    Date: Fri, 02 Aug 2013 17:03:10 +0200
    From: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?

    W dniu 2013-08-02 11:15, s...@g...com pisze:
> [...]
    z pinów BGA (CSG324) i przekrosować do innego układu.. Myślałem o przewierceniu pada
    na PCB na wylot, ale to odpada bo akurat pod tym padem na jednaj z warstw
    wewnętrznych leci ścieżka. Macie jakieś pomysły??

    > Nie ma co robić zrzuty. Wyobraź sobie sytuację taką:
    >
    > 1) Jest wolny pad BGA, do którego muszę przypiąć się jakimś tam sygnałem z
    zewnątrz.

    > 2) Centralnie pod tym padem na warstwie wewnętrznej leci inne połączenia, którego
    nie chcę uszkodzić.

    > 3) Stąd przewiercenie pada celem przylutowania się krosem do kulki BGA po spodniej
    stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie.

    Jeżeli nie chcesz ruszać samego układu BGA to jedyna opcja to wiercić
    pod kątem. Do tego trzeba dość specyficznego sprzętu i są firmy które
    się czymś takim zajmują. O ile wiercenie mogę sobie wyobrazić o tyle
    lutowanie do tej kulki będzie dość ciężkie.

    Moim zdaniem jedynym sensowym rozwiązaniem byłoby zastosowanie płytki
    pośredniej. Zaprojektuj sobie pcb ze wszystkimi padami przechodzącymi na
    drugą stronę do identycznych padów. Zrób modyfikacje połączeń jaką
    potrzebujesz na tej dodatkowej PCB ( może nawet wychodzić jakiś punkt
    poza obrys BGA jezeli się kablem potrzebujesz podczepić).
    Następnie podnosić cały BGA jeżeli konieczne nanosisz nowe kulki, na
    jednej stronie pcb też chyba byłoby dobrze nanieść kulki.
    Lutujesz najpierw PCB zamiast BGA a później BGA na tej płycie.

    Domyślam się że płyta jest na tyle cenna że bardziej opłaca się takie
    pie....enie.

    Adam