  • 21. Data: 2010-08-21 00:21:43
    Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "koziel" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:f4e6f5fd-4947-45b0-8ddf-620b85b386cf@v8g2000yqe
    .googlegroups.com...
    > pojemnosc auta, to 1991 ccm - wiec miesci sie w stawce 3,1%
    >
    > a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
    > za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe], wg
    > Eurotax byl warty 11.300 zl - a akcyze i tak zaplacilem od tego, co w
    > umowie. Bylo to w kwietniu tego roku, wiec stosunkowo niedawno.

    nie od celnika tylko od bardzo jasno i konkretnie okreslonych widelek
    odnoszacych sie wlasnie do eurotaxu.
    Jesli zmiescisz sie w widelkach - to placisz od tego co na umowie, jesli sie
    nie zmiescisz to od tego co w eurotaksie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 22. Data: 2010-08-21 21:20:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 00:21:43 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
> [...]

    >Jesli zmiescisz sie w widelkach - to placisz od tego co na umowie, jesli sie
    >nie zmiescisz to od tego co w eurotaksie.

    A co pisze w eurotaxie ? Bo na Galileo dzis ciekawa reklamowka leciala
    - picowanie po niemiecku.

    Golf stary, zaniedbany - 300euro.
    Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.

    To ile wpisali w Eurotax ?

    J.

  • 23. Data: 2010-08-21 23:06:30
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Golf stary, zaniedbany - 300euro.
    > Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.
    >
    > To ile wpisali w Eurotax ?

    nie mam teraz dostepu do Eurotaxu.

    Generalnie jednak nie wiem co chcesz przez to powiedziec. Ceny w eurotaksie
    to nic innego jak srednie ceny gieldowe, ktore z wartoscia rzeczywista
    pojazdu maja malo wspólnego.
    Generalnie to za ile kupisz samochód w rzeczywistosci nie ma najmniejszego
    znaczenia.

    ps. jesli jednak ktos uwaza, ze eurotax go krzywdzi istnieje mozliwosc
    odwolania sie do rzeczoznawcy, ktory wycenia auto na podstawie dodatkowych
    przeliczników eurotaxowych (przebieg, uszkodzenia, braki itd) i wtedy akcyze
    liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla
    tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 24. Data: 2010-08-21 23:23:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 23:06:30 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
> [...]
    >to nic innego jak srednie ceny gieldowe, ktore z wartoscia rzeczywista

    Tylko tyle chce powiedziec ze przy takim roczniku rozpietosc ceny 4x
    nikogo nie dziwi. No przynajmniej niemieckiego producenta filmiku.
    Tylko kwestia zadbania, bo nie pokazali operacji upiekszania licznika
    :-)

> [...]
    >liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla
    >tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl

    A placi za wycene na koniec ? klient czy urzad ?

    J.

  • 25. Data: 2010-08-21 23:45:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Tylko tyle chce powiedziec ze przy takim roczniku rozpietosc ceny 4x
    > nikogo nie dziwi. No przynajmniej niemieckiego producenta filmiku.
    > Tylko kwestia zadbania, bo nie pokazali operacji upiekszania licznika

    zgadzam sie (i rozumiem teraz kontekst)

    > :-)

    > A placi za wycene na koniec ? klient czy urzad ?

    no wlasnie klient i to jest powód, dla ktorego nie opłaca sie tego robic
    przy tanich autach, bo wartość akcyzy jest porównywalna z kosztem wyceny, a
    różnica w kwocie akcyzy sprzed i po wycenie jest na tyle mała, ze szkoda
    czasu, pieniędzy i nerwów (choć znam takich, co to dla zasady...)

    ps. i co Pan nam za to zrobi?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 26. Data: 2010-08-22 01:09:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 18:43:06 +0000 (UTC), Radarro wrote:
    >No tu bym sie ne zgodził :)
    >Wcale bym sie nie dziwil, jakby targetem (albo raczej głównym klientem) dla
    >BMW 5er w podstawowym silnikiem byl niemiecki (europejski/amerykanski)
    >emeryt.

    Holenderski, dunski, moze szwajcarski.
    W USA w ogole sprzedaja "podstawowy silnik".

    J.

  • 27. Data: 2010-08-22 02:45:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 20 Aug 2010 10:25:31 +0200, P_ablo <o...@o...pl> wrote:

    > Bodajze w 99 roku kupilem E39 2,8 l. Pierwotnie szukalem 2 l... i cale
    > szczescie, ze jej nie kupiem. 2 l silnik idealnie zdaje egzamin w 3 ale w 5
    > jest za slaby.

    Że jak? M52B20 w trójce to największa porażka, jaka może być.
    Jeździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].

    r.
    _____________

  • 28. Data: 2010-08-22 02:45:39
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 20 Aug 2010 10:37:05 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    > czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
    > całości w kotwicę?

    Które 320? E36 czy E46? M52B20 jest porażką nawet w E36. A
    pomiędzy E36, a E39 jest więcej, niż 75kg różnicy. Sporo więcej
    (brakuje przynajmniej jedynki z przodu).

    r.
    _____________

  • 29. Data: 2010-08-22 18:04:05
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

    > diesel w tym przypadku jeździłby lepiej... :)

    Inaczej :)
    Jezdzilem znajomego 5er 2 l benzyna i jezdzila kiepsko.
    Ponadto mialem okazje przejechac sie z Berlina do Amsterdamu E46 2 l
    diesel - teraz juz wiem, ze byl to diesel i jechalo to calkiem znosnie.
    Jedynym nakamentem przy 3 jest to, ze jest zbyt lekka i w okolicach 180-200
    km przy wietrze bocznym potrafila sama zmienic pas.

    --
    Picasso

  • 30. Data: 2010-08-22 18:14:28
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Że jak? M52B20 w trójce to największa porażka, jaka może być.
    > Jeździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].

    Az tak zle?
    Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli
    to calkiem ladnie sie to zbieralo.

    --
    Picasso