2011 10:42:33 +0100, J.F wrote:

    > Tak sie konczy jak sie pozycza wnuczkowi samochod
    >
    > http://deser.pl/deser/1,111858,10883456,Ile_wyciaga_
    starsza_pani_w_maluchu_na_ekspresowce_.html

    > A swoja droga ciekawe co tam wsadzil ... punto 1.1 ? :-)

    Przejeżdża 900m w 29s, co daje 111km/h +-4km/h na błąd pomiaru.

    A prędkościomierze to mogą prawdziwe cuda pokazywać :)

    126p ma prędkość maksymalną 105km/h przy 24KM.
    Tyle że 24KM to miały egzemplarze tylko wyjątkowo udane, albo pofabrycznie
    poprawiane/naprawione.

    Tyle że braki w mocy silnika ten samochód doskonale nadrabiał
    prędkościomierzem który przy 90km/h potrafi się już kończyć :)

    No i silnik też się łatwo i tanio tuninguje, więc egzemplarzy na jakiś
    lepszych wałkach i większym gaźniku też sporo jeździ.

  • 18. Data: 2012-01-01 16:44:39
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-01-01 16:01, J.F. wrote:
    > predkosc ofijalna 105. Tu nie bardzo wiadomo ile naprawde jechala, ale
    > wiele samochodow wyprzedza.

    Niby 130km/h wedle licznika samochodu, który jechał mniej więcej z taką
    samą prędkością za babcią.

    > chyba tylko mlodym szczylom ("szalony tir").
    > A tu widac - z babcinym spokojem sie prowadzi :-)

    Na dobrej osłoniętej drodze bez jazdy pod górę i przy wciśniętym gazie na
    max spokojnie by się dało. Mi się udało 140km/h przy lekkiej górce w dół i
    podobnych warunkach, ale wciąż uważam, że stówa w maluchu to drgawki,
    hałas i konieczność mocnego trzymania kierownicy.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 19. Data: 2012-01-01 22:49:20
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Oczywiście zaraz dasz logiczny dowód.

    Spróbuj np. pobiegnąć w wodzie pod prąd i z prądem.

    > Świetny dowód, ale bez sensnu.

    Jaki znowu dowód? Luźne _subiektywne_ stwierdzenie. BTW wierzę, że mogła
    tyle kaszlem przy sprzyjających okolicznościach pociągnąć i tyle.

    > Ekhem, a jaki zespół specjalistów mierzył prędkość tej babci na
    > wspomnianym filmie?
    > I czym mierzyli?
    > ;>

    Ale o tso chozi? Sorry ale jak masz potrzebę doktoryzowania się w tej
    kwestii to życzę powodzenia w dalszych wnikliwych badaniach bzdur.

    > Przed chwilą twierdziłeś<= ze nie daje rady.
    > ;>>>

    Piłeś? Nie jedź.

  • 20. Data: 2012-01-02 10:47:02
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    starsza_pani_w_maluchu_na_ekspresowce_.html

    > Osobiście byłem wieziony kaszlakiem 650ccm, który z dwoma pasażerami
    > rozwijał ponad 120km/h w sprzyjających warunkach. Raz spotkałem
    > kaszlaka kabriolet, który (z załozonym dachem) jechał 140km/h - ale tu
    > juz nie wierzę w oryginalny silnik.

    miałem kiedyś malucha z silnikiem 600, którym robiliśmy trasę w kierunku na
    wrocław [A4]
    z GPS, udało się osiągnąć 123 km, w dwie osoby. na płaskim odcinku., nie z
    gorki.
    trwało to wieki, wrazenia były...raczej ekstremalne [mialem wrazenie ze
    przelecimy przez przednia oś :) dość specyficzne odczucie] wtedy jescze
    wlascicielem auta byl moj kolega, od ktorego potem to auto odkupiłem.
    to byla maksymalna predkosc zarejestrowana, więc obstawiam że praktycznie
    było coś koło 120, 115 km, przez dluzsza chwile;)

    jechaliśmy po opony zimowe... które kosztowały tyle co ten cały kaszel,
    na szybie mieliśmy jakąś dobrą wersję gpsa, coprawda map nie miał w
    sobie[ kolega byl zapalonym turysta gorskim] i smialismy sie że jak by
    sprzedać odbiornik i te opony ktore wlasnie odebralismy, to bysmy jescze 4
    taki maluchy kupili.

    wracając mieliśmy problemy z zapłonem....;) ech...;)

    ale trzeba przyznać że 600'tka, mimo przebiegu, i tego że już ze starośći
    potem pluła olejem,
    naprawde dawała radę, i była bardzo dynamiczna.
    wymieniłem potem silnik na 650, i to niby tunningowany [przefazowane kolo
    rozrzadu, zmienione walki, polerowane doloty, odciazony zamach], i auto nie
    było znacznie mocniejsze. oczywiscie w pewnym zakresie obrotow byla roznica,
    ale 600 naprawdę dawała radę.

    co prawda już nigdy więcej nie robiliśmy testów prękości - kaszel nie
    wyjechał ponownie na autostradę, po za tym, nie ukrywam - prędkość 120 km w
    kaszlu to nic specjalnie przyjemnego...

    oj, kaszel to były pierwsze przygody z mechanika, z tym, jak trzeba uważać
    na drodze [np oblodzonej :)], fajne czasy.

    --
    Pozdrawiam, Bartek