  • 11. Data: 2010-10-25 18:59:08
    Temat: Re: BGP<>OSPF<>BGP
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 25.10.2010 mk <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A czemu niedobry?W takim ukladzie jak radzisz rozprowadzac trasy z bgp?
    >
    > Pozdrawiam

    330tys tras w ospf? Hmm...
    Ja bym ewentualnie zagregowal i poslal.

    Ale pytanie, po co trasy z bgp w ospf?
    Jesli juz to iBGP i po klopocie.

  • 12. Data: 2010-10-25 19:25:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    mk <h...@p...onet.pl> wrote:

    > A czemu niedobry?W takim ukladzie jak radzisz rozprowadzac trasy z bgp?

    Po co chcesz to w ogóle robić?

    --
    ŁT

  • 13. Data: 2010-10-25 20:10:55
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    Lukasz Trabinski wrote:

    > Po co chcesz to w ogóle robić?

    Myslalem ze chodzi Wam o to ze globalnie redystrybicja bgp do ospf jest
    zla,niedobra, sa jakies uwarunkowania techniczne ze tego sie nie powinno
    robic-stad moje pytanie.
    Po co chce to robic np masz od dostawcy uslug bgp ( nie mowie tutaj o
    prowaiderze internetowym),nastepnie wlasna infrastrukture. Nie wiedze
    powodu dlaczego nie robic redystrybucji do ospf.

  • 14. Data: 2010-10-25 20:34:01
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 25.10.2010 22:10, mk pisze:

> [...]
    > prowaiderze internetowym),nastepnie wlasna infrastrukture. Nie wiedze
    > powodu dlaczego nie robic redystrybucji do ospf.

    Taka redystrybucja od dostawcy to chyba tylko jak dostajesz prefix 0.0.0.0/0
    Życzę powodzenia w redystrybucji tras BGP (obecnie ponad 320 tyś) do OSPF.

    OSPF, ISIS zwykle używa się w szkielecie gdzie masz od kilku do kilku
    tysięcy tras.

    Ale jeśli np. we własnym szkielecie chcesz używać z jakiś znanych tobie
    powodów i OSPF i BGP i liczba prefixów to kilka, kilkadziesiąt,
    kilkaset, względnie kilka tysięcy to żadnych przeszkód nie ma aby nie
    robić redystrybucji z BGP do OSPF. (względnie ograniczając ilość
    prefixów via route-map).

    Darek

  • 15. Data: 2010-10-26 07:58:50

    On 25.10.2010 22:10, mk wrote:

> [...]
    > prowaiderze internetowym),nastepnie wlasna infrastrukture. Nie wiedze
    > powodu dlaczego nie robic redystrybucji do ospf.

    Po pierwszej próbie zrozumiesz dlaczego to zły pomysł. OSPF jest bardzo
    zasobożerny obliczeniowo. Poczytaj o algorytmie Dijkstry.

    --
    http://szumofob.eu