  • 21. Data: 2015-05-16 10:10:49
    Temat: Re: BUZ11 - czy można puścić prąd przez podłoże?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ca41a004-17c2-40f2-8014-37fdf7075393@googlegrou
    ps.com...

    > Wszystko mi się podoba, a najbardziej cena :) (w TME, bo u konkurencji ku
    > swemu zdumieniu znalazłem po 20zł), rozglądam się jednak jeszcze za czymś

    Zajrzałem do karty katalogowej Si4800

    18,5m? to on ma przy sterowaniu 10V (przy 4,5V ma 33m? i 7A).

    W SO8 ja bym zaproponował IRL6342:
    - 14,6m? przy 4,5V
    - 9,9A
    - w TME tańszy od Si4800

    Sprawdził by się też IRLU024N (IPAK, gwarantowane 110m? przy 4V), ale widzę,
    że w TME akurat 0 (niedawno je kupiłem). Nie wiem co dokładnie znaczy
    "Dostawy na magazyn" - czy że lada chwila będzie.
    P.G.

  • 22. Data: 2015-05-16 10:14:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mj6tvv$hi4$1@srv.chmurka.net...

> [...]
    > widzę, że w TME akurat 0 (niedawno je kupiłem). Nie wiem co dokładnie
    > znaczy "Dostawy na magazyn" - czy że lada chwila będzie.

    RoMan Jak ty to robisz?
    Skopiowałem z twojej wypowiedzi Omegę. Przed wysłaniem mi napisało, że post
    zawiera niestandardowe znaki i czy obciąć, czy wysłać jak jest. Kazałem
    wysłać jak jest, a jak czytam to zamiast omegi mam znaki zapytania.
    Piszę tu, bo tu widać te znaki zapytania.
    P.G.

  • 23. Data: 2015-05-16 10:18:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:5050895561$20150515234128@squadack.com...

    > Z THT podobne parametry ma dopiero IRLZ44 ale on ma próg przełączania
    > ponad 4V :(

    Nie jest tak źle.
    IRLZ44N
    Próg przełączania 1..2V.
    Przy 4V gwarantowane 35 mom.
    P.G.

  • 24. Data: 2015-05-16 10:20:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, May 16, 2015, 10:10:49 AM, you wrote:

    [...]

    > Zajrzałem do karty katalogowej Si4800
    > 18,5m? to on ma przy sterowaniu 10V (przy 4,5V ma 33m? i 7A).
> [...]

    Wyszukiwarka TME mi go nie pokazała :(

    > Sprawdził by się też IRLU024N (IPAK, gwarantowane 110m? przy 4V), ale widzę,

    110m? to dużo. Wybrzydzałeś na 33m? :P

    > że w TME akurat 0 (niedawno je kupiłem). Nie wiem co dokładnie znaczy
    > "Dostawy na magazyn" - czy że lada chwila będzie.

    Trzeba kliknąć na to i dostaniesz odpowiedź: ,,Towar zamówiony u
    dostawcy, czekamy na potwierdzenie terminu dostawy". Czyli nie jest
    dobrze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2015-05-16 10:21:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, May 16, 2015, 10:14:43 AM, you wrote:

    [...]

    > RoMan Jak ty to robisz?

    UTF-8

> [...]
    > wysłać jak jest, a jak czytam to zamiast omegi mam znaki zapytania.
    > Piszę tu, bo tu widać te znaki zapytania.

    Tu masz ISOlatkę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-05-16 10:23:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, May 16, 2015, 10:18:28 AM, you wrote:

    > Nie jest tak źle.
    > IRLZ44N
    > Próg przełączania 1..2V.

    Racze 3V

    > Przy 4V gwarantowane 35 mom.

    Patrzyłem po cenach i trafiłem na IRLZ44Z :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2015-05-16 10:49:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1539630407$20150516102017@squadack.com...
    > Hello Piotr,
    >
    > Saturday, May 16, 2015, 10:10:49 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wyszukiwarka TME mi go nie pokazała :(

    Jestem chwilowo w uprzywilejowanej sytuacji :) bo kilka miesięcy temu
    postanowiłem obkupić się w TME w różne potencjalnie przydatne elementy, aby
    jak mi przyjdzie do głowy jakiś eksperyment to mieć wszystko pod ręką.
    Chciałem to zrobić raz a dobrze więc do tego przedsięwzięcia przygotowałem
    się bardzo starannie przegrzebując (przez kilka dni) jak najdokładniej ich
    ofertę. Wiem, że wyszukiwarka różnie działa (kiedyś im nawet coś zgłaszałem,
    że jak wpiszę symbol to znajdzie, a po parametrach nie, ale ile można za
    kogoś odwalać roboty) więc nie ograniczałem zakresu wyszukiwania parametrami
    a tylko układałem według rosnącej ceny i sam mozolnie przeglądałem.
    Jakby nie to, to bym się w ogóle nie odzywał bo nie miałbym listy wybranych
    przeze mnie elementów.

    > 110m? to dużo. Wybrzydzałeś na 33m? :P

    Nie tyle wybrzydzałem, co zaproponowałem lepszy i tańszy :), a poza tym IPAK
    chyba lepiej ciepło odprowadza no i niech sobie projektant liczy i decyduje.
    P.G.

  • 28. Data: 2015-05-16 11:03:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:2138453114$20150516102335@squadack.com...

    > Racze 3V

    Pojęcie próg silnie zależy od jego zdefiniowania więc chyba nie należy się
    nim za bardzo kierować.
    W karcie IRLZ44N definiują go przy 250uA i wtedy jest 1..2V.
    Jak ma się na myśli kiedy włącza jakiś przyzwoity prąd to nie ma danych -
    dopiero gwarantowane przy podanych Ugs.

    Jak sprawdzałem te OmniFETy (co pisałem o sterowaniu z 3V3) to właśnie
    ustalałem jaka jest praktycznie odległość między progiem zdefiniowanym w
    karcie a napięciem przy którym już przyzwoicie przewodzi i potem dodałem ten
    odstęp do górnej granicy progu z karty katalogowej i przyjąłem, że tak
    powinienem minimalnie wysterować, abym nie musiał sortować elementów przed
    montażem. Wyszło mi chyba 3,5V.

    > Patrzyłem po cenach i trafiłem na IRLZ44Z :(

    Przy sterowaniu z 5V też się nada. Ma gwarantowane 22,5mom dla 4,5V i 20mom
    dla 5V.
    Rozrzut progu podają wyższy (1..3) i tu jest chyba przyczyna, że nie podają
    R dla 4V bo może się jeszcze nie za bardzo włączyć.
    P.G.

  • 29. Data: 2015-05-18 13:52:54
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Z jaką częstotliwością chcesz sterować tymi MOSFETami? Jeśli
    > niewielką, to bez żadnych driverów, bezpośrednio z wyjść CMOS.
    > Oczywiście MOSFETu LogicLevel.
    >
    > Swoją drogą, przy tak niskim prądzie i napięciu aż się prosi o SO-8.
    > Na przykład Si4800BDY - dostępne w TME w cenie śmiesznej. Przy 3A dla
    > najgorszego przypadku wydzieli się w nich mniej niż 200mW.

    A może podwójne
    IRF7311PBF
    EM